Prima pagină » Actualitate » Vești noi pentru proprietarii de mașini tradiționale. Ce se va întâmpla cu aceste vehicule?
Vești noi pentru proprietarii de mașini tradiționale. Ce se va întâmpla cu aceste vehicule?

Vești noi pentru proprietarii de mașini tradiționale. Ce se va întâmpla cu aceste vehicule?

24 apr. 2024, 11:31,
în Actualitate

Proprietarii de mașini tradiționale au parte de noi vești în ceea ce privește vehiculele lor. Un nou raport al Curții de Conturi Europene arat că interzicerea acestora nu este chiar atât de ușoară. Instituția a oferit și argumente.

Mașinile tradiționale, greu de interzis total în UE

Luni, Curtea de Conturi Europeană a emis un comunicat în care susține că interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare cu ardere internă începând cu 2035 va întâmpina mai multe provocări. Totuși, numește inițiativa lăudabilă.

Uniunea Europeană a făcut pași înainte în diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră, cu excepția sectorului transporturilor. Acesta contribuie cu aproximativ o pătrime din totalul emisiilor de acest tip din Europa.

„Pactul verde nu se poate concretiza dacă nu se combate problema emisiilor provenite de la autoturisme.

Cu toate acestea, suntem obligaţi să recunoaştem că, în pofida ambiţiilor înalte şi a cerinţelor stricte, majoritatea autoturismelor convenţionale încă emit la fel de mult CO2 ca în urmă cu 12 ani”, a declarat Nikolaos Milionis, membru al ECA.

Deși eficiența motoarelor s-a îmbunătățit, această îmbunătățire este echilibrată de creșterea greutății mașinilor, în medie cu aproximativ 10%, și a puterii motoarelor, cu aproape 25%, pentru a face față acestei creșteri de greutate.

Mașinile hibride reîncărcabile sunt vehicule cu emisii scăzute

Auditorii au observat că mașinile hibride reîncărcabile, așteptate să faciliteze o tranziție netedă de la vehiculele cu motoare cu ardere internă, rămân încă clasificate ca „mașini cu emisii reduse”, chiar dacă diferența dintre emisiile măsurate în condiții de laborator și cele observate în condiții reale de conducere este, în medie, de 250%.

În plus, alternativele de combustibili, precum biocombustibilii, e-combustibilii sau hidrogenul, sunt deseori considerate ca posibili înlocuitori ai benzinei și motorinei.

În raportul lor referitor la biocombustibili, auditorii UE au subliniat absența unei strategii clare și stabile care să abordeze problemele pe termen lung ale sectorului: disponibilitatea combustibilului, costurile și impactul asupra mediului.

„Dat fiind că nu sunt disponibili pe scară largă, biocombustibilii nu pot oferi o alternativă fiabilă şi credibilă pentru autoturismele noastre”, a susţinut Milionis.

Ce spun auditorii despre biocombustibili?

Auditorii au observat că industria europeană a bateriilor a rămas în urma competitorilor săi la nivel mondial. Pe fond, asta ar putea submina capacitățile interne ale Europei înainte ca acestea să fie pe deplin dezvoltate.

Mai puțin de 10% din producția mondială de baterii are loc în Europa, cu cea mai mare parte fiind realizată de companii din afara Europei.

China controlează o proporție semnificativă de 76% din capacitatea globală de producție.

„Autoturismele electrice pot cu adevărat să pună UE într-o dublă dilemă: prima, între priorităţile ecologice şi politica industrială, şi cea de a doua, între ambiţiile sale legate de mediu şi portofelele consumatorilor”, a afirmat Annemie Turtelboom, membră a ECA.

87% din importurile sale de litiu brut provin din Australia

O problemă esențială care încetinește dezvoltarea industriei europene a bateriilor este dependența sa semnificativă de importurile de resurse din țări terțe, cu care nu există acorduri comerciale adecvate.

87% din importurile sale de litiu brut provin din Australia
80% din importurile de mangan vin din Africa de Sud şi din Gabon
68% din importurile de cobalt sunt din Republica Democratică Congo
40% din importurile de grafit provin din China

„UE nu are toţi aşii în mână pentru electrificarea parcului său auto: din cauza problemei accesului la materii prime, a costurilor care trebuie suportate de industrie şi de cetăţeni şi a lipsei infrastructurii, este posibil să piardă pariul”, a adăugat Annemie Turtelboom.

Multe obstacole care afectează circulaţia vehiculelor electrice în UE

În principal, în Uniunea Europeană sunt insuficiente stații de încărcare – la momentul auditului, UE era departe de a atinge obiectivul de un milion de unități până în 2025.

În plus, există o variație semnificativă în disponibilitatea stațiilor de încărcare publice între diferite țări.

Stațiile de încărcare sunt extrem de limitate în est, cu 70% dintre acestea concentrate în Franța, Germania și Țările de Jos.

Bugetul.ro
Adio, Piața Obor din București în forma care a transformat-o într-un loc legendar. Schimbarea pregătită de autorități se va produce cu o oarecare întârziere
redactia.ro
De ce bărbații nu au voie să se salute la înmormântare – o regulă veche, încărcată de simboluri
Bugetul.ro
Spaima taxei Daniel Băluță a fost fentată de șoferii din Sectorul 4. Metoda originală prin care locuitorii de aici reușesc să evite să plătească suma impusă de primărie
a1.ro
Mihai Morar, în doliu. De ce îi este recunoscător celui care s-a stins din viață: „Parcă ieri ne-am văzut...”
Playtech.ro
Veste extraordinară pentru cei care ţin banii în bancă! Instituţiile bancare tocmai au făcut anunţul, cine primeşte...
observatornews.ro
Porc mistreţ, văzut în parcul central din Otopeni. A fost trimis un mesaj RO-Alert
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Drama unui mare artist român. S-a închis 20 de ani în casă și a murit părăsit de toată lumea
SportpeSurse
Scandal uriaș între români și maghiari. Kelemen Hunor lansează un apel fără precedent
Playtech.ro
De ce presară grataragiii sare peste cărbuni? Trucul de care ai fi vrut să afli mai devreme
Dailybusiness.ro
Salarii explozive în România! Joburi de peste 10.000 lei pe lună și oportunități uriașe pentru câteva domenii în creștere
RomaniaTV
ULTIMA ORĂ! Probleme grave pentru Elena Udrea. Vestea a venit în urmă cu puțin timp
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Dana Nălbaru, scoasă din sărite. De ce s-a enervat soția lui Dragoș Bucur. Artista nu s-a putut abține și le-a spus fanilor frustrarea ei
redactia.ro
Cine e românul care a câștigat premiul cel mare la Loto 6/49. Omul a plecat acasă cu peste 6 milioane de euro
ego.ro
Vești proaste pentru Gabriela Cristea! Ce s-a aflat după demisia de la Antena Stars EXCLUSIV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
02 aprilie 2025
02 aprilie 2025