Turcii de la Karmod au început să construiască spații de cazare pentru cei 1.500 de muncitori care vor lucra la Autostrada A13 Sibiu-Făgăraș. Autostrada Sibiu–Făgăraș reprezintă un tronson din A13, Autostrada Sibiu – Făgăraș – Brașov – Bacău, în lungime de aproximativ 300 km, care va lega Moldova de celelalte regiuni ale țării, după A7.
Tronsonul cuprins între județele Sibiu și Brașov prevede construirea a 68,5 kilometri de autostradă, fiind împărțit în patru loturi atribuite unui singur antreprenor care în realitate reprezintă un concern de firme turcești.
Turcii de la Karmod construiesc 1.500 spații de cazare pentru muncitorii de la A13
Noua tabără, formată din clădiri modulare din containere, va beneficia de numeroase facilități, inclusiv dormitoare și spații de birouri. Ozay Kemal Karakucuk, directorul de vânzări al companiei Karmod, a declarat pentru agenția de presă Anadolu că în termen de 45 de zile vor fi produse și expediate 15.343 de metri pătrați de structuri din containere. Aceste structuri sunt destinate să găzduiască simultan 1.500 de persoane și vor include cămine, săli de mese, birouri, bucătării, zone comune, laboratoare și spălătorii.
Clădirile destinate dormitoarelor vor fi proiectate pentru a acomoda ingineri, maiștri și muncitori, având o capacitate de 1.034 de persoane. Aceste structuri vor fi dotate cu izolație specială pentru a face față iernilor reci din Munții Carpați.
Pentru construcția secțiunii Sibiu – Făgăraș a autostrăzii A13, antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS va dispune de un buget de 6,4 miliarde de lei (fără TVA). Autostrada A 13 va face legătura cu Autostrada A7. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat miercuri progrese semnificative pe loturile Autostrăzii Moldovei A7. Acesta a menținut estimarea că în 2024 vor fi date în trafic 6,5 din cele 13 loturi ale A7 Ploiești – Pașcani, finanțate prin PNRR.
Ce secțiuni vor fi construite pe A13
În cadrul proiectului pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș, se vor construi patru tronsoane principale: primul tronson va lega Boița, pe Autostrada Sibiu-Pitești, de Avrig și Mârșa, pe DJ 105G, având o lungime de 14,25 km. Al doilea tronson va conecta Mârșa de Arpașu de Jos, pe DN1, și va măsura 19,92 km.
Tronsonul trei va continua de la Arpașu de Jos până la Sâmbăta de Sus, pe DJ 105B, cu o lungime de 17,61 km, iar tronsonul patru va merge de la Sâmbăta de Sus până în municipiul Făgăraș, pe o distanță de 16,26 km, la care se adaugă drumul de legătură cu DN1, de 5,6 km.
Finanțarea întregului proiect este asigurată prin Programul Transport (PT). Pe parcursul acestei secțiuni vor fi construite șapte noduri rutiere în localitățile Boita, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni și Făgăraș.
De asemenea, vor fi ridicate 24 de poduri peste Autostrada Sibiu-Făgăraș și 63 de poduri peste diverse obstacole, cum ar fi cursuri de apă și drumuri. În plus, vor fi trei poduri pe drumul de legătură între Autostrada Sibiu-Făgăraș și DN1. Se vor construi și 12 viaducte pe autostrada Sibiu-Făgăraș, două centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin, două spații de servicii S3 și două spații de servicii S1.