Prima pagină » Actualitate » Traseul groazei! Ieșenii care rezistă în această cursă sunt adevărați supraviețuitori. Durează două ore și costă 27 de lei. Iată provocarea! – FOTO

Traseul groazei! Ieșenii care rezistă în această cursă sunt adevărați supraviețuitori. Durează două ore și costă 27 de lei. Iată provocarea! – FOTO

22 aug. 2024, 02:00,
Andrei OSMAN în Actualitate

Ieșenii care vin dinspre și care merg înspre satul Mănăstirea trebuie să facă traseul groazei. O călătorie de două ore, în condiții greu de suportat.

Reporterii BZI au făcut un experiment, astfel că au verificat condițiile de călătorie dintr-un mijloc de transport în comun pe o rută în județ. Traseul a fost de la Iași până la satul Mănăstirea, comuna Dagâța, în total, două ore dus și două ore întors. Oamenii trebuie să călătorească în condiții mizere și într-o căldură infernală pentru prețul de 27 de lei.

Traseul groazei pentru ieșeni

Aventura noastră a început miercuri dimineață, 21 august 2024, de la ora 07:00 dimineață, la autogara din Păcurari. Conform orarului afișat pe site, microbuzul pe ruta Iași – Mănăstirea (sat în comuna Dagâța) trebuia să plece la ora 07:30, însă orarul de la autogară era diferit. Astfel, următoarea cursă era la ora 09:40. După ce am așteptat mai bine de două ore, nici urmă de microbuzul spre Mănăstirea. Am mers la biroul de informații al autogării, să îl întrebăm unde este microbuzul respectiv. Angajatul de acolo l-a sunat pe șoferul microbuzului ca să verifice unde se află, iar, ulterior, mi-a înmânat telefonul, să vorbesc cu el. Mi-a spus că va veni la autogară special pentru mine. Traseul este operat de către compania Irina Trans, asigurând, conform orarului, 7 curse în fiecare zi, pe ruta Iași-Mănăstirea și retur.

După 10 minute, a ajuns și microbuzul. Șoferul era vizibil deranjat și imediat m-a atenționat că a venit doar pentru mine: „M-am întors special pentru dumneavoastră, nu vă grăbiți.”. I-am precizat că vreau să merg până la Mănăstirea, am achitat 27 de lei și, în schimb, am primit un bilet. Am plecat la drum, microbuzul a făcut câteva opriri în Iași pentru a prelua călători. Ulterior, a mai oprit în Miroslava, Vorovești, Bogdănești, Voinești, Slobozia, Domnița, Țibana, Runcu, Gârbești, Glodenii Gândului, Războieni, Țibănești, Vălenii, Suhuleț, Tansa, Dagâța și, în final, Mănăstirea. Pentru cei care mergeau pe distanțe scurte, șoferul nu le mai dădea bilet.

Condiții de călătorie execrabile

În ceea ce privește condițiile de călătorie, acestea lăsau de dorit. Transportul se face cu un microbuz Mercedes, cu o vechime de peste 15 ani. Aerul condiționat era inexistent, ceea ce făcea călătoria insuportabilă, având în vedere că afară erau peste 35 de grade Celsius. Scaunele erau acoperite cu huse – mai puțin unul dintre ele –, rupte, murdare, pline de firmituri. Pe scaune era lipită gumă de mestecat, iar printre ele, pahare de cafea, biscuiți și o sticlă de coniac Alexandrion. Microbuzul nu era plin, însă oamenii se plângeau de faptul că era prea cald, iar geamurile nu se puteau deschide, singura briză venind de la geamul din față. Șoferul conducea într-un mod agresiv în trafic, chiar la un moment dat, s-a certat cu un alt șofer deoarece îi dădea indicații cum să conducă: „Ce îmi dai tu indicații, buzatule? Poate vrei să cobor la tine”, a spus șoferul microbuzului. De asemenea, ciocanele pentru spargerea geamurilor în caz de urgență erau inexistentă, ușa pe unde intrau călătorii era legată cu sfoară, șoferul avea icoane și busuioc pentru protecție divină. Scaunele erau inconfortabile, distanța dintre ele fiind prea mică. Într-adevăr călătorii aruncau gunoaie în microbuz, însă husele murdare sau scaunele ar putea fi curățate. La întoarcere, situația nu s-a schimbat, condițiile au fost aceleași, geamurile complet închise, aerul condiționat nu funcționa, iar mizeria nu a fost îndepărtată.

Irina Trans SRL funcționează din anul 2002, are 17 angajați și o cifră de afaceri de 5.343.333 de lei. În anul 2023, firma a avut un profit net de 871.355 de lei.

Reporterii BZI l-au contactat și pe patronul firmei Irina Trans SRL, Viorel Todirașcu, pentru a ne oferi un punct de vedere cu privire la situație.

„Eu nu cred că aerul condiționat nu funcționează, posibil să nu fi dat drumul șoferul, însă acesta există, nu sunt probleme. În ceea ce privește mizeria, noi facem curat, microbuzul este curățat dimineața. Aici este vina călătorilor, ei sunt cei care mănâncă semințe, aruncă pe jos, lipesc gumă de geam și de scaun. Probabil de asta ați găsit gunoaie, o fi fost cineva înainte”, a spus Viorel Todirașcu, patronul firmei Irina Trans SRL.

Traseul groazei din Iași este până în satul Mănăstirea, iar oamenii circulă în condiții dificile, în fiecare zi.

Comentarii
  • Repetaţi experimentul şi pe traseul Iaşi – Hârlău la orele prânzului când au în cursă microbuze asemănătoare cu cele descrise de dvs.

  • Si care ar fi solutia, in mod normal aceste firme ar trebui inchise, sau cine sa ii oblibe sa asigure conditii?

  • Stai sa vezi ce ti pregateste Alexe pe viitor. Nici atat n o sa aveti. O sa achimbati 5 microbuze de la Iasi la Manastirea si o sa platiti 5 bilete diferite in 7 grupe :))

  • ne cacam imprastiat

    problema o fi la cursele astea judetene. dar la cele interjudetene conditiile sunt bune nu te poti plange. Iasi-Botosani prin Harlau cu RVR, Iasi-Sibiu, sunt masini ok cu conditii bune. eu de exemplu merg des pana la Tabara fie cu Iasi-Botosani prin Stefanesti cu LYK sau Iasi-Saveni sau Iasi-Tabara cu firma Rottmarg, conditiile sunt bune, nu ma pot plange. problema este ca sunt inapoiati la nivel de internet, nu au siteuri actualizate, nu poti face programari online. sunt papuasi rau. la fel si AUTOGARA IASI VEST conditiile din autogara de Papua Noua Guinee, afisele cu plecari sosiri nu mai sunt de actualitate dar nici sa fie schimbate nu se obosesc, cersetori milogi, parcare neasfaltata, respiri la praf cand vine sau pleaca o masina pe cursa sau cand bate vantul, s.a.

  • taranii la tarani trag. simplu. daca se facea reclamatie la ANPC poze si video sugea acadica acu firma curului meu. nu avea decat sa care cartofi sau saci de nisip cu caruta lui cu tot.

  • Niște rapeni patronii p…ii…de la niste țigani parveniți de la Osoi-Sînesti ce sa te aștepți ?
    Aia ii mașina lui oligofrenul de ciornei ccristian „cel mai tare” transportator din Iași!
    Circulati cu trenul fratilor , simplu , e si mai ieftin si macar aveti spațiu chiar daca nu au nici ei AC.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`