Un nou indicator pe toate străzile din România! Indicatorul rutier ar putea fi întâlnit pe autostrăzi și drumurile expres în viitorul apropiat. Acesta este de culoare verde și are desenate două săgeți orientate în sus, precum și o mașină schematizată. Iată care este scopul semnului de circulație.
Un nou indicator pe toate străzile din România!
Nerespectarea distanței între vehicule este una din principalele cauze ale accidentelor rutiere grave din România. Noul indicator rutier este de culoare verde și are desenate două săgeți orientate în sus, precum și o mașină schematizată.
Semnul va fi însoțit de textele: ”păstrați distanța” și ”2 săgeți = siguranță”. Semnul de circulație îi va avertiza pe șoferi despre existența unor astfel de săgeți pe carosabil, acesta fiind considerat un tip de marcaj de ghidare pentru păstrarea distanței în trafic. Distanța minimă față de mașina din față va fi egală cu a celor două săgeți orientate cu vârful în sus. Marcajele de ghidare vor fi desenate pe fiecare bandă de circulație.
Indicatorul va fi unul informativ, fiind instalat pe sectoarele de drum unde au loc cele mai multe accidente provocate de lipsa păstrării distanței față de mașina din față.
Ce distanță trebuie păstrată între autovehicule
Testele arată că distanțele de care are nevoie un automobil să frâneze pentru a frâna în condiții de siguranță sunt mult mai mari decât își imaginează șoferii. Astfel, la o viteză de 40 km/h, o mașină va opri complet în 23,11 metri, la o distanță de frânare de 12 metri pe secundă. Distanța crește la 70,22 metri, la o viteză de 80 km/h (timp mecanic de frânare de 48 metri pe secundă) și la 166 de metri, la o viteză de 130 km/h (timp de frânare 130 m/s).
Un semn care stârnește confuzie este cel cu un punct roșu mare și o săgeată neagră, regăsit adesea pe autostrăzi și drumurile principale. Acest punct face parte din „ruta roșie”, o rută alternativă menită să evite blocajele de trafic. De exemplu, în Bavaria, această rută roșie poate fi găsită lângă „tunelul Pfaffensteiner”, unde ambuteiajele sunt dese și pe distanțe lungi.
Germania a marcat apariția primelor semafoare cu numărătoare inversă, care utilizează linii în locul numerelor convenționale. Această inovație are o semnificație majoră atât pentru șoferi, care pot anticipa momentul când semaforul se va schimba, cât și pentru pietoni, care vor avea un indiciu vizual clar cu privire la timpul rămas pentru traversarea străzii. Afișajul de numărătoare inversă constă de obicei dintr-o serie de linii albe care arată timpul rămas. Pietonii pot folosi acest afișaj pentru a estima cât timp le mai rămâne pentru a traversa strada.
O altă schimbare care îi vizează de această dată pe pietonii din România este aceea că pietonii agresivi riscă amenzi drastice, iar în unele cazuri pot face închisoare. Pietonii care lovesc mașinile sau alte vehicule cu piciorul, palma sau cu orice alt obiect, pot fi acuzați de distrugere. Tot la distrugere se pot încadra și cei care vandalizează un vehicul parcat neregulamentar.
Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. Noua legislație ar putea fi adoptată din anul 2025.