Prima pagină » Titlurile zilei » Transformare radicală în traficul din Iași! Se înființează parcări imense la marginea orașului, iar drumul european va deveni o simplă stradă. Primăria anulează sensurile giratorii și montează semafoare
Transformare radicală în traficul din Iași! Se înființează parcări imense la marginea orașului, iar drumul european va deveni o simplă stradă. Primăria anulează sensurile giratorii și montează semafoare

Transformare radicală în traficul din Iași! Se înființează parcări imense la marginea orașului, iar drumul european va deveni o simplă stradă. Primăria anulează sensurile giratorii și montează semafoare

20 feb. 2021, 02:00,
Ciprian Boaru în Titlurile zilei

Municipalitatea ieșeană vrea să modifice radical regulile de circulație de la ieșirea din Iași, prin cartierul Păcurari. Primarul Mihai Chirica a anunțat că vrea să preia un sector de drum de pe DE 583, până în dreptul companiei Antibiotice. Măsura poate fi avizată doar de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

„Am reiterat către compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale să ne predea tronsonul de Drum European de la Antibiotice până la intrarea în Păcurari, pe care dorim să-l facem stradă. Va fi extensia bulevardului Păcurari până la Antibiotice. De altfel, adresele poștale până la Antibiotice sunt tot pe strada Păcurari. Dorința este motivată de următoarele lucruri: după preluare, să semaforizăm toate intersecțiile dintre fostul drum european și intrările/ieșirile din comuna Valea Lupului, cu permisiunea virajului de stânga.

Asta înseamnă că vom elibera rondurile, pe care le vom semaforiza și nu vom mai lăsa priorități pentru intrarea în supermarket la orele de vârf. Prioritățile vor fi pe direcția principală. Ne ocupăm cu un plan de semaforizare la rond ERA, pe care sper ca într-o lună de zile să-l pot prezenta Poliției Rutiere. Avizarea trebuie să o facă Ministerul Transporturilor și nu poate să o facă Biroul rutier. Dacă acest tronson ar trece la autoritatea locală, l-am trata ca pe o stradă. Consider că asta este o modalitate de descongestionare. Va persista această situație până la construirea șoselei ocolitoare”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Accesul mașinilor din Zona Metropolitană va fi restricționat la marginea municipiului

Totodată, edilul a anunțat un proiect pentru înființarea mai multor parcări la marginea Iașului, pe teritoriul comunelor din Zona Metropolitană. Mașinile ar urma să fie parcate în locurile special amenajate, iar traseul este continuat cu ajutorul mijloacelor de transport public.

„Am făcut o invitație către toți primarii din Zona metropolitană. Vrem ca printr-un parteneriat, prin accesarea fondurilor europene, să înființăm o rețea de parcări tip park & ride, prin care să descurajăm pătrunderea mașinilor în municipiul Iași, la orele de vârf, în special dimineața. Am avut o discuție cu primarul comunei Holboca și cu primarul comunei Valea Lupului. I-am rugat să identificăm terenuri și să construim în parteneriat pe terenul lor, astfel încât să fie ei beneficiarii direcți ai investiției. Vom face stații de transport în comun în toate locațiile. Există finanțare. Sperăm să o accelerăm”, a completat primarul.

În municipiul Iași a fost semnalată de mai multe ori problema locurilor de parcare. Primăria Iași a vrut să înființeze o parcare subterană în centrul Iașului, dar firmele de construcții nu au fost interesate.

Primăria Iași pregătește asfaltarea unui lot de străzi din municipiu

Recent, municipalitatea ieșeană a semnat un contract, pentru proiectarea unui număr de 14 străzi. Căștigătoare este societatea 3B Construction Project SRL, deținută de afaceristul Radu Bodoga, apropiat al Partidului Național liberal. Valoarea finală a contractului este de 139.942,32 lei fără TVA. Oferta a fost cu mult sub prevederea bugetară inițială de 700.000 lei, fără TVA. În ultimii ani, 3B Construction Project SRL a câștigat mai multe contracte cu instituțiile publice din Iași, dar și din țară.

Conform caietului de sarcini, Primăria Iași intenționează să reabiliteze un lot format din străzile Fermei, Eugen Stătescu, Șipoțel, Fundac Olari, Mocanului, Ursulea, Islaz, Ștefan Dimitrescu, Prof. Nicolae Bucur, Valea Adâncă, Fântânilor, Ateneului, Spital Pașcanu și Prof. Petru Cujba. Lungimea totală a arterelor este de 7.360 de metri liniari. Străzile se află în cartierele Bucium, Crucea Roșie (la limita cu str. Toma Cozma), Bularga, Galata, Tătărași, Moara de Vânt și Centru – Gară. Durata de realizare a documentației este de 9 luni de la semnarea contractului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 noiembrie 2024
22 noiembrie 2024