Un drum județean din Iași ar putea fi închis dacă nu se intervine de urgență, după ce jumătate de stradă s-a surpat. Localnicii se tem să mai treacă cu mașinile prin zonă, deoarece oricând s-ar putea întâmpla o tragedie
Este vorba despre drumul județean 207A, iar porțiunea unde s-a surpat strada se află la ieșirea din satul Stornești, comuna Sinești. Localnicii au sesizat probleme încă din 2023, însă doar s-au făcut reparații punctuale la carosabil, când, de fapt, problema era la terasament. Consiliul Local Iași promite acum că va rezolva situația pentru ca drumul să nu fie închis.
Drumul județean din Iași poate fi închis
DJ 207A face legătura între județul Iași și Neamț, fiind între localitățile Stornești și Nistria. Oamenii care circulă prin zonă se tem că se poate întâmpla ceva când trece o mașină cu o greutate mai mare. Din imagini, se observă că strada s-a rupt pe jumătate, iar pe zi ce trece se macină tot mai mult și cealaltă bandă de mers. Și în Iași există o problemă asemănătoare pe o stradă circulată.
„Problemele au început de anul trecut, însă tot au mai făcut reparații la carosabil. Degeaba faci reparații dacă nu rezolvi problema principală cu terenul din zonă, care trebuie întărit. Este o zonă predispusă la alunecări de teren. Deocamdată se circulă, dar se poate întâmpla oricând o nenorocire, mai ales dacă trece o mașină cu gabarit mai mare. Ți-e și frică să treci pe acolo, mai ales noaptea”, povestește un localnic din zonă.
Primarul din comuna Sinești a sesizat și el autoritățile și cere ajutor pentru a rezolva problema.
„Știm despre situație, a evoluat agresiv în ultimele săptămâni, am anunțat Consiliul Județean Iași, le-am trimis fotografii din teren, iar ulterior, au venit să facă verificări. Din câte am înțeles, vor aloca bani pentru reparații și consolidare”, a precizat Petru Holicov, primarul comunei Sinești.
Se vor face reparații de urgență
Drumul este administrat de Consiliul Județean Iași, prin Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor Iași. Deocamdată, se vor efectua reparații la carosabil pentru a se putea circula, însă problema nu va fi eliminată. DJADP are în proiect să consolideze tot terasamentul, ca situația să nu se mai repete, însă încă nu există un termen stabilit. Există riscul ca drumul să se ducă complet la vale în viitorul apropiat.
„Este un fenomen de alunecare în toată zona, nu doar la porțiunea respectivă, au fost și alte probleme. Totul a început în aprilie 2023, când a nins abundent. Noi am făcut mai multe lucrări de reparații, însă doar la carosabil, nu am intervenit pentru consolidarea terenului. Vom avea luni o ședință și vom aloca bani pentru intervenția de urgență la porțiunea respectivă. Ulterior, avem un proiect mai amplu prin care să consolidăm și să întărim toată zona respectivă, însă acesta durează mai mult, deoarece trebuie să fie făcută toată documentația mai întâi. Cred că până la sfârșitul săptămânii viitoare vom începe reparațiile. Nu vrem să închidem drumul, există acest risc, de asta și intervenim de urgență”, a transmis Ciprian Ovidiu Ciucan, directorul general al Direcției Județene de Administrare a Drumurilor și Podurilor Iași.
Drumul județean 207A din Iași ar putea fi închis dacă autoritățile nu vor interveni cât mai rapid.
Primarul Unității Administrativ-Teritoriale Sinești, domnul Holicov Petru, a încasat mită în legătură cu lucrările de reabilitare a unui drum care ulterior s-a deteriorat. În consecință, acesta trebuie să fie tras la răspundere pentru prejudiciile cauzate.
Bă Alexe,hai stctyr.Toate drumurile făcute de tine se prăbușesc.Acu văd ca vrei sa faci centura Iași cu MT -CNAIR! Adică tu să faci licitațiile să îți iei capace de la constructori iar ăștia să fure din cașcaval ca să le iasă șpăgile date către Tablă ALEXE ! Deștept bărbat ești ALEXE,dar din păcate pentru tine nu apuci să îți iei tainul ….Cioc,cioc, cioc ….
Bizi de Iasi puteti afla cine a fost proiectantul lucraii si executantul lucrarii, cine a dat Aviz de gospodarire a apelor si Avizul de mediu ??? Dar nominal sa afle cetaenii tantalaii care au dat actele de reglementare ! Dar si mutalaii de la ISC care au verificat proiectul in cauza !!!Asteptam alt articol in completare!!
Proiectul trebuia făcut după un SF care probabil prevedea lucrări ample de consolidare în zona asta în conformitate cu studiile geotehnice.
Este interesant să vedem proiectantul( GEO MAIKE și asociații ???) dacă e respectată soluția sau dacă au schimbat după licitație ? Oricum ISC ar fi trebuit să intervină după fazele de verificare ,să atragă atenția . Să nu uităm ca sunt VERIFICATORI DE PROIECT, Responsabili cu execuția, diriginți de șantier care trebuie trași la răspundere. Chiar ALEXE a reușit să-i manjeasca pe toti ? cum naiba acest CIUCAN ( fost salariat la Echimov ) este director de 12 ani cu toate ca are dulapul plin de cadavre ( inclusiv nevasts proiectanta sefa )
O ia drumul la vale cu tot cu țîganii din Sinești 😅😂🤣
Este imposibil ca SF-ul sa nu aiba solutii pentru zonele sensibile la alunecări și sa fii variante de consolidare și eliminare a apelor subterane ( drenuri, coloane ,piloti , protecție maluri etc )
De ce nu au fost prinse în proiect?
Cum s-au obținut indicatorii tehnici? Cum a fost aprobat proiectul în comisiile tehnice de specialitate ( CTE ) cum au primit avize ?
Sunt extrem de multe lucruri de lămurit inclusiv raportul de specialitate prezentat în CJ și aprobat de consilierii județeni.
E clar ca e un proiect prost, un proiect care a fost făcut în scopuri electorale.
Lucrarea are garanție ? Dacă da constructorul să remedieze e în sarcina lui, dacă nu are CJ e răspunzător și responsabil pentru soluția aleasă și cheltuirea banului public în bătaie de joc .
Cu oameni habarnisti de tipul tripletei ALEXE, Danga, Afloarei te poți aștepta oricând să se surpe drumurile.
Sunt si alunecari de teren dar si noi furam mult la lucrarile de drumuri. Turnam straturi mai subtiri decat in proiecte, amestecam piatra concasata de cariera de munte cu pietris de rau la 1/2 din pret, folosim bitumul cel mai ieftin, filer redus. Drumurile reabilitate nu sunt durabile. Mai dese reparatii sunt necesare, fondurile publice sunt devalizate pe comisioane date la politicieni. Consultantii, managerii de proiect, dirigintii de santier, ISC tac in cor.