Prima pagină » Business în România » UMB isi face fabrică de parapet metalic pentru autostrăzi

UMB isi face fabrică de parapet metalic pentru autostrăzi

27 aug. 2024, 14:45,
George Cristian în Business în România

UMB, companie deținută de Dorinel Umbrărescu investește puternic în mai multe fabrici. Conform unor surse, UMB își face fabrică de parapet metalic pentru autostrăzi. Investiția este necesară în contextul în care compania românească are în prezent câteva mari proiecte, inclusiv Autostrada Moldovei, A7.

În urmă cu doar câteva luni apărea informația precum că Dorinel Umbrărescu vrea să cumpere combinatul siderurgic Oțelu Roșu din Caraș-Severin

UMB isi face fabrică de parapet metalic pentru autostrăzi

Grupul UMB va începe producția de parapet metalic la Adjud, conform unor surse apropiate care au confirmat informația pentru ECONOMICA.NET, după ce aceasta a fost publicată inițial pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

UMB, unul dintre cele mai mari grupuri din domeniul construcției de drumuri din România, cunoscut pentru faptul că își internalizează multe dintre operațiuni, ar urma să producă la Adjud și panouri fonoabsorbante și să sudeze grinzi metalice, conform acelorași surse.

Un utilizator al forumului, MihaiD, a menționat că producția de parapet ar urma să înceapă în septembrie, afirmând că ar fi aproape totul pregătit, inclusiv sistemul cu stâlpi. În sprijinul acestei informații, un alt utilizator a postat o imagine care arată halele construite de UMB la Adjud, pe DN2, la kilometrul 233.

Pe 29 iulie 2024, o explozie controlată a avut loc pe șantierul autostrăzii A3, în zona Dealul Zimbor. Această explozie a fost pregătită și executată de firma Explomin Deva și a fost documentată de pasionații de infrastructură, care au postat imagini și detalii pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

Umbrărescu a cumpărat combinatul siderurgic Oțelu Roșu

Uzinele din Oțelu Roșu (Caraș-Severin) și-au început activitatea la începutul secolului al XIX-lea, sub denumirea de Ferdinandsberg, prelucrând fonta din topitoriile de la Rusca Montană și Rușchița. În perioada interbelică, uzinele făceau parte din trustul „Titan – Nădrag – Călan”, deținut de Max și Edgard Auschnith, iar după război au fost naționalizate.

Tot anul acesta, presa a relatat despre o altă investiție a familiei Umbrărescu, la combinatul siderurgic Oțelu Roșu. Premierul Marcel Ciolacu, după o vizită în județul Caraș Severin la sfârșitul lunii mai, a exprimat încrederea că grupul UMB va reuși să salveze combinatul siderurgic, afirmând că investiția de peste 300 de milioane de euro va genera mai mult de 600 de locuri de muncă noi.

Umbrărescu a achiziționat combinatul pentru 63 de milioane de lei, cu intenția de a produce oțel beton pentru construcții, însă de la vizita premierului, nu au mai apărut multe informații noi.

În ceea ce privește contribuția UMB la infrastructura rutieră a României, grupul controlează aproape jumătate din proiectele de autostrăzi și drumuri expres aflate în lucru, totalizând aproximativ 380 de kilometri din cei 780 de kilometri declarați de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la sfârșitul lunii iulie.

Printre proiectele în derulare se numără mai multe loturi și tronsoane importante de autostrăzi și drumuri expres, precum Autostrada Moldovei A7, Autostrada Transilvania A3, Drumul Expres Craiova – Pitești, Autostrada Unirii A8, Drumul Expres Brăila – Galați, Autostrada A1 Lugoj – Deva și Autostrada Bucureștiului A0.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *