Prima pagină » Titlurile zilei » Un investitor din Iași face minuni cu banii din cont! Cu puțin usturoi, vinde preparate căutate de clienți din toate colțurile țării. Materia primă este sută la sută românească – FOTO

Un investitor din Iași face minuni cu banii din cont! Cu puțin usturoi, vinde preparate căutate de clienți din toate colțurile țării. Materia primă este sută la sută românească – FOTO

23 sept. 2021, 02:00,
Raluca Costin în Titlurile zilei

Marius Dorobanțu, un ieșean cu 19 ani de experiență în automatizări industriale, a renunțat la acest domeniu pentru a face produse tradiționale din carne. A investit 230.000 de euro în carmangeria și magazinul din Țigănași, Iași. De la debutul anului, când a început serios producția, spune că abia mai face față cererii din partea clienților care vin și de la 50 de kilometri depărtare. În Iași sunt atestate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale 18 produse tradiționale

După 19 ani de muncă în străinătate, în automatizări industriale, Marius Dorobanțu a decis că este momentul să se apuce de altă afacere, într-un domeniu total diferit față de ceea ce făcuse până anul trecut. A obținut fonduri europene pentru înființarea unei carmangerii și deschiderea unui magazin cu produse 100 la sută naturale, în comuna Țigănași, din Iași.

„Suntem relativ noi pe piață. Abia la începutul anului am deschis carmangeria. Până în august, anul trecut, am avut o afacere cu automatizări industriale. Aveam firma din 2008 și munceam atât în țară, cât și în străinătate. Eram între România și Europa, ca să spun așa. Cât a fost pandemia, am avut multe comenzi, am avut multă treabă. Anul trecut am decis să ne axăm numai pe carmangerie. Am zis că e momentul să petrecem mai mult timp cu familia, cu cei doi copii. Noi am accesat și fonduri europene prin măsura 4.2. Proiectul a fost 230.000 de euro, cu 50 la sută cofinanțare. Am primit 115.000 de euro”, susține Marius Dorobanțu, antreprenor în vârstă de 44 de ani.

Marius Dorobanțu, antreprenor din Iași: „Suntem producători de produse 100 la sută naturale”

Antreprenorul spune că rețetele folosite în producția de cârnați, pastramă, tobă sau alte produse din carne de porc și oaie sunt făcute după rețete tradiționale, păstrate de bunicii săi.

„Suntem producători de produse sută la sută naturale. Nu bio sau eco, ci naturale. Folosim în produse ingrediente simple, normale, cum este sarea, usturoiul, condimente clasice. Afumăm cu lemn de fag și avem o celulă de afumare care afumă. Se spune că și acesta dăunează dacă produsele nu sunt afumate corect. Noi facem totul ca la carte, după rețetele de la bunici. Eu am crescut cu bunicii și astfel am învățat să fac produsele din carne”, spune Marius, care susține că procesul de atestare a celor 3 produse tradiționale a decurs foarte bine.

„Cred că în 3 luni am atestat toate produsele. Am primit certificarea pentru «Cârnații gustul buncii», «Pastrama țărănească» și «Costița afumată». Vrem să mai atestăm toba de casă și pastrama de oaie. La cârnați folosim sare, piper, usturoi. La toba de casă, făcută exact ca pe vremuri, folosim gelatina din carnea de porc, sare și piper. Luăm materia primă de la producătorii români. Carnea de porc o cumpărăm de la abatorul din Darabani, din Botoșani, care îmi demonstrează cu acte că porcul este românesc. Oaia e de la țărani”, Marius Dorobanțu, antreprenor din Iași.

Antreprenorul plănuiește să deschidă în orașul Iași un magazin cu produse tradiționale până la Crăciun

„Carmangeria cu gust” poate fi găsită și pe platforma „Gust în Iași”, destinată producătorilor locali, iar clienții care nu vin la Țigănași pot face comenzi la domiciliu. Marius vrea să deschidă un magazin în Iași până la finalul anului.

„Noi livrăm produsele la domiciliu, avem magazin chiar la intrarea în carmangerie, mai vindem și în băcăniile din Iași. Problema e de marketing, pentru că nu am avut mult timp să ne ocupăm de asta. Mai avem și pagina de facebook unde postăm când mai scoatem produse noi. Avem 18 tipuri de produse care se vând la magazin și care sunt solicitate de clienți. Noi facem cantități în funcție de cerere, care e tot mai mare, de aceea mai avem nevoie de doi angajați, pe lângă cei doi existenți, care să ne ajute. Dacă vin oamenii din Botoșani, se întorc 50 de kilometri să cumpere de la noi, e ceva. Vin și mulți oameni din Iași, în weekend, care cumpără din magazin. Ne-am adaptat pieței. Vrem să deschidem un magazin în Iași până la Crăciun”, mai spune Marius Dorobanțu.

O altă afacere de succes cu produse tradiționale a fost prezentată de „BZI” într-o ediție anterioară.

În Iași sunt atestate tradițional de MADR 18 produse din carne, legume sau de panificație

Conform legii, un produs tradițional reprezintă un „produs alimentar fabricat pe teritoriul național pentru care se utilizează materii prime locale, care nu are în compoziția lui aditivi alimentari, care prezintă o rețetă tradițională, un mod de producție și/sau prelucrare și un procedeu tehnologic tradițional și care se distinge de alte produse similare aparținând aceleiași categorii”. De asemenea, rețeta produsului trebuie să fie veche de peste 50 de ani, din arhivele bibliotecii din comuna de unde provine beneficiarul sau să fie o rețetă veche, din familie, ingredientele folosite la preparea produselor trebuie să fie din producție locală, specifice zonei, măcar o etapă din producție să fie executată manual, dar și cantitatea de produse să fie una redusă semnificativ față de cele produse industrial. Primele produse atestate tradițional în Iași au fost ale antreprenoarei Gica Neamțu, producător de dulcețuri și zacuscă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`