Prima pagină » Local » Veste uluitoare pentru mii de pasageri. Lista curselor aeriene de la Aeroportul Iași care vor fi anulate în luna noiembrie 2020. Decizie șocantă luată de compania Blue Air
Veste uluitoare pentru mii de pasageri. Lista curselor aeriene de la Aeroportul Iași care vor fi anulate în luna noiembrie 2020. Decizie șocantă luată de compania Blue Air

Veste uluitoare pentru mii de pasageri. Lista curselor aeriene de la Aeroportul Iași care vor fi anulate în luna noiembrie 2020. Decizie șocantă luată de compania Blue Air

31 oct. 2020, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

O serie de curse interne și externe de la Aeroportul Iași vor dispărea din orarul aerogării în perioada următoare. Companiile aeriene vor mai reduce din zboruri în cursul lunii noiembrie 2020, decizia afectând din plin și aerogara ieșeană. Operatorii aerieni au scos din orar curse spre orașele din Europa, numărul cel mai mare de zboruri anulate fiind cel al companiei Blue Air. Aerogara a înregistrat deja un deficit de sute de mii de pasageri față de aceeași perioadă a anului trecut

Decizie radicală luată de companiile aeriene în plină pandemie COVID-19. Mai multe curse cu plecare și sosire de la Aeroportul Iași ar urma să fie anulate în cursul lunii noiembrie 2020. Rutele sunt atât zboruri interne, cât și rute consacrate din Europa. Principala companie care va anula curse în perioada 1-20 noiembrie 2020 este Blue Air, operator care a scos deja din orar zboruri de la Aeroportul Iași.

Luna octombrie 2020 scoate din orar curse de la Aeroportul Iași

Astfel, compania Blue Air a decis ca în perioada 1-20 noiembrie 2020 să scoată din orar o serie de rute cu legătură directă de la Iași. Este vorba despre cursa Iași- București, zbor operat de obicei în zilele de duminică și luni. De asemenea, și cursa Iași-Bruxelles și retur, operată de Blue Air tot în zilele de luni, va fi scoasă din orar în această perioadă. Decizia se aplică și pentru cursa Iași – Lutton – Iași, zbor operat de obicei în zilele de miercuri și sâmbătă ale săptămânii.

Totodată, de pe Aeroportul Iași va dispărea și cursa spre Paris, pe ruta Iași – Beauvais – Iași, operată în zilele de joi. Măsura aplicată de compania aeriană vizează și Germania, prin cursa Iași- Munchen- Iași, cursă operată în zilele de joi. În plus, zborul Iași – Koln – Iași, care era programat în cursul zilei de vineri, va fi scos din orar. Compania aeriană va reduce și ruta Iași – Torino – Iași, cursă operată în zilele de duminică.

Aeroportul Iași așteaptă datoria de la Blue Air. Compania nu-și mai poate onora obligațiile

Compania Blue Air a primit bani de la Guvern ca ajutor financiar și a rămas fără aceștia imediat. Pentru că a rămas fără fonduri, compania a preferat să retragă cursele, inclusiv cele de la Iași. Aeroportul Iași are de recuperat peste 1.5 milioane de euro de la această companie aeriană.

„Compania Blue Air a ajuns să anuleze lunar curse aeriene. Acum, de la 1 noiembrie 2020, rămân cu 8 aeronave. În această situație trebuie să analizeze situația. Și noi să vedem ce este de făcut. Ei au primit o parte din banii solicitați ca ajutor de la Guvern, doar că le-au luat banii înapoi pentru taxele neplătite. Să vedem dacă primesc și cea de a doua tranșă pentru a putea să intre într-o normalitate. Au primit puțin și au luat banii pe taxe și impozite neplătite. Au anulat curse pentru că numai au cu ce le face. Preferă să anuleze cursele pentru că ar rămâne în deficit foarte mare și riscă și mai mult”, a spus Cătălin Bulgariu, directorul aerogării ieșene.

Dezastrul bate la ușă la Aeroportul Iași. Pandemia COVID-19 a scăzut veniturile regiei pe anul 2020

Pandemia COVID-19 a făcut ca mai toate aerogările din Europa să sufere din cauza lipsei pasagerilor. Asta a făcut ca și veniturile să scadă, unele fiind chiar în pericol de insolvență. Situația nu diferă nici la Aeroportul Iași, unde veniturile au scăzut substanțial în acest an din cauza restricțiilor impuse cu măsurile anticoronavirus.

„Doar aeroporturile din România riscă insolvența. În Uniunea Europeană, peste 50 la sută din aeroporturi sunt private, concesionate. În acest caz, cei care nu pot încasa taxele de pasageri sunt în condiții de a închide, de a avea activitatea blocată. Nu de a falimenta, ci de a închide sectorul operațional pe o anumită perioadă de timp. Singura țară din UE care nu a dat bani la aeroporturi este România. Sunt state în care s-au dat bani mulți către aeoporturi ca despăgubiri. Aeroportul Iași nu este astăzi în pericol, dar dacă se continuă așa, nu ne putem întinde la nesfârșit. Trebuia să luăm 6 milioane ca ajutor, dar banii nu s-au dat încă de la Guvernul României”, a mai spus Cătălin Bulgariu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`