Prima pagină » Local » Un nou regulament pentru cei care vor să devină administratori de bloc în Iași. Iată documentul întocmit de Primărie
Un nou regulament pentru cei care vor să devină administratori de bloc în Iași. Iată documentul întocmit de Primărie

Un nou regulament pentru cei care vor să devină administratori de bloc în Iași. Iată documentul întocmit de Primărie

13 oct. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Cei care vor să devină administratori de bloc în Iași vor trebui să se supună unui nou regulament. Municipalitatea a scos în dezbatere publică un regulament nou. Documentul conține mai multe reguli pe care noii administratori de bloc vor trebui să le respecte

Primăria Iași a întocmit un nou regulament pentru procedura de atestare a administratorilor de condominii- persoane fizice. Documentul a fost lansat în dezbatere publică, urmând a intra în plenul Consiliului Local în perioada următoare pentru a putea fi avizat. Întreaga procedură de atestare va fi avizată de autoritatea locală în urma analizei unei comisii stabilite de forul local.

„Persoanele care solicită eliberarea atestatului în vederea dobândirii calității de administrator de condominii vor adresa o cerere primarului municipiului Iași. Cererea-tip poate fi pusă la dispoziția solicitanților de către Serviciul Asociații Proprietari – Direcția Fond Locativ, Centrul de Informații pentru Cetățeni sau poate fi descărcată de pe pagina de internet a Primăriei municipiului Iași”, se arată în documentul emis de municipalitatea ieșeană.

Regulament pentru noii administratori de bloc din Iași

Pentru obținerea atestatului de administrator condominii, o persoană trebuie să îndeplinească mai multe condiții. Aceasta trebuie să aibă domiciliul/reședința în municipiul Iași, să aibă capacitate deplină de exercițiu (minimum 18 ani), să ateste, prin cazierul judiciar, că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-financiară. De asemenea, un candidat la această funcție nu trebuie să înregistreze debite la bugetul local și să fie apt din punct de vedere medical. În plus, trebuie să aibă și un curs de formare profesională continuă în domeniul de activitate administrator condominii, organizat în condițiile legii. Și în anii anteriori au fost derulate examene pentru cei care au dorit să ajungă administratori ai blocurilor din Iași.

Sancțiuni în noul regulament pentru administratori

Prin noul regulament, noii administratori de bloc din Iași se pot alege și cu sancțiuni.

„Atestatul administratorului poate fi suspendat sau retras, ca urmare a unei hotărâri definitive, în cazul în care instanțele judecătorești competente au stabilit existența unui prejudiciu cauzat de administrator. Retragerea atestatului de administrator de condominii se dispune, prin dispoziția primarului municipiului Iași, de la data comunicării de către instanța de judecată. Măsura privind retragerea atestatului va fi adusă la cunoștința persoanei vizate și a reprezentanților legali ai asociațiilor administrate de aceasta, pentru a proceda în consecință”, se mai arată în documentul respectiv.

Regulament pentru persoanele juridice din Iași

Regulamentul Primăriei vizează și firmele din Iași ce vor să administreze imobile.

„Pentru a fi autorizate în vederea desfășurării activității de administrare a condominiilor pe raza municipiului Iași, persoanele juridice specializate trebuie să îndeplinească mai multe condiții”, se arată în documentul Primăriei.

Schimbări în acest domeniu de activitate au apărut încă de anul trecut, asociațiile de locatari fiind nevoite să se transforme în asociații de proprietari pentru a intra în legalitate și pentru a obține personalitate juridică.

Click aici pentru a citi documentul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
30 noiembrie 2024
30 noiembrie 2024