Nu știi unde se realizează plata privind taxa pașaportului? Ei bine, în rândurile următoare, vei afla tot ce trebuie să știi despre documentul de identitate pentru călătorii.
Pașaportul reprezintă un document de identitate pentru călătorii, eliberat, de obicei, de către guvernul țării cetățenilor săi. Scopul acestuia este de a certifica identitatea și naționalitatea titularului său în ceea ce privește călătoriile internaționale.
Pașaportul include elemente de securitate, în unele țării conținând chiar și informații biometrice. Pașapoartele standard conțin, însă, informații cum ar fi numele titularului, locul și data nașterii, fotografia, semnătura și alte informații folositoare pentru identificare.
Unde se realizează plata privind taxa pașaportului?
Potrivit Direcției Generale de Pașapoarte, există mai multe modalități de plată. Astfel, ca urmare a intrării în vigoare a O.U.G. nr. 152/2020, plata privind taxa pașaportului se poate realiza, în primul rând, la casieriile unităţilor CEC Bank, precum şi la staţiile de plată Selfpay ale CEC Bank. De asemenea, taxa poate fi achitată și online, exclusiv prin platforma de plăţi virtuale Ghiseul.ro. Contravaloarea este 258 lei pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani, 234 lei pentru persoanele cu vârsta sub 12 ani și 96 lei pentru paşaportul simplu temporar indiferent de vârstă.
Plata se poate realiza și prin mandat poștal, însă această modalitate este în curs de implementare, relatează pasapoarte.mai.gov.ro. Mai este precizat și faptul că documentele de plată emise anterior datei de 02.09.2020 rămân valabile pentru depunerea cererilor pentru eliberare a paşapoartelor.
Direcția Generală de Pașapoarte mai evidențiază următoarele: „Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, în situaţia în care, în perioada 02.09.2020-06.09.2020, Instituţiile Prefectului au încasat prin casieriile proprii şi/sau conturile deschise la trezorerie sumele reprezentând contravaloarea paşapoartelor, dovada plăţii astfel efectuate rămâne valabilă pentru depunerea cererii de eliberare a paşaportului.”
Care sunt documentele necesare pentru eliberarea unui Pașaport Simplu Electronic?
În cazul persoanelor majore cu domiciliul în România sunt necesare: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original (cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original); documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat; și pașaportul anterior, dacă acesta există.
Dacă ne referim la persoanele lipsite temporar de capacitate de exerciţiu, cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic pot fi depuse în numele titularului de către reprezentantul legal sau de către autorităţile medicale române, prezenţa titularului fiind obligatorie. În acest caz, cererea ar trebui să vină alături de o hotărâre judecătorească de punere sub interdicţie, rămasă definitivă şi irevocabilă sau de o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 însoţită, după caz, de actul de desemnare a reprezentantului legal.
În momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să cunoască faptul că i se vor prelua impresiunile digitale și imaginea facială. De la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale sunt exceptate persoanele pentru care această acțiune este fizic imposibilă.
Pentru mai multe informații, accezează site-ul pasapoarte.mai.gov.ro. Aici, vei afla dacă îți poți face pașaportul în alt județ sau în cât timp se eliberează pașaportul.