Prima pagină » Actualitate » Vaccinații cu schemă completă nu mai intră în carantină în cazul contactului direct cu un pozitiv de Covid-19
Vaccinații cu schemă completă nu mai intră în carantină în cazul contactului direct cu un pozitiv de Covid-19

Vaccinații cu schemă completă nu mai intră în carantină în cazul contactului direct cu un pozitiv de Covid-19

24 sept. 2021, 11:34,
Roxana Butuc în Actualitate

Persoanele care au intrat în contact direct cu o persoană confirmată pozitiv cu Covid-19 și care au schema completă de vaccin, nu mai sunt obligate să intre în carantină.

Cei care au primit rezultatul pozitiv al unui test Covid-19, pot obține concediul medical cu ajutorul aplicației Corona Forms.

Persoanele vaccinate cu schemă completă nu intră în carantină

Conform declarațiilor date de Dr. Oana Nicolescu, șefa DSP București, că persoanele care sunt vaccinate cu schema completă, trecând 10 zile de când au finalizat schema, nu mai sunt considerați a fi contactați direcți cu o persoană confirmată pozitiv cu Covid-19. Aceștia nu mai intră în carantină și își pot continua liniștiți activitățile zilnice.

”Persoanele vaccinate cu schemă completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv şi pentru acestea nu va fi instituită măsura carantinării. Contacţii direcţi pentru care se instituie măsura carantinării sunt stabiliţi de către DSP în urma anchetei epidemiologice”, a declarat pentru News.ro Dr. Oana Nicolescu, şeful DSP Bucureşti.

De asemenea, cei care sunt pozitivi și care au nevoie de certificat medical, îl pot obține pe baza unui raport medical ce va fi emis de pe aplicația Corona Forms, care este transmis DSP pe o adresă de email valabilă și obilgatoriu aparținând persoanei pozitive.

Oficialii DSP roagă cetățenii să apeleze la numărul unic 021-9462, în caz de nevoie

În momentul actual, DSP Bucureşti are 225 de angajaţi, iar de ieri 32 de medici rezidenți s-au alăturta instituției.

“DSP Bucureşti are un număr de 225 de angajaţi şi lucrează în prezent cu 185 de persoane detaşate sau delegate din alte instituţii la care s-au alăturat 32 medici rezidenţi din 23 septembrie, pentru operaţionalizarea Centrului de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19”, precizează lefa DSP.

De asemenea, tot șeful DSP București transmite cetățenilor care au nevoie de informații și ajutor, să nu mai sune la cei din instituție ci la Call Center, numărul unic 021-9462. Mai mult decât atât, se atrage atenția asupra faptului că persoanele de pe tură sunt suprasolicitate.

“Îi rugăm să acceseze exclusiv numărul de Call Center 021-9462 şi nu pe cele aparţinând altor departamente ale instituţiei şi să vizualizeze informaţiile aflate pe site-ul instituţiei.

Ţinând cont că la numărul unic de Call Center 021-9462 s-au înregistrat şi 4086 de apeluri în 24 de ore, iar persoane care preiau apelurile sunt în număr de circa 10/tură, se poate deduce dificultatea în preluarea apelurilor, motiv pentru care, începând din data de 23 septembrie, a fost suplimentat numărul personalului din Call Center astfel încât să asigurăm un număr de 21 de persoane / tură.

Precizăm faptul că persoanele care apelează acest număr de telefon solicită testarea anti-covid prin intermediul SABIF, solicită rezultatul testului efectuat, informaţii despre izolare/ carantinare, informaţii despre situaţia contacţilor vaccinaţi, informaţii privind deplasarea în străinătate, informaţii privind suspendarea măsurii carantinei pentru persoanele revenite în România din ţări aflate în zone cu risc epidemiologic, informaţii cu privire la situaţia copiilor, care sunt contacţii unui elev pozitiv, informaţii privind testarea în a -8-a zi, etc.”, conform șefei DSP.

Angajații de la DSP muncesc mai mult decât anul trecut

Tot dr. Oana Nicolescu a explica faptul că deși s-au făcut angajări, aceștia sunt încă solicitați de activitatea din timpul pandemiei, iar acum muncesc chiar mia mult decât în anul 2020.

„Munca angajaţilor DSP este mai grea acum decât în valurile anterioare, întrucât grupul Call Center activează cu un număr mai mic de persoane, însă s-au făcut demersuri pentru detaşarea a încă 32 de medici rezidenţi, care vor trebui instruiţi pentru a putea furniza informaţii complete şi corecte. Au fost luate măsuri pentru suplimentarea numărului de persoane detaşate/delegate şi vor exista şi alte solicitări pe măsură ce numărul cazurilor confirmate cu virusul SARS-CoV-2 va creşte” a explicat dr. Oana Nicolescu.

De asemenea, Call-centr-ul DSP înființat anul trecut la Arena Naţională și susținut de volanturarii de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila şi de la Institutul Medico-Militar din cadrul MAPN acum nu mai funcționează.

“Centrul de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19 funcţionează în prezent în două locaţii, una situată în incinta Spitalului Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia, în care activează astăzi un număr de aprox. 165 de persoane, şi alta într-un sediu secundar al instituţiei în care activează un număr de aprox. 25 de persoane cărora li se vor alătura şi cei 32 de medici rezidenţi. În plus faţă de acestea, un grup format din circa 20 de persoane activează în Aeroportul Internaţional Henri Coandă, pentru triajul epidemiologic al pasagerilor”, a spus Dr. Nicolescu.

Aplicația Corona Forms creată pentru a elimina birocrația

Tot șefa de la DSP, vorbește despre beneficiile pe care le-a adus aplicația Corona Forms, prin fluedizare și eliminarea birocrației, astfel că întreg istoricul unui pacient nu se mai află pe hârtie ci este digitalizat.

“Încă de anul trecut, din luna august, DSP Bucureşti s-a implicat activ alături de STS şi de Ministerul Sănătăţii pentru dezvoltarea aplicaţiei informatice Corona Forms. Dacă la începutul pandemiei, direcţiile de sănătate publică gestionau un caz pozitiv de SARS-CoV-2 prin efectuarea anchetei epidemiologice pe hârtie, am ajuns ca astăzi să avem tot istoricul persoanei în această aplicaţie, respectiv câte teste a efectuat, anchetele epidemiologice, perioade de carantină/izolare, contacţi direcţi, decizii emise pentru acesta, dacă persoana este vaccinată, etc. Pe scurt, a fost digitalizată activitatea Centrului de comunicare, analiză şi coordonare epidemiologică COVID-19 şi astăzi avem nevoie de mai puţini oameni pentru a gestiona situaţia epidemiologică.

Totodată, alături de societatea civilă, DSP Bucureşti a creat aplicaţia rapter.g4d.ro care permite centralizarea şi raportarea testelor rapide efectuate în cabinete/şcoli/farmacii, care nu au posibilitatea de a raporta direct în Corona Forms. În prezent, aplicaţia rapter.g4d.ro este folosită de majoritatea direcţiilor de sănătate publică din ţară, motiv pentru care a fost eficientizată considerabil activitatea acestora. DSP Bucureşti, cea mai mare direcţie de sănătate publică din ţară, a avut ca prioritate principală digitalizarea şi eficientizarea fluxurilor de lucru şi încă suntem într-un continuu proces de îmbunătăţire a activităţii. În luna august 2021, DSP Bucureşti a demarat campania de informare în şcoli cu privire la avantajele vaccinării şi a creat posibilitatea vaccinării în cadrul unităţilor de învăţământ, pe baza solicitărilor primite de la acestea”, a declarat Dr. Oana Nicolescu pentru News.ro.

În România începe administrarea dozei 3 de vaccin

Amintim faptul că din data de 28 septembrie 2021, în România va începe administrarea dozei trei de vaccin. Dintre companiile aprobate, Johnson & Johnson este valabilă în continuare doar o singură doză, cel puțin până când compania va pune pe piață a doua doză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *