Un nou plan de trafic a fost luat în calcul în municipiul Iași. O listă a măsurilor care pot duce la fluidizarea circulației din tot orașul a fost prezentată de un expert în gestionarea traficului din municipiul Iași. Fostul viceprimar Radu Botez, membru în Comisia de Circulație de la Primăria Iași, a prezentat un proiect de trafic pentru fiecare cartier din municipiu, proiect care poate fi inclus în noul plan urbanistic general
Șefii administrației ieșene au evidențiat un proiect pentru toate zonele din oraș legat de fluidizarea traficului rutier, proiect care însă ar putea fi implementat pe etape, pe parcursul mai multor ani. Radu Botez, consilier al primarului Mihai Chirica, și specialistul pe probleme de trafic al primăriei, a făcut o analiză a situației din municipiu, în principalele puncte din oraș, unde zilnic se produc ambuteiaje la orele de vârf. Acesta a evidențiat principalele probleme cu care se confruntă șoferii din municipiul Iași și a prezentat mai multe soluții pentru decongestionarea traficului.
Un plan de trafic poate fi luat în calcul în Iași
Radu Botez a evidențiat trei zone din Iași, unde sunt mereu probleme cu circulația auto. Pentru fiecare din aceste zone se caută soluții ca circulația rutieră să se poată desfășura mult mai ușor.
„În calcul intră trei axe principale de transport în municipiul Iași, respectiv Bucium – Nicolina – Păcurari, zona C. A. Rosetti, dar și șoseaua Iași – Tomești. Toate acestea trebuie conectate cu circulația spre cartiere și spre zona centrală. Sunt proiecte care pot fi realizate din bugetul Primăriei Iași, dar și care necesită surse extrabugetare”, a spus Radu Botez, consilierul primarului Mihai Chirica.
Un prim proiect este legat de zona Bucium, una din principale porți de intrare în oraș. Șoseaua este mereu aglomerată la orele de vârf, spre nemulțumirea conducătorilor auto. Una dintre soluții ține de extinderea drumului la cinci benzi, proiectul fiind abia în implementare.
„Pentru zona Bucium vorbim de modernizarea șoselei, un proiect început, cu cinci benzi și care se află în implementare în această perioadă. În acest caz, banda cinci va juca un rol fie de stocare pentru virajul la stânga, fie pentru circulația cu prioritate a mijloacelor de transport în comun. Important este accesul pe zona Bucium – Poitiers cu circulație pe trei benzi, din care una va avea viraj la stânga, iar două înainte spre Podu Roș”, a mai spus Radu Botez.
Acesta a arătat că alternativa la șoseaua Bucium o reprezintă o stradă cu două benzi, aflată în proiectare, pe lângă pârâul Vămășoaia, cu ieșire în strada Trei Fântâni.
Noi restricții de trafic pe Șoseaua Nicolina
Șoseaua Nicolina a devenit un coșmar pentru șoferi, odată cu deschiderea benzii unice pentru transportul în comun. Șoferii sunt nevoiți să circule pe numai patru benzi, ruta fiind mai mereu aglomerată. Pentru a nu încurca și mai mult traficul se poate ajunge la interzicerea accesului pe unele străzi adiacente, șoferii urmând a căuta rute alternative.
„Pe zona Nicolina e necesară fluidizarea traficului, prin interzicerea virajului la stânga spre Frumoasa și Sălciilor. Singurul punct critic este cel de la intersecția Belvedere cu șoseaua Iași – Voinești. O variantă ar putea fi reprezentată de interzicerea virajului la stânga pe sensul dinspre șoseaua Nicolina și transformarea zonei Tudor Neculai în sens unic”, a mai spus Radu Botez.
Acesta a mai spus că pentru zona Păcurari ar fi necesară redesenarea intersecției de la Moara de Foc pentru fluidizarea traficului spre centru, dar și lărgirea cu o bandă pe zona pasaj Octav Băncilă – benzinăria Mol.
Cum va arăta traficul în alte zone din oraș?
Pe zona C. A. Rosetti se dorește lărgirea cu o bandă, pentru a se circula pe trei benzi până la intersecția cu Șoseaua Ștefan cel Mare și Sfânt. În plus, se urmărește și proiectarea și execuția unui pasaj suprateran peste intersecția de la Podu de Fier, pentru a se lega zona Târgu Cucu de viitorul Spital Regional de Urgențe. Pentru porțiunea Iași – Tomești, municipalitatea a prevăzut extinderea benzilor, dar și realizarea unui tronson de legătură între strada Trei Fântâni și strada Sfântul Ioan, peste calea ferată din zona respectivă. Pentru zona Copou, Radu Botez a arătat că, pe lângă extinderea la trei benzi pe Aleea Sadoveanu, se poate ajunge la un drum de legătură din Viticultori până la Șoseaua Iași – Rediu. Cum în Sadoveanu vor apărea câteva mii de apartamente noi, primăria ar putea lua în calcul un asemenea proiect de trafic.
Pasaje în principalele zone din municipiul Iași
Municipalitatea a prevăzut în noul plan urbanistic general și un pasaj subteran pe ruta Anastasie Panu – Tătărași, pe lângă Biserica Albă din zona Elena Doamna. Un alt pasaj subteran luat în calcul ar fi pe ruta Anastasie Panu – Splai Bahlui Mal Stâng, actualul Bulevard Regele Ferdinand I. În plus, primăria nu a renunțat la cele cele două pasaje supraterane din Podu Roș, pasaje care au stârnit un imens scandal în ultimii ani.
În plus, se va realiza și un pasaj în Manta Roșie până spre Granit, pasaj care va traversa calea ferată. De asemenea, în proiectare se află și pasajul de 300 de metri de pe A. Panu, lângă Palatul Culturii. Tot acest plan de trafic pentru municipiul Iași ar trebui mai întâi să treacă prin Consiliul Local.
La toate ieșirile trebuie să se mărească la 3 benzi. Rosetti – Sculeni . Etc.
Singurul lucru bun din tot ce ați debitat este pasajul din Calea Chișinăului spre Granit.
Băi expertule, scoateți traficul greu din oraș. Nu vedeți ce coloane de tiruri sunt dimineața pe străzi? Vă e greu de atâția ani să faceți o centură ocolitoare? Numai baliverne debitați și minciuni în campaniile electorale, incapabililor!
Tot aud de cîțiva ani, trebuie făcută o șosea paralelă cu șoseaua Bucium, pe pîrîul Vămășoaia… Numai povești
acest individ distruge traficul in nicolina.Cum sa interzici virajele pentru intrarea in cartier. Cum sa faci Alee Tudor Neculai, sens unic( cand aceata preia foarte mult trafic de pe bulevard).
singurul locu unde se creeaza blocaje, este la baza podului, de acolo si coloanele. Ar ptea fi creeata o banda dedicata pentru cei care urca podul, de pe b-dul Nicolae Iorga, prin ingustarea trotuarului. Acesti indivizi, vizeaza noapte…iar ziua le pun in aplicare, solutii, care doar agloereaza si atat,
Cum nu va doare gura sa vorbiti nici pe voi nici pe cei din primărie… Sta in frustrare un întreg oras si voi veniti cu articole si articole, dar nic nu se face. Daca nic nu se face, nic nu trebe povestit. O lipsă de bun simt sa ne consumati timpul pe degeaba.