Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului a anunţat că începând de luni, 7 februarie, se pune la dispoziţia consumatorilor un număr special de telefon, pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă, respectiv factura uriaşă la lumină sau gaze.
Facturile la energie și gaze au explodat în ultimele luni, iar românii s-au confruntat cu sume uriașe de plată. De aceea, ANPC a pus la dispoziția cetățeanului consumator numărul unic de urgență 0790.219.551 , ce va fi folosit exclusiv în aplicaţia WhatsApp.
Acum puteţi reclama în timp real factura uriaşă la lumină sau gaze. Iată noul număr
ANPC a anunţat, vineri, 4 februarie 2022, în cadrul unui comunicat de presă, că în timpul unei întâlniri pe care conducerea Autorităţii a avut-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, pentru a se asigura că aceştia sunt pregătiţi să aplice prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 3/2022, Horia Constantinescu, preşedinte ANPC, a afirmat că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceştia.
Astfel s-a pus la dispoziția consumatorilor un nou număr de telefon, respectiv 0790.219.551, unde sunt aşteptate mesajele scrise şi imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgenţă, în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul ţării, precizează cei de la ANPC.
„Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România” a afirmat Horia Constantinescu.
Mai exact, se aşteaptă primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări, pentru neplată a unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.
Nici Administrația Prezidențială nu a fost scutită de majorări la electricitate și gaze. Palatul Cotroceni a avut și el parte de o creștere considerabilă a consumului la gaze și energie electrică.
Noul număr de WhatsApp nu va folosi funcţia de apel video sau voce!
Dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, comisarii ANPC le vor selecta doar pe acelea care se afla în competenţa legală de soluţionare a institiei şi apoi le vor da curs.
Atunci când un consumator primește o factură exagerată, primul lucru pe care trebuie să îl facă este să se îndrepte spre ANPC.
„Atunci când aceste facturi sunt mult mai mari și nu există nicio informație în cadrul facturii că există un mecanism de compensare, atunci trebuie să se adreseze ANPC-ului”, a declarat ministrul Florin Spătaru.
Ministerul Economiei, prin ANPC, este cel ce verifică modul în care sunt aplicate de către furnizori contractele pe care le au cu consumatorii. Până acum, 72 de entități din 100 au fost deja controlate.
Cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului precizează că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent.
„Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat. Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege”, au comunicat cei de la ANPC.
Reamintim că numărul unic de urgență 0790.219.551 este pus la dispoziţia consumatorilor de către ANPC , pentru sesizarea neregulilor cu caracter de urgenţă, respectiv factura uriaşă la lumină sau gaz.