M.C., în vârstă de 36 de ani, este un ieșean care, de o lună de zile, așteaptă un răspuns din partea firmei de curierat FAN Courier, în legătură cu un colet. Este vorba despre o comandă achitată online, care a fost refuzată de către ieșean și care trebuia să se întoarcă retur la firma expeditoare.
Ieșeanul a efectuat, în data de 10 decembrie 2024, o comandă online la magazinul H&M, o costumație de sărbătoare pentru copilul lui, dar, din cauza întârzierii coletului, acesta a decis să achiziționeze produsul direct din magazinul fizic. La sosirea comenzii de la H&M, M.C. a refuzat coletul, dar acesta a fost marcat din greșeală ca fiind livrat. De atunci, ieșeanul încearcă să își recupereze banii și să primească un răspuns concret din partea firmei de curierat.
Coletul ieșeanului a fost înregistrat din greșeală, de către curierul de la FAN Courier, ca fiind „livrat”
M.C. este un alt ieșean care a întâmpinat situații neplăcute cu firmele de curierat. Acesta a inițiat o comandă online la magazinul H&M, plătind în avans un costum de sărbătoare pentru copilul lui. Având în vedere că evenimentul unde avea să poarte costumul era programat pe 19 decembrie 2024, ieșeanul a considerat că termenul de livrare de 2-5 zile lucrătoare este suficient pentru a primi coletul. În schimb, produsul nu a ajuns în intervalul promis, ceea ce l-a determinat pe ieșean să cumpere aceeași ținută direct din magazinul fizic H&M, din Iași, pentru a nu rămâne descoperit la eveniment.
În data de 19 decembrie 2024, M.C. a fost contactat de reprezentanții firmei FAN Courier și anunțat că al lui colet a ajuns la sediu. Pentru că ieșeanul deja achiziționase produsul, a refuzat coletul și acesta declară că a solicitat un retur către firma expeditoare.
„Semnalez o situație neplăcută întâmpinată cu FAN Courier, care durează de mai bine de o lună, și consider că este important ca publicul să fie informat despre astfel de experiențe. În data de 10 decembrie 2024, am efectuat o comandă online la H&M, plătind în avans un costum de sărbătoare pentru copilul meu. Pentru că evenimentul unde avea să poarte costumul era programat pe 19 decembrie 2024, am considerat termenul de livrare estimat de 2-5 zile lucrătoare drept suficient. Din păcate, produsul nu a ajuns în intervalul promis, așa că, pe ultima sută de metri, am cumpărat aceeași ținută din magazinul fizic H&M, din Iași, pentru a nu rămâne descoperiți la eveniment. Chiar în ziua de 19 decembrie 2024, am primit un telefon de la un reprezentant FAN Courier, anunțându-mă că pachetul H&M a ajuns. Deoarece achiziționasem produsul din magazin, am refuzat coletul, menționând că doresc returnarea acestuia la H&M și recuperarea banilor, pentru că coletul fusese plătit online la momentul comenzii”, a povestit M.C., ieșeanul păgubit.
La scurt timp după ce M.C. a discutat cu curierul, acesta a fost notificat de H&M că produsul apărea ca fiind livrat. Contactat ulterior, curierul i-a transmis ieșeanului că a făcut o eroare și că urmează să remedieze situația. Pentru a cere lămuriri, în data de 19 decembrie 2024, M.C. a trimis o sesizare oficială către firma de curierat. S-a împlinit o lună de zile de când ieșeanul nu a primit un răspuns din partea companiei.
„La scurt timp după discuția cu curierul, am fost notificat de H&M că produsul apărea ca livrat. L-am contactat din nou pe curier, iar acesta a admis că bifase livrat dintr-o eroare și a promis că va remedia situația, asigurându-mă că va trimite coletul înapoi. Pe 19 decembrie am trimis o sesizare oficială către FAN Courier pentru a consemna această întâmplare și a cere lămuriri. Din nefericire, la aproape o lună de la sesizare nu am primit niciun răspuns oficial din partea companiei. Încercările mele de a contacta telefonic Serviciul Clienți au fost sortite eșecului, probabil pe fondul aglomerației de sărbători. Pe 23 decembrie 2024 am decis să mă deplasez personal la sediul central FAN Courier Iași, sperând să clarific situația. Am aflat doar că nu mă pot ajuta direct și că pachetul ar fi la Brătuleni. Ulterior, după sărbători, am reluat apelurile și mi s-a spus că se va face o investigație internă, și atât”, a spus M.C..
Ieșeanul așteaptă rezultatul investigației interne de la FAN Courier, de mai bine de o lună
M.C. mărturisește că nu este la prima situație de acest gen. S-a împlinit o lună de când ieșeanul a sesizat firmei această situație, dar încă nu a primit un răspuns. El consideră că greșeala comisă de către curier ar putea fi chiar intenționată, dar totuși nu înțelege de ce există o comunicare atât de anevoioasă între clienți și firmă. Aceștia i-au transmis că, atunci când vor avea un răspuns, îl vor contacta.
„Este o situație neplăcută. Am mai avut situații de genul cu ei. Mi se pare că acel curier a marcat intenționat ca fiind livrat sau poate chiar a greșit, dar, oricum, la firma lor nu funcționează absolut nimic. În data de 19 ianuarie 2025 s-a împlinit o lună de când coletul se află la FAN Courier, fără să fi fost returnat la H&M. Reprezentanții firmei au precizat că, dacă nu vor găsi coletul, vor achita despăgubiri către expeditor, iar eu, în calitate de cumpărător, va trebui să discut cu H&M pentru rambursarea banilor. În continuare, nu mi se oferă o dată certă la care situația va fi rezolvată ori un termen oficial privind finalizarea investigației. În perioada sărbătorilor de iarnă, e firesc să existe întârzieri, dar marcarea greșită a unui colet ca fiind livrat și lipsa unei soluții rapide este inadmisibilă. Clienții nu ar trebui să aștepte săptămâni în șir pentru un răspuns, mai ales când plătesc în avans și solicită un simplu retur. Pe lângă faptul că am avut de cheltuit bani în plus pentru un produs similar din magazinul fizic, mă confrunt și cu incertitudinea legată de recuperarea banilor achitați în online”, a adăugat M.C., un ieșean de 36 de ani.
Reporterii BZI au contactat departamentul de Marketing al FAN Courier, dar aceștia au redirecționat solicitarea către departamentul de Customer Support. Menționăm că departamentul nu a oferit un răspuns până la închiderea ediției.
„Sesizarea dumneavoastră a fost recepționată de către departamentul de Marketing al FAN Courier. Pentru a vă ajuta cu un răspuns, redirecționăm mesajul către departamentul de Customer Support. Colegii noștri vor analiza cele semnalate și vor reveni către dumneavoastră cu un răspuns, în cel mai scurt timp”, a declarat Alexandra Buneru, o angajată din departamentul de Marketing.
Astfel, se pare că o eroare pe care a comis-o unul dintre angajații firmei FAN Courier a condus la o situație neplăcută pentru ieșeanul de 36 de ani. El încearcă, de mai bine de o lună, să primească un răspuns concret în legătură cu al său colet, dar și cu investigația internă care ar fi trebuit să se desfășoare la FAN Courier.
Cu salariul minim + ciubuce + extraprogram, poti angaja doar ghertzoi sau pakistanezi analfabetzi, ce ne mira? Halal management- de acolo pute (la mai toate firmele de CURierat): de ca_cat. Exclus cele „global”: dhl, gls, ucargus, dpd s.a. Sine ira.
-pachetele vin gaurite ,unii angajati fura din colete ,unele produse vin sparte cu toate ca au fost amalate bine ,posibil sa joace fotbal cu pachetele ,angajatii isi fac de cap odata ce nu sunt controlati si verificati de nimeni fan curier babilon blu………politia si protectia consumatorului Iasi dorm…
Către șefii de la Fan Courier: doamnele de la recepție de la Fan Courier au o atitudine de toată jena față de clienți. Dacă intri din greșeală acolo te expediază pe un ton superior că „aici e recepția”. De parcă lumea știe exact ce e acolo și unde e. Stau la cioace și par foarte deranjate. Deci recepție, Fan Courier Brătuleni, atitudine de rahat.
Rectificare, nu doamnele de la recepție ci doamnele din biroul din partea dreaptă cum intri…nu știu cu ce se ocupă dar par foarte deranjate și sictirite și te expediază la recepție pe un ton agresiv. Deci Fan Courier Brătuleni, biroul din dreapta cum intri, aveți o atitudine de rahat „doamnelor”.
Din pacate cei de fun curier sunt foarte slab pregatiti si am vazut cum se schimba angajatii din ce in ce mai des, nici nu au timp de pregatire ca pleaca. pastrati angajatii sa mearga treaba mai bine.
E firma capushata de un partid. Asta-i explicatia.
mie mi-au furat din colet ,spunându-mi că nu am decât să dau firma in judecată !jalnici ,vai de mama lor !
Da,Posta Romana a trimis un colet de la IASI la Bucuresti in loc de Botosani. Am documente de proba. Fan Curier pana in prezent nu am avut probleme.
numai mancati kkt. e o firma de curierat cu sute de mii de clienti toata tara. atata timp cat au clienti asa multi inseamna ca sunt seriosi. eu nu am avut treaba cu FAN CURIER.