Prima pagină » Actualitate » UE impune limită pentru autoturismele diesel! Ce schimbări aduc noile reglementări pentru șoferii cu mașini pe motorină
UE impune limită pentru autoturismele diesel! Ce schimbări aduc noile reglementări pentru șoferii cu mașini pe motorină

UE impune limită pentru autoturismele diesel! Ce schimbări aduc noile reglementări pentru șoferii cu mașini pe motorină

25 feb. 2025, 15:05, 1 ,
Redacția BZI în Bzi.ro

Uniunea Europeană a adoptat noi reglementări pentru reducerea emisiilor poluante provenite din autoturismele diesel, în contextul unei politici tot mai stricte de protejare a mediului înconjurător.

Pe fondul preocupărilor tot mai mari privind calitatea aerului, în special în marile orașe, UE a impus limite suplimentare pentru emisiile vehiculelor noi, în special pentru cele cu motoare diesel, având în vedere impactul acestora asupra sănătății publice.

Cum s-au schimbat reglementările privind emisiile auto pentru autoturismele diesel

De la introducerea primelor norme de poluare auto în 1992, când au fost stabilite reglementările minime pentru emisiile de evacuare ale vehiculelor noi, standardele europene de poluare au evoluat semnificativ.

Scopul principal a fost îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor poluante din transporturi, care reprezintă aproximativ 20% din totalul emisiilor de CO2 ale Uniunii Europene.

Astfel, vehiculele trebuie să îndeplinească un anumit standard Euro de emisii în momentul în care sunt fabricate. Printre cele mai importante modificări se numără standardul Euro 7, care va intra în vigoare în 2024 și care include, pentru prima dată, reglementări pentru emisiile non-eșapament, precum particulele generate de frâne și anvelope, aspecte care au fost ignorate până acum.

Euro 6 – cel mai recent standard de emisii

În prezent, Euro 6 reprezintă cel mai avansat standard de emisii, care reglementează emisiile de gaze de eșapament ale mașinilor noi. Introducerea acestui standard a avut loc în 2014 și a fost implementat pentru majoritatea vehiculelor începând cu 2015. Cu patru versiuni diferite (inclusiv Euro 6d, care a devenit obligatoriu în ianuarie 2021), acest standard limitează semnificativ emisiile de oxizi de azot (NOx), monoxid de carbon (CO), hidrocarburi nearse (HC) și particule fine.

În mod particular, standardul Euro 6d se aplică vehiculelor diesel, care trebuie să îndeplinească cerințe stricte privind poluarea. Un aspect important al acestor reglementări este că, începând din 2024, emisiile non-eșapament (precum cele provenite de la uzura frânelor și a anvelopelor) vor fi și ele luate în considerare, în vederea reducerii impactului asupra mediului.

Standardele Euro au fost implementate pentru a proteja sănătatea publică și a reduce poluarea atmosferei. În mod special, se urmărește diminuarea emisiilor de substanțe nocive, printre care se numără oxizii de azot, monoxidul de carbon, hidrocarburile nearse și particulele fine, toate fiind factori care contribuie la poluarea aerului și la apariția unor probleme de sănătate, cum ar fi bolile respiratorii și cardiovasculare.

În plus, reglementările UE au avut un impact semnificativ asupra industriei auto, determinând producătorii să investească în tehnologii mai ecologice. Astfel, o mașină construită în 2023 emite cu până la 96% mai puține particule decât un vehicul diesel din anii ’90, iar emisiile de monoxid de carbon și hidrocarburi au scăzut semnificativ.

Începând cu 2024, șoferii care dețin autoturisme diesel vor fi afectați de noile reglementări Euro 7, care vor introduce norme mai stricte. Aceste norme vor include și emisiile de particule fine provenite de la uzura frânelor și a anvelopelor, care până acum nu erau reglementate. În plus, multe orașe din Uniunea Europeană implementează zone cu aer curat, unde accesul vehiculelor poluante este restricționat. Astfel, șoferii care dețin vehicule diesel vechi ar putea fi nevoiți să își schimbe mașinile, fie cu unele mai noi, care respectă standardele Euro 6, fie cu modele electrice, în contextul unei strategii mai largi de reducere a emisiilor.

Euro 1 până la Euro 6: Cum s-au schimbat normele de poluare auto

Pentru a înțelege evoluția reglementărilor, este important să cunoaștem cum s-au schimbat standardele Euro de-a lungul anilor:

Euro 1 a fost introdus în 1992, având în vedere reducerea emisiilor de monoxid de carbon și alți poluanți din gazele de eșapament.

Euro 2 (1996) a redus și mai mult emisiile de monoxid de carbon și oxizi de azot, impunând cerințe suplimentare pentru vehiculele diesel.

Euro 3 (2001) a introdus limite mai stricte pentru oxizii de azot și hidrocarburile emise de motoarele pe benzină și diesel.

Euro 4 (2006) a continuat reducerea emisiilor de oxizi de azot și particule fine, iar normele au devenit obligatorii pentru toate vehiculele noi.

Euro 5 (2009) a introdus limite mai stricte pentru particule și emisii de noxe, iar acest standard a devenit obligatoriu începând cu 2011.

Euro 6 (2014) a redus considerabil nivelurile de oxizi de azot pentru vehiculele diesel, impunând cerințe mai stricte în privința emisiilor de particule pentru vehiculele pe benzină.

Bugetul.ro
Bulgaria, umilință supremă pentru România! Țara noastră a fost exclusă definitiv din programul Visa Waiver, însă vecinii din sud vor avea acces neîngrădit peste Ocean
redactia.ro
Cine e miliardarul care a murit la polo după ce a înghițit o albină
Bugetul.ro
Adio, Parcul IOR din București în actuala formă! Primarul Robert Negoiță vrea să transforme locul de recreere din Sectorul 3 într-o oază modernă
a1.ro
Ramona Olaru s-a pozat într-o ipostază lipsită de inhibiții, în propriul balcon! Ploaia i-a pus în valoare siluetă de invidiat
Playtech.ro
Mii de hoteluri din Turcia au fost închise. Turiştii români, sfătuiţi să verifice locaţiile în care au cazare în această perioadă
observatornews.ro
Şoc uriaş trăit de o mamă cu 2 copii, amendată cu 5.000 de euro pentru o parcare de 2 ore la un magazin din UK
Playsport.ro
Avertisment pentru șoferi: obiectul esențial al mașinii pe care îl ținem zilnic cu noi este mai periculos pentru sănătate decât...
Evz.ro
 S-a tras cortina peste un post de televiziune. Dispare din grilă
realitatea.net
Românii au găsit o nouă metodă de a păcăli aparatele de reciclare. Reușesc să obțină o grămadă de bani cu un singur pahar de plastic
SportpeSurse
EXCLUSIV Imagini devastatoare cu casa părintească a lui Ion Țiriac din Brașov. Locuința a ajuns o dărăpănătură în care colcăie șobolanii. Primarul orașului face declarații tulburătoare despre miliardar: ““Nu l-a interesat niciodată”
Playtech.ro
Horoscopul zilei. Provocări pentru multe zodii, cine trebuie să evite conflictele, miercuri, 18 iunie
Dailybusiness.ro
Câți bani a câștigat Cristela în 2024. Cu ce afaceri se ocupă soția lui Călin Georgescu
RomaniaTV
Nicuşor Dan a decis premierul România, SURPRIZĂ uriaşă
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
Statul a retras o sumă-record din conturile românilor pentru a plăti pensiile şi salariile în iunie
redactia.ro
Un nou accident aviatic în India. Nu există supraviețuitori
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!
Comentarii
  • Irinel Ionescu

    UE încă nu s-a prins că așa a pus pe butuci industria auto europeana și atâta timp cât restricțiile nu se aplica la nivel global, rezultatul este fix „frecție”. Ponderea poluări auto din Europa raportat la restul globului, este infimă. In schimb in buzunarele cetățenilor europeni da o mare gaura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 iunie 2025
18 iunie 2025