Prima pagină » Local » Tronsonul ieșean al autostrăzii A8 va costa 5.000.000.000 de euro! Pe traseul celor 93,3 kilometri vor fi construite 100 de poduri și 14 tuneluri

Tronsonul ieșean al autostrăzii A8 va costa 5.000.000.000 de euro! Pe traseul celor 93,3 kilometri vor fi construite 100 de poduri și 14 tuneluri

12 iul. 2024, 02:00, 12 ,
Alexandra MAISNER în Local

Tronsonul ieșean al autostrăzii A8 va costa 5 miliarde de euro. Proiectul arterei care va trece prin județ are în vedere construirea unui număr de 100 de poduri și 14 tunele

În cursul zilei de ieri, 11 iulie 2024, în Sala Mare a Palatului Roznovanu, a avut loc dezbaterea publică privind procedura de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni”, parte din A8, propus a fi amplasat pe teritoriul județului Iași. În cadrul întâlnirii au participat atât reprezentanți ai CNAIR și ai firmei de proiectare Consitrans SRL, cât și președintele CJ Iași, Costel Alexe, primarul Mihai Chirica, dar și localnici care dețin imobile în proximitatea viitoarei autostrăzi.

Tronsonul ieșean al autostrăzii A8 va costa 5.000.000.000 de euro! Proiectul segmentului care va fi construit în județul Iași prevede realizarea a 100 de poduri și 14 tunele

În cadrul întâlnirii, a fost prezentat traseul celor 93,3 kilometri. Lungimea autostrăzii Iașului va fi de 93,3 km, iar traseul a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km). În ceea ce privește segmentul din județul Iași, sunt prevăzute 100 de poduri și 14 tunele. Prezent în cadrul dezbaterii publice, Ștefan Popescu, evaluator de mediu, a transmis faptul că ariile protejate au fost identificate.

„Am analizat mai multe criterii, precum populație, sănătate umană, diversitate, partea de mediu. Ținând cont de momentul când a început evaluarea acestui proiect, am avut timp să mergem în teren. Încercăm să protejăm atât casele noastre, autostrada trece prin 21 de UAT-uri, cât și animalele, punctul nostru de interes a fost localizat pe șapte arii. Suprafețele defrișate sunt foarte mici. Elementele identificate în ariile protejate: traversarea râului Siret nu va avea impact asupra speciilor de pești. Saraturile de la Valea Ilenei Natura 2000, Valea lui David vor fi traversate de autostradă, care nu va avea impact asupra mediului. Viperă de stepă, specie endemică în Moldova, identificată la peste 3 kilometri de culoarul de expropriere, departe de autostradă, la fel și speciile de păsări identificate sunt protejate. În cadrul studiilor avem peste 58 de măsuri care se aplică în perioada construcției autostrăzii, măsuri generale și punctuale, pentru a nu afecta animalele, popândăul, de exemplu? Măsura 22, ce se poate face pentru a nu fi afectat. Durata de funcționalitate a autostrăzii este de 100 de ani și am luat decizia ca să fie făcute mai multe pentru animale”, a declarat Ștefan Popescu, evaluator de mediu.

Menționăm faptul că tronsonul ieșean al autostrăzii A8 a fost aproximat la o valoare de 5 miliarde de euro, fără TVA. După adoptarea studiului de fezabilitate și realizarea procedurii de licitație pe sectoare va fi stabilit costul real al proiectului.

Tunelurile vor avea o lungime de 6 kilometri

Lungimea celor 14 tunelurilor va fi de aproximativ 6 kilometri. Cea mai mare activitate este la începutul traseului, pe segmentul din comuna Moțca, unde sunt pantele mai mari, iar legăturile între autostradă și drumurile locale s-au făcut aproape de nivelul acestora din cauza faptului că nu pot fi construite tuneluri în zonă, fiind distanța de nivel foarte mare. În ceea ce privește termenul de execuție a autostrăzii, acesta este estimat la 36 de luni.

Studiul arheologic a fost realizat, însă va fi făcută o monitorizare pe perioada lucrărilor, astfel, în momentul în care apare un sit ce nu este prevăzut în documentație, constructorul va permite descărcarea arheologică. Studiul este aprobat de Ministerul Culturii.

„Este un proiect important. O autostradă de 93 de kilometri, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Suntem în faza finală a aprobării studiului de fezabilitate”, a declarat Ionuț Răileanu, director tehnic, titularul proiectului.

Precizăm faptul că dezbaterea publică în procedura de emitere a acordului de mediu este prevăzută de Legea 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private (cu modificările și completările ulterioare) și are ca scop informarea și consultarea publicului cu privire la proiectul de investiție și concluziile evaluării impactului acestuia asupra mediului. Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni (parte din A8), propusă a fi amplasat pe teritoriul județului Iași, va străbate Unitățile Administrativ Teritoriale din comunele Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.

Tronsonul ieșean al autostrăzii A8 va costa 5 miliarde de euro. Proiectul arterei care va trece prin județ are în vedere construirea unui număr de 100 de poduri și 14 tunele.

Comentarii
  • S-au intalnit ca sa se apuce de autostrada? Ca nu prea se intelege

  • As dori sa vad si eu pe harta schema grafica a acestor km 🙂

  • +utilaje care trebuie sa ramana pe termen lung +studii care sa duca la realizarea celor mai bune variante de utilizat atat la cap. Materiale , cat si la cap construire punanad la socoteala si aspecte care tin de ape , dealuri , vai , ploaie , perfectiune , curent , giratorii , iesiri , alte aspecte si asa mai departe +aspecte infrastructurale benefice national si eventual international daca e cazul etc

  • Sau zvurati din schema cu tot cu ministrii , ofiteri , generali , ministre , primarite , primari , ofitere ,straini din alte parlamente , ex: cel european daca e cazul , printi , ministri din alte tari daca e cazul si asa mai departe . Va pupici

  • Cu tot cu tribunale , cu tot cu notariate , cu tot cu jedecatorii daca e cazul , cu tot cu parchete , cu tot cu ce creti voi :*

  • Si iau in calcul si tot ce inseamna minim pe economie de 1000 de euro cel putin pe termen lung in mai multe domenii , cel putin . Personal gandinduma la 1500, 2000 defapt sau chiar mai mult ca la cum functioneaza marketingul..

  • Repet , personal facand in altfel de referire cu acest ultim comentariu

  • “Pentru ca aici nu mai e Romania de mult” daca intelegeti ce vreau sa spun apropo de ultimul comentariu in care specific sume ca 1500 , 2000 , 5000 , 10000 si asa mai departe desi ultima parte cu 3000,4000 ,5000 nam apucat sa o specific

  • /mai aduceti pamant sau mai drenati pamant sau faceti si giratorii ca in uk 😉 , mai cautati si alte variante , si eventual daca e , mai mutati din casele care sunt in drum in cazul in care sunt si case sau sunt prea aproape

  • Jfjcmfnfnffjhjc

    Jkd3n,jynxbjfkfkdkkn5656984845336663%323%3nnfbmdnnkgjfjjgjgjggnbggn😅jdbxnxnxkxnnnkgjgjjjjjbjggjnfnfnffnkfn

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *