Într-o perioadă în care cumpărăturile de zi cu zi sunt tot mai scumpe, un supermarket românesc oferă produse ieftine dacă cumperi mai mult. Românii au aflat și se înghestuie la shopping.
Asta în contextul în care, în ceea ce privește legumele românești, există o mare problemă din cauza gerului. Multe culturi de roșii au fost distruser de gerul din ultima perioadă.
Un supermarket românesc oferă produse ieftine dacă cumperi mai mult
Nu este vorba despre La Cocoș, ci despre un alt supermarket românesc care se remarcă prin performanțe deosebite și prețuri accesibile, produse ieftine dacă cumperi mai mult. Poate că nu ai auzit prea mult despre supermarketul Senic. Acesta nu se află la nivelul unor mari rețele precum Carrefour, Lidl sau Kaufland, care beneficiază de o promovare masivă, dar se diferențiază prin produsele sale speciale, realizate chiar în România.
Senic a fost înființat în 1994 la Craiova, inițial concentrându-se pe producția și distribuția de alimente. Compania deține o fabrică în Drobeta Turnu Severin, unde sunt realizate produse dulci și sărate. După o perioadă de muncă intensă, fondatorii au decis să renunțe la distribuirea produselor către retaileri străini care obțineau profituri mari de pe urma lor și au ales să deschidă propriul magazin.
Astfel, primul magazin Senic a fost inaugurat în 2017 în Drobeta, având un succes semnificativ. Două ani mai târziu, a fost deschis un alt magazin în Pitești. În 2021, compania a continuat expansiunea și a deschis un magazin în Brașov. În 2025, rețeaua a ajuns la 11 locații, cel mai recent fiind deschis în București, conform Bugetul.ro.
Ce oferă supermarketul Senic clienților săi? O gamă variată de produse, de la alimente, până la articole pentru casă, petreceri sau evenimente speciale. În special, cei care dețin magazine preferă să își facă aprovizionarea aici, deoarece cumpărăturile mai mari sunt recompensate cu prețuri mai mici. De asemenea, este o opțiune bună pentru cei care doresc să își facă stocuri pentru o lună, având posibilitatea de a economisi. Un alt avantaj este că oferă produse de marcă proprie, realizate local, în România.
Supermarketurile au scumpit enorm produsele în ultimii ani
În contextul inflației și a situației economice din România, în ultimii ani, mai toate supermarketurile au scumpit produsele. Vorbim despre creșteri accelerate de prețuri ceea ce îi face pe români să se gândească de două ori înainte de a cumpăra anumite produse. O statistică făcută de BZI.RO releva un adevăr trist.
Kaufland este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România. Deținut de grupul german Schwarz, care include și Lidl, Kaufland a înregistrat o cifră de afaceri de peste 18 miliarde de lei și un profit net de peste 800 de milioane de lei. În continuare, vom analiza evoluția prețurilor la unele dintre produsele oferite de Kaufland în 2022 și 2025, în luna februarie, pentru a observa creșterile semnificative de preț.
Un kilogram de ciuperci Champignon de calitate I costa 9,39 lei în 2022, iar în 2025 același produs este vândut cu 13,79 lei pe kilogram, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 46%.
În ceea ce privește carnea de porc, în 2022, un kilogram de carne destinată pentru prepararea unui gulaș „bucăți suculente din pulpă de porc ideale pentru gătit sau prăjit” costa 14,99 lei, iar în 2025 prețul a ajuns la 21,99 lei pe kilogram, înregistrând o majorare de aproximativ 46%.
Un alt produs, cârnații țărănești „din porc și vită, proaspeți și gustoși”, costau în 2022 13,99 lei pe kilogram, iar în 2025 prețul acestora a ajuns la 24,99 lei, ceea ce reprezintă o scumpire semnificativă de aproximativ 78%. Așadar, în toată avalanșa de scumpiri, un supermarket românesc oferă produse ieftine dacă cumperi mai mult.