Un tânăr din Iași a reușit să-și îndeplinească visul. După patru ani de experiență ca barista, acum și-a deschis propriul chioșc de cafea. Raul Lascarache vrea ca în viitorul apropiat să se extindă mai mult
În plină pandemie de COVID-19, un tânăr din Iași și-a deschis o mică afacere în zona Copou, „Coffe Mood”. Raul Lascarache, în vârstă de 24 de ani, visează de patru ani să poată înființa o astfel de afacere. Cu propriile puteri și cu puțin ajutor din partea familiei, Raul își vede visul împlinit. A deschis un chioșc, unde vinde diverse sorimente de cafea, de mai bine de 3 săptămâni.
În această perioadă a reușit să achite stocurile de marfă și să achite chiria. În puținul timp liber rămas, Raul se ocupă de pasiunile sale: fotografia și sala de forță. Tânărul antreprenor a fost nevoit să pună bani deoparte, pentru a nu apela la un fond european sau un împrumut la bancă. Raul a lucrat ca barista timp de patru ani. În acești ani a reușit să acumuleze o experiență importantă în domeniu. Costurile afacerii se învârt în jurul sumei de 10 mii de euro.
Raul Lascarache a strâns banii cu ajutorul altui loc de muncă
Pentru a strânge acești bani, Raul Lascarache a fost nevoit să-și găsească alt job. După terminarea liceului, tânărul ieșean și-a cumpărat un aparat foto de calitate și a fost contactat pentru mai multe evenimente: nunți, botezuri, cununii, majorate și ședințe foto. Din cariera de fotograf a reușit să strângă aproximativ 5.000 de euro, bani care i-au prins foarte bine pentru deschiderea afacerii. Cu ajutorul Alinei, viitoarea soție, dar și a viitorilor socri, tânărul antreprenor a reușit să strângă 10.000 de euro. Raul a fost atras de această meserie încă din timpul liceului. Diferitele modele din cafea l-au impresionat și totodată i-au stârnit interesul.
„Lucrez în domeniu de patru ani. Am lucrat în două locuri ca barista, primul job l-am avut aici în Copou. Și al doilea job l-am avut în zona Tătărași. De asta am decis să-mi deschid în Copou, pentru că altfel e fluxul de oameni aici. Fără ajutorul viitoarei mele soții, a părinților și a socrilor, nu cred că aș fi reușit să-mi îndeplinesc visul așa repede. De mic copil am apreciat această meserie, din vremea liceului mai exact. Mi-a plăcut foarte mult această idee de afacere și am zis că trebuie să o fac”, a declarat Raul Lascarache, patron Coffe Mood.
Tânărul antreprenor este mulțumit de realizările din afacere
Raul Lascarache nu se aștepta ca afacerea să se contureze în scurt timp. În cele trei săptămâni de la deschidere, cafelele se vând pe bandă rulantă. Nici vremea nefavorabilă nu-l oprește pe tânărul antreprenor să vândă cât mai multe cafele, ceaiuri sau ciocolate calde. În primul an, Raul vrea să se axeze pe promovarea afacerii. Cu ajutorul platformelor de socializare Instagram și Facebook, chioșcul de cafea a devenit destul de popular. Pe lângă prietenii care îl ajută cu promovarea, Raul are și avantajul prețurilor accesibile. Cafeaua este produsul principal și totodată și cel mai ieftin, 5 lei. Însă cea mai scumpă băutură este un flatwhite (sortiment de cafea – n.r.), ajunge la 10 lei. În weekend, vânzările merg cel mai bine, deoarece în zona în care este amplasat chioșcul, vadul este foarte bun. În ajutorul tânărului antreprenor a sărit sora lui, Ivona Lascarache.
„Sincer să fiu, am crezut că în prima lună nu o să-mi scot banii pe care i-am investit în marfă. Sunt mulțumit, profitul pe care l-am avut în aceste trei săptămâni chiar este peste așteptări. Am mulți prieteni care îmi pun afacerea pe conturile lor de socializare. Momentan nu am alți angajați, suntem doar eu și sora mea. La ea m-am gândit prima dată când am realizat că mai am nevoie de un om”, a mai declarat Raul Lascarache.
Tânărul antreprenor nu vrea să se oprească aici, visează să aibă o cafenea sau chiar un lanț de astfel de chioșcuri. Pentru tânărul antreprenor, cafeaua a devenit un stil de viață și se bucură când clienții îi apreciază munca. Raul caută noutate și diversitatea și abia așteaptă să deschidă alt punct de lucru.