Prima pagină » National » Victorie la CJUE pentru transportatorii români care nu vor mai fi obligați să se întoarcă la bază după 8 săptămâni
Victorie la CJUE pentru transportatorii români care nu vor mai fi obligați să se întoarcă la bază după 8 săptămâni

Victorie la CJUE pentru transportatorii români care nu vor mai fi obligați să se întoarcă la bază după 8 săptămâni

04 oct. 2024, 23:40,
Redacția BZI în National

Ministerul Afacerilor Externe a anunţat, vineri, decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, care a dat câştig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operaţional din statul membru de stabilire, informează News.ro.

„Prin respectiva hotărâre, instanţa UE a dat câştig de cauză României, anulând prevederea din Pachetul Mobilitate I care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operaţional din statul membru de stabilire. Reprezentarea juridică a statului român în acest dosar a fost asigurată de Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, sprijinit de jurişti ai Serviciului Contencios UE din cadrul Ministerului Afacerilor Externe”, arată MAE în comunicatul de presă.

O acțiune inițiată în 2020

MAE precizează că această hotărâre este definitivă.

Iniţierea cauzei la CJUE face parte din demersurile realizate de România în vederea anulării unor prevederi din Pachetul Mobilitate I considerate ca având implicaţii negative asupra pieţei interne şi a competitivităţii transportului de mărfuri în UE.

Dincolo de iniţierea de acţiuni în anularea parţială a Pachetului Mobilitate I România a intervenit în susţinerea acţiunilor în anulare declanşate de alte 6 state membre – Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta şi Polonia.

Vălean: „Fără constrângeri inutile impuse de reglementări discriminatorii”

Fostul comisar european pentru Transporturi Adina Vălean, în prezent europarlamentar, afirmă că decizia prin care CJUE a anulat prevederea din Pachetul Mobilitate care a impus operatorilor de transport rutier să asigure la fiecare 8 săptămâni întoarcerea vehiculului la centrul operaţional confirmă ceea ce a susţinut încă de la începutul mandatului său, respectiv că această prevedere este ilegală.

„Curtea a confirmat ceea ce am susţinut încă de la începutul mandatului meu: obligaţia de întoarcere a vehiculelor la fiecare opt săptămâni este ilegală. Pachetul Mobilitate a fost primul dosar din mandatul meu de comisar şi de la bun început m-am opus ferm acestei prevederi”, declară fostul comisar european.

Ea aminteşte că pentru a argumenta impactul negativ şi pentru a contracara poziţia unora din statele vestice, a comandat un studiu, publicat la începutul anului 2021, care a arătat că această măsură ar creşte emisiile de CO₂ ale transportului rutier cu 4,6% şi ar duce la întârzieri mai mari la graniţele non-Schengen.

Adina Vălean explică faptul că industria transportului rutier din Estul Europei este extrem de competitivă şi crucială pentru dezvoltarea regiunii, iar pentru România, sectorul transporturilor rutiere de marfă a avut în 2023 o valoare estimată de 17 miliarde de euro şi este vital ca acesta să rămână competitiv şi să beneficieze de legi echitabile.

„Această decizie este o victorie importantă pentru transportatorii din România şi din Estul Europei, permiţându-le să îşi dezvolte afacerile fără constrângeri inutile impuse de reglementări discriminatorii”, precizează fosut comisar european pentru Transporturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`