Prima pagină » National » Un nou proiect de infrastructură în România. Costurile sunt uriașe
Un nou proiect de infrastructură în România. Costurile sunt uriașe

Un nou proiect de infrastructură în România. Costurile sunt uriașe

06 mai 2024, 11:00,
în National

Un nou proiect de infrastructură în România. Țara va beneficia de un nou viaduct impresionat. Proiectul viaductului are o importanță deosebită pentru șoferii din Constanța, oferind o rută mai rapidă către aeroportul Henri Coandă și nordul Capitalei. Costurile sunt uriașe.

Un nou proiect de infrastructură în România

Ministrul Transporturilor a aprobat construcția unui viaduct spectaculos peste Lacul Cernica. Acest viaduct reprezintă o componentă crucială a Lotului 4 al Autostrăzii A0 București Nord, un proiect mult așteptat ce va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport în zonă.

Studiul de Mediu a fost finalizat de către Ministerul Transporturilor, iar autorizația de construcție pentru viaductul impresionant, care se va întinde pe o lungime de 1274 de metri, a fost emisă. Inițial estimat la 52 de milioane de lei, costul proiectului a fost revizuit semnificativ, ajungând acum la 220 de milioane de lei pentru Etapa a II-a. Costurile totale autorizate pentru proiect se ridică la 272 de milioane de lei, dintr-un contract total de 312 milioane de lei, iar durata lucrărilor este estimată la 18 luni.

În plus față de viaductul peste Lacul Cernica, Lotul 4 al Autostrăzii A0 va include și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița, cu o lungime de 504 metri. Această secțiune a autostrăzii, care trece prin județul Ilfov între DN3 și nodul rutier A2, va facilita conexiunea între diversele zone și va îmbunătăți semnificativ infrastructura de transport.

Se va construi Autostrada Litoralului

Recent, a fost anunțat faptul că se construiește Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru proiectarea și execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului. Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România.

Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.

Recent, au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cele mai complexe lucrări au loc la tunelurile gemene ”Alina” și ”Daniela”, acolo unde au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire. Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, dacă se păstrează ritmul actual al lucrărilor, atunci autostrada va fi gata înainte de termen, adică 2028.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`