Prima pagină » Titlurile zilei » Umilință la CTP Iași! La temperaturi de aproape 50 de grade Celsius în interiorul tonetelor, angajații au primit aeroterme care dau căldură ca să se „răcorească”: „Este cumplit să stai toată ziua așa”

Umilință la CTP Iași! La temperaturi de aproape 50 de grade Celsius în interiorul tonetelor, angajații au primit aeroterme care dau căldură ca să se „răcorească”: „Este cumplit să stai toată ziua așa”

19 iul. 2024, 02:00, 3 ,
Petronel Ștefan, în Titlurile zilei

Angajații de la CTP Iași se simt batjocoriți după ce au primit aeroterme cu aer cald în timp ce afară au fost temperaturi de 40 de grade Celsius

Angajații de la CTP Iași lucrează în condiții greu de imaginat. În ultima săptămână, din cauza căldurii infernale, unii au fost în pragul colapsului. În tonetele de bilete și dispeceratele de la capăt de linie, temperaturile au atins chiar și 48 de grade. Compania a venit în sprijinul angajaților cu o aerotermă care este prevăzută pentru încălzire, nu pentru răcire.

CTP Iași le-a dat angajaților aeroterme cu aer cald

 termometru

Angajatele au trebuit să lucreze la temperaturi de peste 45 de grade Celsius

Angajatele de la CTP Iași, care lucrează la dispeceratele companiei, au înfruntat temperaturi extreme în ultima săptămână. În ciuda codului roșu de caniculă, acestea au lucrat cu program obișnuit. Una dintre dispecere a făcut o poză termometrului din cabină, ce arăta 48,8 grade Celsius. Pentru a veni în „ajutorul” lor, compania le-a dat câte o aerotermă, în valoare de 50 de lei, pentru a se răcori. Doar că aceste dispozitive sunt prevăzute pentru încălzire, nu pentru răcire. Într-adevăr, au și un program de ventilație, însă acesta este total ineficient la temperaturile care s-au înregistrat. Chiar și în descrierea produsului este precizat că se folosește pentru încălzirea încăperilor mici.

Deși au câte două sau trei ventilatoare în cabină, angajatele stau cu ușa deschisă pentru a nu se sufoca din cauza căldurii. Spațiul din încăpere este mic, femeile au un scaun, o masă, un cuier și dozatorul de apă. Punctele de vânzare a biletelor sunt, de fapt, niște cabine din poliester armat care se încălzește extrem de tare, fiind expus la soare atât de mult timp.

„Noi, care suntem la dispecerate, nu am avut liber la amiaza zilei, pentru că trebuia să ne continuăm activitatea. A fost cumplit să stai toată ziua în cabină la 48 de grade Celsius, ajungeai seara acasă, nici nu mai știai ce e cu tine. Avem și câte două, trei ventilatoare, la ce folos, dacă nu poți respira. Mai nou compania, ne-a dat niște aeroterme care sunt folosite iarna, pentru căldură, au și un mod pentru ventilație, trebuie să ții capul lângă aerotermă ca să simți ceva. Înțelegem că e cald, însă vrem și noi condiții, să ne pună un sistem de răcire, să putem lucra în condiții normale. Și așa începem serviciul dimineața, la ora 5. Măcar ne-au dat dozatoare de apă care funcționează și mențin apa rece, din acest punct de vedere nu avem ce spune”, a precizat o dispeceră de la CTP Iași.

Compania a dispus ca tonetele de bilete să fie închise în intervalul 12:00-16:00, pe perioada codului roșu de caniculă, doar că activitatea dispeceratelor a continuat fără modificări. Astfel, angajatele au trebuit să suporte călduri infernale. Dispeceratele CTP din oraș sunt în următoarele locații: Târgu Cucu, Copou, Canta, Tehnopolis, Tuțora, Tătărași Nord, Dacia, Dancu, CUG 1 și Bucium. Programul începe la 05:00 și se încheie la 22:30.

„Cel mai teribil este la dispeceratul de la Tătărași Nord, nu ai umbră deloc și bate soarele într-una pe tonetă. La Târgu Cucu, este mai bine, că avem parte de umbră în a doua parte a zilei. Oricum temperaturile sunt tot peste 40 de grade Celsius”, a mai adăugat angajata.

Femeia a dorit să-și mențină anonimatul, deoarece îi este frică să nu fie sancționată sau chiar să își piardă locul de muncă.

Compania, luată prin surprindere din nou

În fiecare an, angajații se confruntă cu aceleași probleme din cauza caniculei. Deși soluții există, acestea încă nu au fost puse în aplicare. De asemenea, și vatmanii care conduc tramvaie vechi au avut de înfruntat căldura timp de opt ore pe traseu. Compania a transmis că va căuta soluții, rămâne de văzut dacă, până la sfârșitul verii, angajatele vor beneficia de condiții mai bune.

„Luăm în calcul să punem aer condiționat la punctele de vânzare a biletelor. Căutăm modele mai mici care pot fi adaptate la dimensiunile tonetei”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Angajații de la CTP Iași vor păstra aerotermele ca să le folosească la iarnă, pentru căldură, iar până atunci se răcoresc cum pot.

Comentarii
  • O companie de doi lei. Vai de capul lor. Acum autobuzul 50 circula fara fara nici un calator.Nu mai opreste in celelalte statii si merge gol( cand nu sunt calatori de la Aeroport). Inainte tot mai faceau ceva bani( unii compostau si tot nu mergeau in pierdere). Acum sa consumi motorina de la Aeroport la Gara fara nici un calator este OK. Aaaa. și macazul se schimba ca, acum 50 de ani cu manivela.RUSINE NEMERNICILOR.Ce transport modern avem noi in Iasi, NESIMTITILOR. Huuuuuuu.

  • O grijă are Stoica.Nimeni dintre șefi nu a venit să vadă cum se muncește, in ce condiții! Desi i-am invitat! Pe toți îi doare fix undeva. Felicitări colegei care a avut curaj!

  • Aerotermele pot functiona si pe ventilatie, fara incalzire. Pe de alta parte, CTP n-ar avea nevoie de atatea tonete de bilete daca ar instala mai multe automate prin oras.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *