Reprezentanții magazinului Brico Depot din Iași sunt acuzați de un ieșean că fac reclamă mincinoasă unui anumit tip de produse. Bărbatul a vrut să cumpere un set format din toc și ușă, dar la magazin s-a trezit doar cu tocul și accesoriile
Activitatea magazinului Brico Depot din Iași a fost din nou reclamată de clienți. Cătălin Tihuț a povestit că pe data de 01.06.2021 a intrat pe site-ul de prezentare a magazinului din șoseaua Păcurari pentru a comanda mai multe seturi de uși cu tot cu toc și accesorii. A ales să plătească marfa în incinta magazinului și să transporte produsele cu mașina personală. În momentul în care a verificat pachetul, a avut neplăcuta surpriză să afle că setul era incomplet. Mai precis, lipseau ușile. Asta, în condițiile în care în anunțul de pe site-ul Brico Depot erau atașate imagini cu setul complet. Bărbatul a precizat că este o practică care induce în eroare clienții. Operatorul magazinului i-a transmis senin că trebuie să scoată alți bani din buzunar pentru achiziționarea ușilor.
„În urma vizualizării pe platforma de comenzi on-line a magazinului Brico Depot am decis să comand un set de 5 bucăți de «toc ușă dreapta, stejar luminos, 200/70». Am primit de la magazin confirmarea prin mesaj telefonic cum că produsul este disponibil în cantitatea solicitată în magazinul din Iași, complex comercial Era. În data de 02.06.2021, în jurul orei 10:00, m-am dus la magazin să plătesc și să ridic comanda, moment în care cei din magazin mi-au pus la dispoziție alt produs față de cel prezentat pe platforma de comenzi, față de cele specificate în oferta magazinului. În realitate mi-au fost prezentate doar tocul ușii cu accesoriile, fără ușă. Pe platforma de comenzi este prezentat un ansamblu complet, ușă, toc și clanță. O broască de ușă nu poate fi montată pe toc”, a declarat clientul.
Ieșeanul a ajuns să reclame situația la Protecția Consumatorilor
Totodată, Cătălin Tihuț ia în calcul că reprezentanții Brico Depot au comis o eroare în momentul în care au încărcat prezentările pe pagina oficială a magazinului.
„Un set costa 195 de lei. Noroc că nu am plătit cu cardul, ci am decis să plătesc la magazin. Ar fi trebuit să fac retur și ar fi durat mult timp. Din punctul meu de vedere, ori este o reclamă mincinoasă, ori este o greșeală de redactare. Cei de la magazin nu au putut să ofere o explicație. Când faci o ofertă, trebuie să fii clar, concis. Este un tip de reclamă care te face să intri în magazin”, a mai precizat ieșeanul.
Nu este prima dată când Brico Depot a trezit nemulțumirea clienților. Un ieșean a crezut că face o afacere bună când a apelat la punctul de lucru al magazinului Brico Depot din șoseaua Păcurari. Îm 2019, Andrei Merlan, atunci în vârstă de 41 de ani, era stabilit de ceva timp în Anglia. Aici a cumpărat o casă pentru care va achita rate în următorii ani. Pentru că proprietatea are și un garaj, bărbatul s-a gândit să facă modernizări, să schimbe acoperișul. A făcut câteva calcule și și-a dat seama că l-ar costa cam 2.000 de lire tabla zincată. Mult mai ieftin l-ar fi ajuns dacă ar fi comandat aceleași materiale din Iași, cu tot cu transport. Însă, materialele au ajuns în stare avansată de degradre. După ce a fost semnalată problema ieșeanului, reprezentanții magazinului au returnat banii.
Reprezentanții Brico Depot și-au recunoscut greșeala și vor să plătească despăgubiri
Reporterii „BZI” au cerut un punct de vedere reprezentanților Brico Depot. Aceștia au recunoscut că produsele nu au fost prezentate corect pe site-ul magazinului. Ba mai mult, clientul va fi despăgubit, deși nu a mai cumpărat produsele solicitate.
„Într-adevăr, descrierea de pe site nu este suficient de clară. În urma acestei sesizări, vom adăuga foarte clar pe site că ușa nu este inclusă. Ne asumăm această greșeală. Vom trimite clientului cele 5 foi de ușă, chiar dacă nu a mai cumpărat tocurile”, a precizat Cristina Micu, director Marketing, Customer& Digital.
Kingfisher Group LTD, compania mamă a Brico Depot, cu sediul în Londra, a cumpărat rețeaua de magazine Praktiker, care a reușit să pătrundă în piața de bricolaj din România. În 2019, Bricostore România SA a înregistrat o cifră de afaceri de 842,1 milioane lei, adică 184 milioane euro, dar cu pierderi de 49,4 milioane lei, adică peste 7 milioane euro. Datoriile sunt de 1,1 miliarde lei, cu un număr de 1.212 de angajați în toată rețeaua de magazine din țară. Societatea are trei administratori: Adela Smaranda Smeu, Sebastien David Marian Krysiak (Franța) și Marie Fabien Mazauric Christian (Franța). În trecut, un ieșean a reclamat și firma Dedeman după ce a cumpărat o centrală termică.