Transportul aerian de pasageri a scăzut cu 65%, în primele noua luni din anul 2020, anunță Institutul National de Statistica (INS). Conform specialiștilor de la institutul menționat, numărul călătorilor efectuate de către pasageri s-a redus de la 17,706 milioane la 6,11 milioane.
Cele mai aglomerate aeroporturi din țară care au efectuat transportul de pasageri sunt: Henri Coandă-Bucureşti, cu 1.910.400 pasageri îmbarcaţi şi 1.848.200 debarcaţi; Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 401.000 pasageri îmbarcaţi şi 370.200 debarcaţi, şi Traian Vuia-Timişoara, cu 213.900 pasageri îmbarcaţi şi 201.200 debarcaţi.
Transportul aerian de pasageri a scăzut cu 65%
Transportul aerian de pasageri a înregistrat în primele nouă luni din 2020 o scădere de 65,5%, numărul călătorilor reducându-se de la 17,706 milioane la 6,11 milioane, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Activitatea aeroporturilor care au înregistrat cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri a fost următoarea: Henri Coandă-Bucureşti, cu 1.910.400 pasageri îmbarcaţi şi 1.848.200 debarcaţi; Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 401.000 pasageri îmbarcaţi şi 370.200 debarcaţi, şi Traian Vuia-Timişoara, cu 213.900 pasageri îmbarcaţi şi 201.200 debarcaţi.
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost Luton (Londra), cu 298.666 pasageri, Bergamo (Milano), cu 106.147 pasageri, Barajas (Madrid) – 80.876, Dortmund – 80.327, Ciampino (Roma) – 79.257 pasageri, Munchen – 71.770 pasageri, Charles de Gaulle (Paris) – 69.145, Viena – 67.551 pasageri, Istanbul Internaţional – 67.276 pasageri, şi Beauvais (Paris), cu 66.652 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra-Luton (306.347 pasageri, Milano-Bergamo (107.031 pasageri), Dortmund (90.272 pasageri), Madrid-Barajas (83.446 pasageri), Munchen (79.286 pasageri), Roma-Ciampino (77.510 pasageri), Paris Charles de Gaulle (70.338 pasageri), Bruxelles-Charleroi (69.446 pasageri), Viena (69.092 pasageri) şi Paris Beauvais (68.705 pasageri).
Cei mai mulți pasageri, către și dinspre Regatul Unit
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost: Regatul Unit – 542.061 pasageri, Italia 397.329 pasageri, Germania – 390.853 pasageri, Spania – 246.055 pasageri, Franţa – 183.008 pasageri, Belgia – 92.956 pasageri, Ţările de Jos – 88.434 pasageri, Turcia – 83.780 pasageri, Austria – 67.734 pasageri şi Grecia – 62.652 pasageri.
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Regatul Unit – 565.632 pasageri, Germania – 441.009 pasageri, Italia – 399.997 pasageri, Spania – 253.732 pasageri, Franţa – 189.198 pasageri, Belgia – 99.915 pasageri, Ţările de Jos – 99.137 pasageri, Turcia – 78.414 pasageri, Austria – 69.250 pasageri şi Grecia – 62.238 pasageri.
În trafic intern, Henri Coandă-Bucureşti a înregistrat 49,7% din numărul total de pasageri îmbarcaţi, Traian Vuia-Timişoara – 16,7% şi Avram Iancu – Cluj-Napoca – 15,6%.
În trimestrul III din 2020, traficul de pasageri a fost de 1.031.300 pasageri îmbarcaţi şi 1.000.800 pasageri debarcaţi. În total trafic, cea mai mare pondere a fost deţinută de traficul internaţional, respectiv 91,1% la pasageri îmbarcaţi şi 90,8% la pasageri debarcaţi.
Vaccinul anti COVID-19 ar putea fi obligatoriu pentru călătoria cu avionul
Vaccinul anti COVID-19 ar putea fi obligatoriu pentru călătoria cu avionul. Pasagerii vor trebui în viitor să demonstreze că au fost vaccinați împotriva COVID-19 pentru a putea urca în zborurile operate de Qantas, a anunțat șeful companiei aeriene australiene, citat de BBC.
Șeful transportatorului aerian, Alan Joyce, a declarat că aceasta va fi „o necesitate” atunci când vor fi disponibile vaccinuri. Australia și-a închis frontierele la începutul pandemiei și le-a cerut celor care se întorc în țară să intre în carantină.
Mai recent, țara s-a bazat pe blocaje, testări pe scară largă și depistarea rapidă contactelor pentru a împinge infecțiile zilnice la un nivel apropiat de zero.
Alan Joyce a spus că Qantas se uită la modalități de a-și schimba termenii și condițiile pentru pasagerii internaționali, deoarece industria, care a fost puternic afectată de restricțiile de călătorie, analizează modalitățile de a merge mai departe.
„Vom solicita oamenilor să se vaccineze înainte de a putea urca în aeronavă … pentru pasagerii internaționali care ies și pentru oamenii care părăsesc țara credem că este o necesitate“, a declarat el.
Compania aeriană Qantas nu operează în prezent zboruri internaționale, dar intenționează să reia zborurile la mijlocul anului viitor.