Unul dintre cele mai cunoscute branduri românești se închide. Chiar dacă la nivel de nume nu este foarte cunoscut, milioane de români au cumpărat produsele lor. Este vorba despre fabrica de șoșete CISEROM, un important jucător pe piața de profil din țară.
Dezvăluirea a fost făcută de un jurnalist care s-a declarat trist și șocat de o asemenea veste. În altă ordine de idei trebuie să subliniem faptul că statul român este complice pentru că în ultimii ani nu a făcut absolut nimic pentru a ajuta afacerile românești. De exemplu numărul firmelor dizolvate, în Iași, în primele șase luni din 2024, a atins un record al ultimelor trei ani. În perioada ianuarie-iunie 2024 au fost dizolvate 852 de firme, din Iași, cu 30 la sută mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent, când au fost dizolvate 628 de firme. Aceste date se reflectă și la nivel național, ceea ce înseamnă că economia românească este la un pas de un posibil faliment.
Unul dintre cele mai cunoscute branduri românești se închide!
Un brand românesc cu o lungă tradiție se va închide. Este vorba despre fabrica de șosete CISEROM, care a fost un nume cunoscut în industria textilă. Jurnalistul Rareș Năstase, cunoscut publicului din emisiunea „România, te iubesc!”, a anunțat închiderea acestei fabrici, care reprezenta un simbol al producției românești.
Rareș Năstase a povestit cum a aflat despre lichidarea de stoc de la fabrică din Sebeș. „Mergând între două filmări, am descoperit că în aceste zile se desfășoară o lichidare de stoc la CISEROM. Am intrat în magazinul de la unitate și am aflat despre această situație. Nu pot să mă bucur de acest lucru, îmi pare sincer rău că o fabrică cu tradiție se închide,” a spus jurnalistul. El a adăugat că, în urmă cu câțiva ani, a filmat în acea fabrică și a văzut cum produsele lor erau apreciate și în afaceri internaționale, fiind exportate în vestul Europei.
Potrivit lui Năstase, fabrica a fost preluată de un investitor, iar viitorul locului ar putea implica o transformare a destinației sale, având în vedere informațiile primite de la angajați. Cu toate acestea, în prezent, are loc o lichidare de stoc, ocazie cu care jurnalistul a cumpărat produse pentru întreaga familie.
CISEROM a avut aproape 100 de ani de activitate
Chiar dacă viața și economia continuă să evolueze, iar sectorul de producție trebuie să se adapteze, Rareș Năstase a menționat că acest moment i-a lăsat un gust amar, fiindcă știa bine calitatea produselor fabricii. „Mă întristează faptul că acest loc se va închide, mai ales că am cumpărat des de aici și am apreciat calitatea lor,” a adăugat el.
CISEROM a avut aproape 100 de ani de activitate, a trecut prin multiple transformări, inclusiv o reformare în perioada sovietică și o dezvoltare semnificativă în perioada comunistă. După 1990, fabrica a fost privatizată prin metoda MEBO, iar angajații și foștii salariați au devenit acționari.
La vârful său, CISEROM producea aproximativ 10 milioane de perechi de șosete anual, cu o treime din producție destinată exportului și un profit sănătos, având 350 de angajați. În ultimii ani însă, fabrica a avut pierderi, iar numărul angajaților a scăzut la 150. Astfel, încă un brand românesc se retrage, iar această închidere marchează un moment trist în istoria industriei textile din România. În lipsa unui ajutor de la stat, unul dintre cele mai cunoscute branduri românești se închide. Brandul CISEROM a vândut milioane de șoșete.