Un nou proiect în țară! România este la un pas de a avea cel mai înalt pod suspendat din Europa. Anunţul a fost făcut chiar de primarul unei comune, acolo unde se dorește dezvoltarea turismului. Toți românii așteptau asta.
Un nou proiect în țară!
Comuna Parva din Bistriţa Năsăud poate avea cel mai înalt pod suspendat din Europa. Potrivit primarului, la finalul lunii mai se va ști dacă proiectul este sau nu aprobat. Proiectul pentru cel mai înalt pod suspendat din Europa a fost deja depus Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest pe componenta de turism rural.
,,Am depus cu succes fiindcă s-a luat în calcul și criteriul vitezei cu care au fost încărcate proiectele, iar noi suntem pe locul doi. Dacă primim finanțare, și eu așa sper, vom avea de făcut o construcție destul de complicată în preajma satului (…) Suma pe care o solicităm este de 6 milioane de euro cu o cofinanțare de 2% (120.000 de euro)”, spune primarul comunei Parva, Ioan Strugari.
,,Italia a inaugurat recent un pod desemnat ca fiind cel mai înalt suspendat din Europa, având o înălțime de 175m, în timp ce al nostru se ridică aproape la 200m. Ne rugăm ca să trecem cu bine eligibilitatea și să semnăm contractul de finanțare.”, a mai precizat primarul.
Se construiește cel mai lung viaduct din România
Cel mai lung viaduct din România se află în proces de aprobare pentru construcție. Primul segment din cel mai așteptat drum de mare viteză din nordul României, autostrada A14, prinde contur. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri (5.076 metri lungime).
Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.
De asemenea, unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe tronsonul cuprins între Buzău și Focșani, parte a Autostrăzii A7, care va lega cele două provincii istorice, Muntenia și Moldova. Podul de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei, se află în construcție. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău. În 2024, unele tronsoane au deja termen de finalizare. Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată promițător pentru finalizarea tuturor lucrărilor la termen în acest an.
Autostrada Moldovei este un ,,vis” greu de îndeplinit. Lucrările nu vor fi gata la timp, deși Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că anul acesta vor fi finalizate șase sau chiar șapte din cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7 aflate în execuție. Anul acesta au termen contractul de finalizate loturile 1 și 2 din tronsonul Ploiești – Buzău și loturile 1 și 4 din tronsonul Buzău – Focșani. Ieșenii sunt tot mai indignați de întârzierile lucrărilor pentru Autostrada Moldovei și vor să știe cine se face vinovat de nesfârșitele întârzieri pe care le are proiectul ce va lega Moldova de Regiunea de Vest. Rămâne de văzut dacă lucrările pentru Autostrada Moldovei vor fi finalizate la termen, deși tronsoanele care ar trebui să fie gata în anul 2024 au deja întârzieri.