În aceste momente, bariera de la BJATM este închisă traficului. Şoferii nu pot circula în zona din cauza unor reparaţii efectuate de autorităţile locale. În zonă sunt mai multe maşini de poliţie care interzic traversarea de către şoferi a zonei mai sus menţionată.
Bariera de la BJATM este închisă
În zona se efectuează o serie de lucrări, iar accestul autoturismelor este restricţionat. Conform informaţiilor deţinute de reporterii BZI.RO, se pare că întregul proces de reparaţie va mai dură circa două ore. Pentru a evita aglomerări, şoferii sunt sfătuiţi să ocolească zona în cauză.
Acţiune pentru prevenirea abaterilor la trecerea la nivel cu calea ferată
Poliţiştii rutieri şi poliţiştii de la transporturi au efectuat mai multe controale la bariera de la BJATM. Aceştia au demarat o acţiune de prevenire a incidentelor la trecerea la nivel cu calea ferată.
Unul dintre cele mai importante noduri rutiere, bariera de la BJATM a fost redeschisă în urmă cu doi ani, iar în zona se circulă extrem de bine. Dacă până acum, mii de şoferi care tranzitau zilnic zona erau obligaţi să încetinească până la 4-5 km pe oră, ca să nu-şi rupă în două maşinile, acum, poţi traversa zona chiar şi cu 30-40 de kilometri la oră. Astfel, şoferii pot circula în zona în condiţii decente, având în vedere că strada de pe partea cu Canta a fost plombată, iar trecerea la nivel cu calea ferată a fost complet asfaltată.
Tocmai de aceea, oamenii legii desfășoară astfel de acțiuni de prevenire.
Reamintim că zona barierei BJATM a fost reabilitată de Compania Naţională de Căi Ferate – CFR SĂ. Au fost efectuate lucrări de refacere a terasamentului, precum şi de înlocuire a traverselor, şinelor de cale ferată şi dalelor de beton degradate. Iată că, atunci când există o colaborare fructuoasă între instituţiile statului, în cazul de faţă, CFR Infrastructura, Primăria Municipiului Iaşi şi SC Citadin SĂ, rezultatele sunt din cele mai bune, iar beneficiarii nu pot fi decât extrem de mulţumiţi.
În perioada cât s-a lucrat la modernizarea zonei, circulaţia autovehiculelor între Dacia şi Cânta a fost deviată pe Pasajul Octav Băncilă, pentru traficul uşor, şi pe Pasajul Alexandru cel Bun, strada Silvestru şi Şoseaua Moară de Foc, pentru traficul greu.
Adevărate tragedii se pot produce din cauza neatenţiei
Căile de trecere la nivel de cale ferată sunt, deseori, locul în care se produc adevărate tragedii. În ultimii ani, în România s-au produs evenimente tragice din cauza neadaptării vitezei la condiţiile de mers, sau a nepăsării şoferilor. Un exemplu îl constituie şi ultimul eveniment de acest fel din Iaşi.
Vă aducem aminte că pe data de 16 aprilie 2020, în Iaşi, în localitatea ieşeană Podu Iloaiei, la bariera Lețcani, a avut loc un accident cumplit. Un camion s-a izbit de un tren după ce nu s-a asigurat la traversarea trecerii la nivel de cale ferată. Incidentul s-a produs cu rănirea gravă a şoferului camionului, iar trenul a deraiat. Totuși, calătorii din tren nu au fost răniți, deși firul evenimentului putea duce la producerea unei tragedii de proporții. Imagini cu impactul aici