Voluntari în comunități dezavantajate! Totul implică elevi de la Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași. În contextul „Zilelor Școlii”, la ceas aniversar și de bilanț afectiv, colegiul ieșean, în parteneriat cu Asociația „Voluntarii Normaliști”, începe implementarea proiectului educațional „La un click de reușită!”, câștigător în cadrul competiției naționale organizate de către Asociația „Ateliere Fără Frontiere” București
La ceas aniversar și de bilanț afectiv, Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, în parteneriat cu Asociația „Voluntarii Normaliști”, începe implementarea proiectului educațional „La un click de reușită!”, câștigător în cadrul competiției naționale organizate de către Asociația „Ateliere Fără Frontiere” București. Pentru această a 5-a ediție a programului „Dăm Click pe România”, au fost înscrise solicitări de calculatoare din partea inițiatorilor a 380 proiecte educaționale. „Comisia a urmărit relevanța, impactul, fezabilitatea și sustenabilitatea proiectelor depuse”, potrivit mesajului transmis de către organizatori celor 122 de școli și organizații non-guvernamentale laureate.
20 de calculatoare au fost donate Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, pentru a demara activitățile prin care ne propunem diminuarea decalajului educațional în rândul copiilor
Din cele 2.000 de calculatoare oferite câștigătorilor competiție, 20 au fost donate Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași. Asta pentru a demara activitățile prin care este propusă diminuarea decalajului educațional în rândul copiilor din localitatea Chilișoaia, comuna Dumești, județul Iași, prin valorificarea competențelor pedagogice și digitale ale viitorilor învățători, voluntari în medii defavorizate.
„Noul proiect se înscrie în tradiția activităților filantropice inițiate și derulate de către Colegiul Pedagogic «Vasile Lupu», prin care am urmărit, an de an, diminuarea fenomenului de marginalizare a copiilor aflați în dificultate, pe de o parte, dar și stimularea liceenilor și studenților voluntari normaliști pentru a se implica în proiecte de tip Service Learning”, a precizat Elena Mănucă, coordonator proiecte educaționale la „Vasile Lupu”.
În perioada de implementare a proiectului va avea loc organizarea unor ateliere de formare a abilităților minime de utilizare a calculatorului la copiii din grupul țintă
Calculatoarele obținute în cadrul acestei competiții vor fi utilizate pentru crearea bazei materiale a celor două centre educaționale – din Parohia „Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Chilișoaia, respectiv din Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, și realizarea comunității de învățare în care vor fi implicați voluntarii normaliști. Este vorba despre elevi din clasele terminale, membri ai Consiliului Elevilor, absolvenți de succes ai colegiului, în prezent educatori, învățători sau studenți în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași și grupul țintă al proiectului (35 de preșcolari și elevi în ciclul primar/gimnazial, într-o primă etapă și 50 de părinți și bunici în a 2-a etapă de implementare.
Realizarea activităților remediale tip școala de weekend, organizarea, în sistem on-line, în prezența părinților, a unor ateliere de orientare școlară a elevilor din clasa a VII-a și a VIII-a, prin prezentarea ofertelor educaționale ale unor licee din Iași
Organizatorii își propun, în perioada de implementare a proiectului, organizarea unor ateliere de formare a abilităților minime de utilizare a calculatorului la copiii din grupul țintă, realizarea activităților remediale tip școala de weekend, organizarea, în sistem on-line, în prezența părinților, a unor ateliere de orientare școlară. Asta pentru elevii din clasa a VII-a și a VIII-a, prin prezentarea ofertelor educaționale ale unor licee din Iași spre care ar dori să se îndrepte, după terminarea ciclului gimnazial, dar și a activităților non-formale (tururi virtuale ale unor obiective culturale din Iași sau alte activități recreative).
„Întrucât beneficiarii proiectului (cei din ciclul preșcolar și primar) au nevoie și de suportul părinților sau al bunicilor în grija cărora au rămas, intenționăm ca, în a doua etapă a proiectului, cu ajutorul formatorilor voluntari, să multiplicăm sesiunile de învățare în vederea familiarizării acestora cu instrumentele digitale necesare derulării activităților remediale concepute pentru copii”, a conchis Elena Mănucă.