Un bloc de locuințe de 12 etaje va fi construit pe bulevardul Poitiers, una dintre cele mai aglomerate zone din oraș
Plenul Consiliului Local se va reuni în această săptămâna pentru a supune votului peste 20 de proiecte de hotărâre. Printre acestea se numără și Planul Urbanistic Zonal pentru construirea unui bloc cu un regim de înălțime 2S+P+4E+5Er pe bulevardul Potiers. Proiectul aparține afaceristului Dan Chiperi, proprietarul firmei Danliv Comserv SRL.
Un bloc de locuințe cu 12 etaje va fi construit pe bulevardul Poitiers, cea mai aglomerată zonă a Iașului
Suprafața totală a terenului de pe bulevardul Poitiers, numărul 43 este de 1.495 de metri pătrați în acte, iar măsurat are 1.522 de metri pătrați. Proiectul prevede o zonă de locuințe colective medii și mari și spații comerciale.
„Amplasarea clădirii de locuințe asigură însorirea acesteia pe o durată de minim 1, ½ ore la solstițiul de iarnă, a încăperilor de locuit din clădire și din locuințe învecinate. Toate spațiile de locuit vor fi luminate și ventilate natural, prin intermediul ochiurilor mobile. Iluminatul natural în camerele principale și în bucătărie trebuie să permită desfășurarea activităților zilnice fără a se recurge la lumina artificială. Dimensiunea spațiilor de locuit va fi făcută conform ordinului 119 din 2024, astfel suprafața minimă a unei camere va fi de 12,0 metri pătrați și suprafața minimă a bucătăriei 5 metri pătrați. În prezent pe amplasament există construcția C1 iar funcțiunea existentă este servicii și birouri”, se arată în documentele PUZ.
Accesul auto subteran se va realiza prin calea de acces aferentă bulevardului Poitiers, cu lățimea de aproximativ 7,0 metri. Se vor aloca 26 de locuri de parcare, iar parcarea supraterană se va construi în incinta amplasamentului, la distanțe de minim 5 metri de ferestrele locuințelor. Suprafața de teren aferentă circulațiilor auto și locurilor de parcare este de 605,55 metri pătrați, iar suprafața circulațiilor pietonale este de 128,35 metri pătrați.
Terenul în suprafață de 1.495 de metri pătrați aparține firmei ieșene Danliv Comserv SRL
Terenul este deținut de firma Danliv Comserv SRL, administrată de Dan Chiperi. Societatea a fost înființată în 1996 și are ca obiect principal de activitate „Închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate”. Societatea a înregistrat, în 2023, o cifră de afaceri de 662.460 de lei, un profit net în valoare de 449.280 de lei și datorii de 701.545 de lei. În 2022, firma administrată de Dan Chiperi a obținut o cifră de afaceri de 515.972 de lei, un profit de 338.475 de lei și datorii de 75.799 de lei. Atât în anul 2022, cât și în anul 2023, Danliv Comserv SRL a figurat cu doar doi angajați.
Numele lui Dan Chiperi este legat de o bază sportivă, situată în bulevardul Poitiers, pe care o conduce de mai mulți ani. Aceasta are o suprafață de 2.000 de metri pătrați, fiind oferite și servicii de fitness, sală de masaj, saună, teren de minifotbal, bar și terasă. Din informațiile deținute, Dan Chiperi nu s-a făcut cunoscut pe piața imobiliară până în acest moment.
Un bloc de 12 etaje va fi construit pe bulevardul Poitiers, una dintre cele mai aglomerate zone din Iași.
Multumim tovarasul Mihai Chirica. Cu asa primar destoinic, nu stiu ce ne-am mai fi facut. Intr-un final, primarul asta ne ingroapa definitiv de tot cu zile. Eu i-as tranti un bloc de locuinte (minim P + 10) acolo sus pe Sararie, unde i-a luat teren lui ficiorasa-su, ala micu’, cel mai bogat fiu de bugetar din Romania. Chirica, nu pupi tu tot mandatul asta de primar in libertate. Prea multe blesteme au sa te caute pe acasa.
Și locuri de parcare pe 1500 mp?
Mulțumim consiliului local pentru planul de urbanism.
Locuri de parcare ? Pe străzile din jur !, așa este peste tot !, de la Green Parc la cartier Vișoianu și din zona industrislă pina în Păcurari
Spagile iau mintile acestor polticieni. Comisia de urbanism voteaza. CL voteaza PUZ pentru ca se asociaza in faradelegi. Inspectoratul in constructii este spectator si uneori jucator la aceste incalcari grave ale regulilor de urbanism.
Si locuri de parcare? Nexam !
Intersectiile sunt blocate de cazane, iar iesenii chiar au impresia ca prin constructia de locuri de parcare se va fluidiza traficul. Statul la volan ramoleste creierul…
Oanenii dun zona respectiva pot bloca proiectul in instanta.
Construiti intai infrastructura rutiera. Un pasaj sub/suprateran pe sub/peste calea ferata cu descarcare spre P. Nicolina.
Si asa cartierul ala are doua puncte de acces. Prin rondul vechi si podul Bucium Socola.
Nu mai spun despre traficul greu.
Cum primarul e deja ales , singura solutie , tribunalul.