Tot mai multe surprize sunt descoperite de oamenii legii în timp ce legitimează cetățenii care ies pe străzi în această perioadă de criză. În multe situații, ieșenii nu au domiciliul trecut pe actele de identitate, iar acestea sunt cu termenele de valabilitate expirate de ani buni. Este și cazul unui ieșean care avea buletinul expirat de aproape 10 ani.
„Polițiștii locali din cadrul Serviciului 5 Ordine Publică au sancționat contravențional conform O.U.G. 97 din 2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu amendă în valoare de 400 lei, pe R.G., întrucât avea actul de identitate expirat din 2010”, au declarat oficialii Poliției Locale Iași.
Valabilitatea actelor de identitate se prelungește cu 90 de zile
Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Iași anunță faptul că valabilitatea documentelor eliberate de instituție se menține pe toată perioada stării de asediu sau a stării de urgență, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestor stări.
„În considerarea dispozițiilor legale din Ordonanța Militară nr. 3/2020, cererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate, indiferent dacă au expirat în timpul stării de urgență sau anterior acestei perioade, vor fi depuse la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor după încetarea stării de urgență”, au explicat oficialii Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași.
În cazul în care se solicită eliberarea actului de identitate pentru un alt motiv decât pierdere, furt ori distrugere, aceștia trebuie sa dovedească situația deosebită cu un document ori declarația pe proprie răspundere.