În aceste momente la Gara din Iași s-au strâns zeci de muncitori care protestează. Oamenii au mai multe nemulturi legate de măsurile pe care Guvernul Ciucă le ia. Protestatarii cer că statutul CFR să fie pus în aplicare. Printre măsurile luate se dorește ca personalul CFR-ist să iasă mai devreme la pensie dar şi să primească salarii mai mari.
Protestatarii de la București îl așteaptă pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu la o discuție în intervalul 08-10.00. În comunicatul lansat zilele trecute, cei din CFR explică faptul că salariile lor sunt la limită și se impune o creștere a acestora.
UPDATE 12.00: Angajații CFR Iași continuă protestul. Trenurile au o întârziere de zeci de minute.
UPDATE 10.00: Angajații de la CFR Iași s-au pus în fața trenurilor, pe linia de cale ferată pentru a se asigura că nicio locomotivă nu pleacă din stație. Protestul continuă.
UPDATE 08.40: Mersul trenurilor este afectat de protestele angajaților de la CFR. Aceștia primesc trenurile în stație, dar de la Gara Iași nu mai pleacă nicio locomotivă.
Zeci de angajaţi de la CFR protestează la Gara Iași
Mersurile trenurilor nu sunt afectate momentan în această dimineață după ce zeci de angajaţi au ieşit să protesteze. Protestul are loc la Gara Iași dar şi în mai multe zone din țară. Acesta va dura 1 oră. De altfel, protestatarii sunt nemulţumiţi pentru că Guvernul pregătește îngheţarea salariilor şi doresc punerea în legislaţie a statutului CFR:
Această Lege a ceferiștilor a fost negociată ani de zile și a fost votată în Parlamentul României, ca dovadă a recunoașterii drepturilor care se cuvin acestei categorii profesionale, cea a lucrătorilor feroviari.
Propunerea de prorogare inițiată de Guvernul României în proiectul de ordonanță amintit ar fi, în cazul adoptării, cea de a doua amânare a intrării în vigoare a Statutului personalului feroviar, aspect care demonstrează, fără putință de tăgadă, faptul că nepăsarea și cinismul autorităților față de întreaga problematică a căii ferate sunt singurele unități de măsură care evoluează abordările Statului român față de un sector strategic al economiei naționale.
Alăturând acestei teme, față de care noi ceferiștii am manifestat suficientă răbdare și înțelegere în ultimii 10 ani, cronică și devastatoarea lipsă de finanțare pentru refacerea infrastructurii feroviare și modernizarea parcului de vagoane și locomotive, am ajuns la concluzia firească că modul în care noi am abordat dialogul social cu autoritățile statului nu a fost prețuit și respectat.
Ca atare, federațiile sindicale din industria feroviară împreună cu cei 47 000 de lucrători feroviari din România vor fi prezenți luni, 20 decembrie 2021, la ora 8.00 dimineață, la locurile lor de muncă, fie că sunt la serviciu, fie că se află în zilele lor libere.
Prin acest comunicat de presă facem o invitație oficială domnului Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, să se adreseze tuturor ceferiștilor luni, 20 decembrie 2021, între orele 8.00 și 10.00, deoarece noi vom fi cu toții la locurile noastre de muncă, așa cum am fost dintotdeauna, și vom aștepta mesajul Guvernului României. Așteptăm de la domnia sa puncte de vedere asumate public cu privire la momentul intrării în vigoare a Statutului personalului feroviar și cu referințe foarte clare față de temele esențiale care țin de finanțarea sectorului feroviar. se arată în comunicat.
Pierderea locurilor de muncă a CFR-iștilor este din ce în ce mai evidentă
Pe de altă parte, pe lângă salarii, personalul CFR se teme de faptul că și-ar putea pierde locurile de muncă. Aceștia au explicat că în funcție de negocieri îți rezervă dreptul de a decide spontan asupra evenimentelor din această dimineață:
De această dată, vom aștepta cu toții abordări relevante și credibile făcute de Guvernul României, prin ministrul de resort, în fața tuturor celor 47 000 de angajați ai companiilor feroviare aflate în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
În condițiile în care noi, ceferiștii din România, vom constata că lucrurile nu se vor schimba în bine nici de această dată, în condițiile în care salariile noastre sunt la limita subzistenței, iar pericolul pierderii locurilor de muncă devine din ce în ce mai evident, înțelegem să decidem spontan, pe parcursul zilei de luni, 20 decembrie 2021, dacă va fi sau nu nevoie să ”PROROGĂM” desfășurarea activității în sectorul feroviar, pe perioadă nedeterminată, ca soluție ultimă de a ne apăra drepturile stabilite prin lege de Parlamentul României și pentru a ne păstra locurile de muncă, singurele care pot garanta viitorul nostru și al zecilor de mii de familii care depind de munca noastră. explică sindicaliștii.
În sistemul CFR sunt scandaluri pe bandă rulantă. Probabil cel mai amplu scandal de acest fel s-a produs în momentul în care în spațiul public a circulat informația că tocmai directorul CFR închirează locomotivele bune la privat, iar la stat ajung locomotivele vechi de zeci de ani. De altfel, din aceste perspective se întâmplă și incidente cum a fost cel din Fetești.