În urmă cu 5 luni, la Palas Iași, în zona de Food Court, a fost deschisă o insuliță cu băuturi și mâncare sănătoasă. Aici se găsesc shake-uri proteice, o gamă largă de smoothie-uri și iaurt înghețat cu diferite toppinguri. Investitorul este un absolvent de la UMF Iași
Un bărbat venit în urmă cu 8 ani să studieze Medicina la Iași a decis să deschidă o afacere inedită în zona food court din Palas. Ideea afacerii este inspirată de Orientul Mijlociu. Tony Zahra, fost student la Universitatea de Medicină și Farmacie”Grigore T. Popa” Iași, a hotărât să își deschidă propria afacere. A reușit să inaugureze în luna septembrie 2020 un spațiu în care vinde produse destinate persoanelor care vor un stil de viață sănătos. Primii bani, pentru a-și îndeplini visul, i-a făcut din mici investiții, dar a primit ajutor și din partea tatălui. Costul total al investiției a fost de aproximativ 35.000 de euro.
„Îmi doresc de foarte mult timp să am propria afacere, dar în anul 4 de facultate m-am hotărât ce voi face. Am luat decizia de a începe o astfel de afacere după un model văzut în Israel. M-a atras succesul celui care avea acest business și am zis să încerc și în țara în care locuiesc de 8 ani. Mi-a fost puțin teamă la început de pierderile din perioada rece din România. Eu am venit cu o afacere care are succes într-o țară în care mai mereu este cald”, a declarat Tony Zahra, patronul „Blend I’m Good”.
După finalizarea studiilor, tânărul antreprenor a pus afacerea pe primul plan și medicina pe locul doi.
Ingrediente exotice regăsite în rețetele israelianului de la „Blend I’m Good”
Produsele oferite de israelian la Palas sunt foarte căutate de pasionații de sport și de cei care își doresc să mănânce sănătos. Se pot cumpăra shake-uri proteice și smoothie-uri sănătoase preparate din fructe proaspete. Tony Zahra a ales să impresioneze cu alimente rar întâlnite în coșurile ieșenilor. Rețetele conțin ingrediente precum: unt de caju, sirop de agave și nuci pecan. Aprovizionările se fac din supermarket-urile din Iași și direct de la producători. Cafeaua este cumpărată de la un producător din Iași și este o cafea prăjită la lemne. Mierea de albine, un ingredient prezent în rețete, este achiziționată de la un apicultor din orașul Negrești, județul Vaslui. Tony Zahra, directorul „Blend I’m Good”, se declară mulțumit de succesul pe care l-a avut în primele luni de la deschidere și dorește să iși extindă afacerea.
„Cu sprijinul tatălui meu am reușit să îmi îndeplinesc visul. Am deschis în plină pandemie, când totul era închis la food court și nu era voie să se stea la mese. În primele 3 luni, imediat după ce am deschis, a fost nebunie aici. Am avut exact succesul la care mă așteptam. Mi-am asumat pierderile din perioada rece, dar sunt optimist că de prin luna martie voi reveni la succesul din vară. În septembrie reușeam să fac câte 1.000 de lei pe zi doar din vânzarea de frozen yogurt. Mă gândesc să extind ideea de mâncare sănătoasă. O să adaug o vitrină pentru salată de fructe și fiecare client își poate crea propria salată”, a spus Tony Zahra.
Nici pandemia nu i-a pus piedici tânărului antreprenor.
„În perioada pandemiei am avut clienții fideli care ne-au salvat. Sportivi și alți clienți, care ne-au devenit și prieteni, au venit în fiecare zi să cumpere de la noi”, a mai spus Tony Zahra
El este propriul său angajat
În locul insulei „Blend I’m Good” s-a desfășurat în trecut o afacere asemănătoare, dar nu a avut succes. Tânărul antreprenor a reușit să își clădească proiectul din fonduri proprii. Deschiderea a avut loc într-o perioadă sensibilă pentru mulți afaceriști. În acest context, s-a hotărât să nu facă angajări. A preferat să își ridice afacerea de unul singur în această perioadă.
„Nu am angajat pe nimeni deoarece a fost perioada asta de pandemie și m-am gândit că nimeni nu o să aibă grijă de locul acesta mai bine decât mine. Plănuiesc să îmi creez o echipă”, a spus directorul „Blend I’m Good”.
Veniturile firmei în acest moment sunt din vânzarea cafelei și a shake-urilor proteice. Fiind la început de drum, Tony Zahra își promovează afacerea pe platformele de socializare și încearcă să își atragă clienții prin organizarea giveaway-urilor. Afacerea este derulată prin intermediul societății Tony Cedric Blend SRL.