Prima pagină » Eveniment-Social » Universitatea Tehnică din Iași, într-un parteneriat academic cu mediul privat pentru dezvoltarea unor autovehicule autonome
Universitatea Tehnică din Iași, într-un parteneriat academic cu mediul privat pentru dezvoltarea unor autovehicule autonome

Universitatea Tehnică din Iași, într-un parteneriat academic cu mediul privat pentru dezvoltarea unor autovehicule autonome

17 oct. 2020, 02:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Biologia, baza unui parteneriat academic cu mediul privat la Iași pentru dezvoltarea unor autovehicule autonome la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași. Astfel, într-un proiect realizat de o multinațională din oraș se pun bazele pentru tehnologia care definește modul în care vor interacționa și vor coopera autovehiculele autonome pe autostrăzi. Algoritmii sunt inspirați din modurile în care interacționeză și cooperează indivizii din roiurile de albine, bancurile de pești sau stolurile de păsări

Universitatea Tehnică (TUIAȘI) „Gheorghe Asachi” din Iași dezvoltă un parteneriat academic cu mediul privat la Iași pentru dezvoltarea unor autovehicule autonome. O multinațională din Iași, companie tehnologică, propune alături de specialiștii TUIAȘI un concept inovator ce va permite autovehiculelor autonome să se deplaseze în grupuri formate pe mai multe benzi de circulație, crescând siguranța chiar și atunci când distanțele dintre vehicule sunt foarte mici, la viteze de autostradă.

Conceptul dezvoltat alături de Universitatea Tehnică din Iași are la bază ideea perfectată pentru convoaiele de autovehicule care se deplasează compact pe o singură bandă de circulație

Dezvoltarea infrastructurii rutiere nu poate ține pasul cu numărul din ce în ce mai mare de autovehicule, ceea ce conduce frecvent la ambuteiaje și accidente pe autostrăzi, precum și la creșterea consumului de combustibil și a emisiilor poluante. Conceptul dezvoltat de marea companie privată alături de Universitatea Tehnică din Iași are la bază ideea perfectată pentru convoaiele de autovehicule. Este vorba despre cele care se deplasează compact pe o singură bandă de circulație și dorința de a elimina pe cât posibil efectele negative ale numărului în creștere de autovehicule. În acest context, o echipă comună de specialiști în colaborare cu cercetători ai Facultății de Automatică și Calculatoare de la TUIAȘI au investigat posibilitatea de utilizare a algoritmilor de inteligență a grupurilor pentru autovehiculele aflate pe nivelul 4 de automatizare.

Acești algoritmi permit formarea și menținerea grupurilor de autovehicule care se deplasează compact

Astfel, oficialii companiei arată că acești algoritmi, inspirați din modurile în care interacționeză și cooperează indivizii din roiurile de albine, bancurile de pești, stolurile de păsări, permit formarea și menținerea grupurilor de autovehicule care se deplasează compact pe mai multe benzi de circulație. Strategiile presupun, în primul rând, înțelegerea situațiilor complexe din trafic și planificarea mișcării pentru conducere automată în traficul pe autostrăzi prin cooperarea cu autovehiculele din imediata vecinătate.

„Din punct de vedere tehnic, abordarea este una foarte complexă și necesită parcurgerea mai multor pași. Este necesară procesarea unui volum foarte mare de informații preluate de la diverși senzori instalați pe autovehicul. Senzorii au rolul de a localiza cu precizie autovehiculul pe stradă, în raport cu ceilalți participanți la trafic, identificând în același timp eventualele obstacole aflate pe traiectoria de deplasare a acestuia. De asemenea, algoritmii definesc interacțiunile participanților la trafic pentru a face predicții despre viitoarele traiectorii posibile”, a precizat Constantin-Florin Căruntu, systems design engineer și profesor universitar la TUIAȘI.

O componentă foarte importantă este reprezentată de comunicațiile dintre vehicule și de cele cu infrastructura rutieră, care ar putea avea la bază tehnologia 5G

În plus, universitarul Constantin-Florin Căruntu explică: „o componentă foarte importantă este reprezentată de comunicațiile dintre vehicule și de cele cu infrastructură rutieră, care ar putea avea la bază tehnologia 5G propusă deja pentru alte aplicații din domeniul auto, cum ar fi controlul vitezei de croazieră, controlul autovehiculelor cu nivel de automatizare ridicat sau prelucrarea datelor furnizate de către senzorii din mediu în Edge/Cloud”. Numeroasele teste efectuate în medii off-line au evidențiat avantajele strategiei dezvoltate, printre care se numără: fluidizarea traficului, sporirea siguranței prin înlăturarea factorului uman și reducerea consumului de combustibil și a emisiilor poluante. În viitor, se dorește testarea strategiilor dezvoltate în situații reale de trafic pentru evidențierea avantajelor și limitărilor acestora.

Specialiștii din Iași sunt implicați în elaborarea tehnologiilor de vârf din industria auto

Specialiștii din Iași sunt implicați în elaborarea tehnologiilor de vârf din industria auto, ca de exemplu: unități de control a geamurilor și trapei, aplicații de navigație și multimedia. De asemenea, se lucrează și la primul sistem de frână „vacuumless brake -one box design” din lume, care sporește eficiența procesului de frânare. Se propune, în același timp, un design compact, apreciat de producătorii din industria de autovehicule. În parteneriat cu mediul universitar local și internațional, specialiștii din Iași lucrează în proiecte dedicate orașelor și mașinilor inteligente, capabile să crească eficiența, siguranța și confortul condusului.

Bugetul.ro
Gospodarii care își ridică un solar în grădină pot primi amenzi chiar şi de 100.000 de lei, dacă nu sunt atenţi la o serie de norme banale
redactia.ro
Cine e miliardarul care a murit la polo după ce a înghițit o albină
Bugetul.ro
Bulgaria, umilință supremă pentru România! Țara noastră a fost exclusă definitiv din programul Visa Waiver, însă vecinii din sud vor avea acces neîngrădit peste Ocean
a1.ro
„Popeye”, tânărul care și-a injectat ulei în brațe ca să impresioneze pe internet, a ajuns la spital: „Cum vei câștiga bani acum?”
Playtech.ro
Ce înseamnă crucea de la semafor pe care o găseşti prin unele oraşe europene. Cui trebuie să dai prioritate, de fapt
observatornews.ro
Bugetarii amenință cu greva dacă li se taie sporurile. Economist "E loc mare de reduceri"
Playsport.ro
Câți bani poți scoate de la bancomat fie că e Banca Transilvania, BRD, ING sau oricare alta, dacă ai card de...
Evz.ro
Cum să supraviețuiești verii toride fără aer condiționat. Metode simple
realitatea.net
Reguli mai DURE pentru călătoria cu avionul în spațiul UE. Orice solicitant va avea nevoie de autorizație de călătorie
SportpeSurse
EXCLUSIV Imagini devastatoare cu casa părintească a lui Ion Țiriac din Brașov. Locuința a ajuns o dărăpănătură în care colcăie șobolanii. Primarul orașului face declarații tulburătoare despre miliardar: ““Nu l-a interesat niciodată”
Playtech.ro
Șoferii români, controlați în toată țara, cu toate dispozitivele. Ce vor urmări în următoarele 24 de ore poliţiştii de la Rutieră
Dailybusiness.ro
Câți bani a câștigat Cristela în 2024. Cu ce afaceri se ocupă soția lui Călin Georgescu
RomaniaTV
Nicuşor Dan, decizie crucială pentru toţi românii luni la prima oră. Anunţul oficial, după 8.30
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
Vestea despre Nicușor Dan care îl va impresiona și pe George Simion. Niciun alt președinte nu a mai făcut una ca asta!
redactia.ro
Un nou accident aviatic în India. Nu există supraviețuitori
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`