Prima pagină » Titlurile zilei » Trenul iadului, cursă de coșmar în Iași: „Mulți au stat lângă geamuri, să poată lua o gură de aer” – FOTO

Trenul iadului, cursă de coșmar în Iași: „Mulți au stat lângă geamuri, să poată lua o gură de aer” – FOTO

12 iun. 2023, 02:00, 8 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Cursă de coșmar pentru călătorii CFR. Aceștia trec prin condiții greu de suportat pentru a ajunge acasă

Condiții greu de suportat de suportat pentru cei care aleg să circule cu CFR Călători. Multe dintre vagoanele din dotarea companiei nu sunt prevăzute cu climatizare și aer condiționat, astfel că o cursă cu aceste trenuri este o adevărată provocare.

Pe ruta Iași-Pașcani, una extrem de aglomerată, condițiile de călătorie sunt incredibile, în special la finalul săptămânii când mulți dintre navetiști se întorc acasă. Deși trenul nu era plin până la refuz, mulți oameni au trecut prin momente complicate pentru a ajunge la destinație.

Condiții greu de suportat în trenurile CFR

 o poză din trenul de Pașcani

Călătorii stăteau pe scară pentru a fi mai aproape de geamul deschis

Totul s-a petrecut în trenul Iași-Pașcani, la ora 18:43, vineri seara, 9 iunie 2023. Imaginea era una dezolantă, oamenii erau transpirați, de parcă stăteau într-o saună, nicidecum într-un vagon de tren. Nervii călătorilor erau întinși la maxim, iar pe lângă căldura infernală pe care trebuiau să o suporte, trenul mai avea și întârziere.

În interior era un miros puternic de transpirație și aer închis, iar dacă cineva avea curajul să deschidă și ușa la baie, cu siguranță ar fi fost apostrofat de toți călătorii. Lumea a început să devină agitată, iar un cetățean mai curajos a mers la controlor pentru a-i cere să pornească aerul condiționat, dar, surpriză, bărbatul a venit și a deschis geamurile din vagon, semn că acesta ar trebui să fie sistemul de răcire.

„Mama lui de CFR, mă face să-mi dau duhul aici. După 12 ore de muncă, asta primesc, mă lasă să mă coc aici”, exclamă nemulțumit unul dintre călători.

Oamenii au început să-și piardă răbdarea, iar cel care nu avea vreo vină a început să primească toate injuriile. Controlorul încerca să calmeze spiritele, însă deja era prea târziu. În cele din urmă, după aproximativ 20 de minute a plecat și trenul spre Pașcani.

„Am ajuns în tren cu vreo 10 minute înainte să plece. Știam că este aglomerat și nu mai puteam să găsesc loc. De când am intrat am simțit că intru într-o saună. Nu puteai să respiri, erau oameni transpirați care își lăsau transpirația pe scaun. Trenul a mai avut și întârziere de 20 de minute, am stat toți și ne-am copt. Mulți au stat pe scări ca să fie mai aproape de geamuri, să ia o gură de aer”, povestește Cristina, o călătoare.

Nimic nu s-a schimbat

o poză din trenul de Pașcani

Pe lângă căldura insuportabilă, trenu a avut și peste 20 de minute întârziere

Se pare că oamenii trec prin aceste lucruri dintotdeauna, trenurile de pe această rută nu au fost niciodată dotate corespunzător. Într-adevăr, pentru iarnă au sistem de încălzire, dar ieșenii trebuie să suporte căldura infernală în timpul verii. Întotdeauna, lipsa fondurilor a fost principala problemă a celor de la CFR, iar situația nu se va schimba în bine în viitorul apropiat.

„Nici după ce a plecat nu s-a îmbunătățit situația, era la fel de cald și era riscul ca bătrânii sau copii să leșine. Eu merg de câțiva ani cu acest tren și nimic nu s-a schimbat, mereu a fost așa. Întârzieri, vara mori de cald, iar dacă uneori ai noroc, poate nu miroase urât în tren. Este de groază ce se întâmplă, dar din păcate nu avem alternativă”, mai adaugă Cristina.

Călătorii CFR de pe ruta Iași-Pașcani trec prin condiții greu de suportat atunci când alerg să se deplaseze cu trenul. Rămâne de văzut dacă lucrurile se vor îmbunătăți în ceea ce privește transportul feroviar.

Comentarii
  • Prostii. Alea-s vagoane bune. Ia mergi cu IR 17 ore pana la Timisoara in vagoanele alea de IR sa vezi cum este. Loc de bagaje n-ai. Scaunele sunt prea apropiate si prea inguste si stai cu genunchii la gura si cu spatele jumatate pe culuar. Si deschisul geamului ce are? Ne-am invatat sa ne vaicarim pentru orice.

  • trenu’ iadului e intercity spre bucale. merge conditionarea dupa o sinusoida. cand transpiri, cand ingheti. hardaul de la buda este prea mic, se umple repede si cand intri vezi rahatii cum plutesc in pisat. nu odata trenu’ a oprit in camp ca oamenii sa-si faca nevoile. sa-i fi vazut ce repede se miscau spre tufele de la 100 m … he, he, sport, nu alta.

  • Asa e la companiile de stat.

  • Mergi tu cu Regio sa vezi cum e. Si la CFR sunt vagoane vechi, mai putine totusi in ultima vreme, dar alea de la Regio sunt de pe vremea lui Dej, sau sunt aduse de afara la mana a treia.

  • Voi,stiti ce ar trebui facut?Simplu modernizarea cailor ferate in toata tara si nu sau cumparat trenuri noi nici un partid nu si-a asumat raspunderea privind modernizarea cailor ferate si ar fi trebuit schimbate toate sinele de cale ferata dar nu sa facut nimic cei care v-ati dus cu trenul in Republica Moldova,ati vazut ca trenul merge cu 5 km pe ora din cauza podului de la Ungheni vama romana iar pina ajunge la Ungheni MD vama moldoveana trenul circula cu viteza foarte mica ca sa nu cada in Prut,de ce nu au vrut politicienii intrebati-i pe Ciolacu si Ciuca si de ce nu au introdus in PNRR si aceste aspecte Uniunea Europeana ar fi dat banii necesari modernizarii indrastructurii si cumpararii de trenuri noi voi nu vedeti ca au inceput sa ia trenurile foc din cauza vechimii lor si locomotivele la fel voi nu vedeti ca in trenuri nu aveti nici conditii minime de calatorie de ce CFR nu intra in greva generala asa cum au intrat si profesorii si sa ceara conditii mult maqi bune pentru calatori si sa faca infrastructura de la 0 si ca ministerul transporturilor sa cumpere trenuri noi a fost ministru al transporturilor Sorin Grindeanu ce a facut in acest sens nimic si sa vedeti ca la anul vor veni sa va ceara votul nu-i mai votati votati cu USR Forta Dreptei si PMP daca vreti sa schimbati ceva.

  • Iesene, PNRR a fost facut de Ghinea de la USR. A fost legiferat de PNL+USR prin asumarea raspunderii. In parlament a fost prezentata doar o versiune trunchiata in mod convenabil. A vota cu USR, asa cum ceri, inseamna sa-l pui pe Ghinea sa decida iarasi. Ce sa decida? Sa mai prevada inca un miliard si ceva de euro pentru firmele de consultanta???

  • @Anonim vagoane bune? Alea-s vagoane premium luxury! ce ziceti de Malaxor sau de LVT’u, acolo sa vezi sporturi extreme! Am mers cu asa ceva timp de mai bine de 10 ani, pe ruta Tecuci-Faurei.
    Vagoanele astea de navetisti 26-26 modernizate va garantez ca sunt varf de gama comparativ cu alte cancere care inca mai circula cu calatori pe magistralele CFR-ului. Si inca nu au inceput caldurile aka canicula sa zici ca te sufoci in tren. Eu in functie de asta imi fac planurile, aleg trenul pana la inceput de iunie cel tarziu, apoi stau acasa si imi vad de treaba! Daca trebuie sa plec ca moare soacra catelu purcelu’ pe timp de vara atunci mai vedem cum rezolv, in rest, e „lockdown” la trenuri pt mine. Din septembrie apelez iar la tren, fara intarzieri pe motiv ca se topeste sina ca se strambeaza (nu ca n-ar fi deja) sau ca ia foc trenu’

  • netpix,
    De acord cu tine, sunt cele mai bune vagoane. Sunt foarte bine gandite, sunt practice. Le prefer celor de la trenurile IR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 octombrie 2024
21 octombrie 2024