Într-o lume în continuă mișcare, unde carierele se schimbă și visele se transformă, Mădălina Akenson reprezintă exemplul unei tinere care a avut curajul să-și urmeze visul, chiar dacă acest lucru a însemnat renunțarea la o cale deja trasată. La doar 21 de ani, Mădălina Akenson este stewardesă în Berlin, însă povestea ei nu a început în aer, ci pe băncile Facultății de Geografie din Iași
Deși părea că alegerea sa profesională era deja conturată, viața i-a oferit oportunitatea de a zbura spre o altă direcție, iar decizia de a deveni stewardesă a fost un salt spre necunoscut, dar și un vis împlinit.
La doar 21 de ani, Mădălina Akenson este stewardesă în Berlin
Cum ajungi să renunți la un domeniu pe care l-ai studiat cu pasiune și să te reorientezi spre o carieră complet diferită? Mădălina a ales să studieze Facultatea de Geografie la Iași dintr-o pasiune alimentată încă din liceu.
„Am fost pasionată de geografie încă din liceu, ba chiar am dat Bacalaureatul la această disciplină, iar la momentul respectiv mă gândeam că aș putea urma o carieră în acest domeniu, continuând și la facultate. Totuși, nu am pornit cu un scop foarte clar, iar după al doilea an de studii am decis să renunț, pentru că mi-am dat seama că nu îmi doream neapărat să lucrez în acest domeniu”, spune Mădălina Akenson.
Iașul a fost alegerea perfectă pentru a-și continua studiile, iar orașul a reprezentat și locul în care și-a făcut primii pași în lumea influencerilor.
„Iașul era destul de aproape de orașul meu natal, Suceava, și mi-a plăcut mereu acest oraș. Aveam câțiva prieteni acolo și, la momentul respectiv, a fost cea mai bună opțiune pentru mine. Îmi doream să mă mut în Iași, așa că m-am mutat cu prietena mea într-un apartament. Mi-a plăcut foarte mult, pentru că Iașul era, pur și simplu, orașul ideal pentru viața de student. Din experiența de la facultate, cel mai mult mi-a plăcut faptul că am avut ocazia să cunosc o mulțime de oameni noi. Prin simplul fapt că eram la facultate, am avut parte de oportunități pe care nu le-aș fi avut altfel, inclusiv în ceea ce privește cariera mea de Content Creator. Unul dintre cele mai frumoase momente din timpul facultății a fost participarea la Balul Bobocilor, unde am câștigat titlul de Miss Boboc la facultatea mea. Deși mi-am rupt piciorul în seara aceea, experiența a fost una dintre cele mai faine și de neuitat din toată perioada facultății”, povestește Mădălina Akenson.
Decizia de a renunța la facultate nu a fost una ușoară, dar Mădălina știa că nu poate rămâne într-un domeniu care nu o făcea fericită.
„Mi-am dorit din clasa a VII-a să devin stewardesă. Am ales să merg la facultate pentru că aveam o pasiune pentru geografie, însă această pasiune s-a născut din dragostea mea pentru aviație, pe care o am de când eram foarte mică. Geografia a fost un domeniu pe care l-am ales deoarece mă descurcam ușor și îmi plăcea, dar nu mi-am dorit niciodată să urmez o carieră serioasă în acest domeniu. Facultatea a fost pentru mine un punct de tranziție, un pas necesar care m-a ajutat să ajung la alte oportunități. Chiar dacă știam de la început că mă voi lăsa, am ales să o urmez, fiind conștientă că îmi va aduce beneficii mai târziu. Am știut mereu că ăsta este visul meu. Toată familia mea știa, încă de când eram foarte mică, că îmi doresc să devin stewardesă. Prietenii mei erau la fel de conștienți, așa că nu a fost o surpriză când am renunțat la facultate în al doilea an”, explică Mădălina Akenson.
În acea perioadă, viața ei a cunoscut o schimbare rapidă. După ce a încheiat cursurile la București, a primit vestea mult dorită: a fost acceptată la o companie aeriană în Berlin. A urmat apoi un proces de pregătire intensivă, care a testat limitele ei fizice și mentale, dar care i-a deschis calea spre cariera dorită.
Pregătirea pentru călătorie: de la școală, la zboruri
Pregătirea pentru a deveni stewardesă a fost mult mai complexă decât și-ar fi imaginat.
„Pregătirea pentru a deveni stewardesă este foarte complexă și mult mai dificilă decât pare la prima vedere. În primul rând, trebuie să urmezi o școală de stewardese sau, alternativ, să mergi direct la un interviu. Eu, am ales să fac școala înainte, care a durat o lună. A fost o perioadă intensă, cu numeroase teste și examene care acopereau domenii precum securitatea, siguranța și medicina. După ce am finalizat școala, am susținut un interviu pe care l-am trecut. Imediat după interviu, am intrat într-un training intensiv de două luni, în care mergeam zilnic, de dimineață până seara, exact ca la școală. Programul includea sesiuni de învățare, teste și examene săptămânale pe care trebuia să le promovezi pentru a putea continua. Orice eșec însemna să te întorci acasă. Pregătirea include și un examen de înot, probe practice și o mulțime de cunoștințe tehnice. Examenul final este extrem de dificil și variază în funcție de tipul de avion pe care te specializezi. După ce ai trecut toate examenele, urmează să te muți în țara aleasă de compania aeriană, fără posibilitatea de a decide tu destinația la început”, explică Mădălina Akenson.
Aceasta mai adaugă că fiecare steward are un rol specific în echipaj, iar responsabilitatea este imensă, întrucât siguranța pasagerilor este pe primul loc.
Mădălina povestește despre cât de dificil a fost să învețe atât de multe informații într-un timp atât de scurt, dar și despre satisfacția de a reuși să finalizeze cu succes pregătirea.
„Pentru mine a fost o perioadă intensă, dar care m-a ajutat să mă dezvolt și să devin mai responsabilă. Am învățat nu doar teorie, dar și multe lecții de viață”, spune Mădălina Akenson.
Odată devenită stewardesă, Mădălina a început să exploreze lumea, dar și să înfrunte provocările unei meserii aflate mereu sub presiune.
„Am avut norocul să merg în locuri minunate, precum Tenerife, Cipru, Pisa, Palermo și Valencia. Fiecare loc m-a învățat ceva nou și mi-a lăsat amintiri frumoase. O zi tipică în viața unei stewardese este imprevizibilă. Fiecare zbor este diferit. Avem zboruri de zi, de noapte, unele scurte, altele mai lungi, iar fiecare pasager vine cu nevoile și cerințele sale. Cea mai importantă regulă este siguranța pasagerilor și echipajului, iar asta presupune multă pregătire”, explică Mădălina Akenson.
Printre cele mai dificile momente, Mădălina menționează situațiile în care pasagerii au comportamente neadecvate.
„Am avut un pasager care m-a înjurat și chiar m-a împins într-o zi, iar acea experiență m-a marcat. A fost un moment foarte trist, dar m-a învățat să rămân calmă și să gestionez situațiile dificile. Asta este parte din job și, din păcate, nu toți oamenii înțeleg că noi suntem acolo pentru a le oferi ajutor, nu pentru a fi tratați cu dispreț”, adaugă Mădălina Akenson.
Pe lângă cariera sa de stewardesă, Mădălina este și un influencer activ pe rețelele sociale, acolo unde își împărtășește experiențele de viață și de zbor cu urmăritorii ei. Deși Berlin este acum casa ei, Mădălina nu a uitat niciodată Iașul și România.
Povestea Mădălinei Akenson, tânăra de 21 de ani care acum este stewardesă în Berlin, este o dovadă că atunci când urmezi cu încredere visele tale, chiar dacă drumul nu este întotdeauna lin, viața îți poate oferi oportunități deosebite. De la Iași, la Berlin, de la Geografie, la aviație, Mădălina a demonstrat că adevărata pasiune merită urmată, indiferent de obstacole.
Este o oarece diferenta intre a calatori cu serviciului si a calatori intr-o vacanta. E ca si cum ai spune ca postasul face hicking urban 🙂
Chelner de avion…mare realizare…
cind toata viata ei a stat in genunchi pentru ADN … 🙂
Va traduc eu. A început și ea o facultate unde nu îți trebuie mult creier (absolvenții nu știu capitalele Europei), s-a lăsat când a văzut ca trebuie sa învețe pentru examene, s-a apucat de Onlyfans (content creator) și acum e stewardesa unde nu îți trebuie bacul, ca azi aviația e atât de sigura încât nu le trebuie salvatori și vânzători de bautură și parfumuri
Cred ca cei doi geografi ai Iașului bădiță Alexe și conașul Chirica ar trebui să îi urmeze exemplu să devină chelneri pe avion și să lase iesenii să-și decidă singuri destinele. La muncă bă ocnașilor nu la șpăgi și la devalizat bugetul județului și municipiului !
Bunicică ciorica,să dai în ea ca surdu în tobe
:)) :))
😜
eu zic ca alexa si chirica pot contina cu brio la only fans, ca la cat de curve sunt se incadraeaza pe meserie. de condus un oras si un judet nu sunt in stare.
CIT COSTA NUMARUL ?
A ramas cu multi centimetri de amintiri din fiecare locatie pe unde a fost. Iar promovati toate nulitatile…
ce de-a labari ma frate..cum vedeti o fata buna de pl si frumoasa, gata o catalogati drept cwrwa…ba baieti, mai iesiti din scurbura in care stati…sunt multe fete frumoase si bune de pl, care sunt si DESTEPTE…si care se realizeaza in viata strict pe meritele lor intelectuale….sunt multe, sa stiti, dar deh, sunt prea multi barbati labari si frustrati care nu pot avea femei frumoase.
aha, bine, valea inapoi in sediul usere pentru dilatare
„pentru dilatare” 😃😃😃
decat sa fiu dilatat la POT SOS si AUR, prefer mai degraba la USR.
femei puternice si independente, nu 🤣🤣🤣
Trebuia sa ma fac pilot…
bună de ciocăcălău
reclama la kwoarve in presa locala 🙂
ba..eu nu imi inmoi pulliya in asa ceva
cuurrvvele la care merg sunt fete curate
conteaza calitatea marfii, nu cite kg de fond de ten si ruj a folosit
in poza 1 s-a infipt in ceva din obisnuita
deah, din poze este din aia care da cu kurrul
analbabyface