În atenţia tuturor deputaţilor, senatorilor, primarilor, consilierilor locali şi altor persoane cu nume sonore din România. În urmă cu 100 de ani se inaugura un tren electric suspendat în Wuppertal, Germania. Acest mijloc de transport în comun este primul de acest fel din lume, însă pentru statul român rămâne doar un vis frumos greu de îndeplinit din cauza clasei politice.
De ce minunile lumii moderne se întâmplă doar în alte state şi în România nu? Trenul suspendat de călători, care poarte fi uşor realizat şi în ţara noastră, a fost inaugurat în anul 1901.
Mijloc de transport în comun suspendat într-un oraş din Germania. Este primul tren electric din lume
Progresul tehnologic nu a întârziat să apară în state puternice, precum Germania. Astfel, pe un traseu de doar aproximativ 14 kilometri circula cel mai vechi şi primul mijloc de transport electric din lume, care este funcţional cu ajutorul unui sistem unic.
Cele 20 de staţii sunt străbătute de peste un secol. Trenul electric se afla la o înălţime de 12 metri şi călătorii pot circula pe un traseu de 20 de staţii, deasupra râurilor Wupper, Oberbarmen şi Sonnborner.
Pe lângă faptul că reprezintă pentru celalalte state un aspect fascinant, inovaţia tehnologică decongestionează traficul rutier, aşadar producându-se cu mult mai puţine accidente rutiere faţă de alte state.
@rifatkrasnici♬ original sound – jaximir
Pentru a realizat acest proiect în Germania au fost utilizate circa 19.200 de tone de oţel pentru a construi cadrul de susţinere şi a staţiilor şi a costat 16 milioane de mărci de aur. Aproximativ 80.000 de călători circulă săptămânal cu acest tren din Wuppertal.
În Germania tren suspendat, în România doar câțiva kilometri autostradă
Chiar dacă în oraşul Timişoara din România, în anul 1958, a devenit primul oraş din Europa în care se folosea curentul alternativ pentru iluminatul stradal, evoluţia tehnologiei a stagnat considerabil şi nu a cunoscut o dinamică, din nefericire. În alte state, transportul în comun este ultra-modern, în România tramvaiele deraiază de pe șine din cauza asfaltărilor prost făcute sau drumurilor necorespunzătoare.
Pe lângă faptul că întreaga clasă politică și administrativă din România nu a fost capabilă să construiască mai mult de câțiva kilometri de autostradă, nici drumurile nu sunt asfaltate corespunzător, ci doar peticite. Nici nu mai discutăm despre faptul că mai sunt zeci de sate pe teritoriul țării noastre care nu au apă curentă și electricitate. Copiii merg prin noroi zeci de kilometri pentru a ajunge la școală, unde multe dintre acestea au toaletă în curte.
De recomandat clasei politice să descarce aplicaţiile de socializare, în timpul pe care îl au mult prea liber, să vizualizeze fotografii şi videoclipuri. Acestea poate vor „deschide ochii” şi „minţile” politicienilor romani care vor crea şi pentru statul român măcar un transport în comun suspendat sau modern, dacă autostrăzi nu se pot construi. Reamintim faptul că în urmă cu mai mult timp, fostul premier Mihai Tudose făcea o serie de declarații năucitoare. Acesta afirma că într-o vizită oficială în China, asiaticii s-au oferit să construiască 2.000 de km de autostradă, pe bani proprii, însă România nu dorește acest lucru.