Controversa din jurul Veneției s-a liniștit recent, după o dezbatere aprinsă privind posibilitatea de a imita măsurile din Barcelona, unde turiștii sunt descurajați prin utilizarea pistoalelor cu apă, o metodă inofensivă, dar controversată, relatează Rador Radio România.
În Veneția, tensiunile au apărut între consilierul municipal Giovanni Andrea Martini (din lista „Tot orașul împreună!”) și senatorul Fratelli d’Italia, Raffaele Speranzon, în urma unor declarații pe rețelele de socializare ale lui Martini, care sugera că Veneția ar putea urma exemplul Barcelonei în a protesta împotriva turismului excesiv.
După ce aceste controverse s-au domolit, alte probleme legate de turiști au apărut în alte zone intens vizitate ale Europei.
Până recent, turiștii erau considerați o resursă prețioasă pentru economia țărilor care îi atrăgeau, însă acum par să fie percepuți ca o povară în diverse destinații internaționale.
Ce s-a întâmplat în Grecia
Recent, un videoclip pe rețelele de socializare a surprins o coadă de turiști pe plaja Balos din Creta, Grecia, care stăteau până la genunchi în apa cristalină, ținându-și bagajele pe cap pentru a evita contactul cu marea.
Acești turiști au fost nevoiți să părăsească bacul care i-a transportat, coborând în apă cu ajutorul frânghiilor și al echipajului. Din motive de siguranță, organizatorii au decis să lase copiii mici și bătrânii pe barcă.
Aproximativ patruzeci de persoane au coborât, în timp ce restul au rămas la bordul ambarcațiunii, fie din cauza vârstei, fie din cauza fricii de a sări în apă.
„Nu am fost informat că nava nu mai acosta în Balos. Acum se oprește la zece metri de țărm, obligând pasagerii să meargă prin apă adâncă. Debarcarea a fost haotică și frustrantă. A fost nevoie de aproape două ore pentru a-i debarca pe toți”, a spus un turist.
Toate acestea se datorează, se pare, faptului că autoritățile elene au interzis instalarea unei platforme plutitoare în apropierea locului de andocare pentru a descuraja turismul în masă. Judecând după rezultat, obiectivul pare să nu fi fost atins, iar site-ul grec a primit o publicitate negativă considerabilă, filmulețul devenind viral pe social media.