Prima pagină » Eveniment-Social » Transfer de emoții care însoțesc învățarea on-line – demararea unui proiect transnațional la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași
Transfer de emoții care însoțesc învățarea on-line - demararea unui proiect transnațional la Liceul Teoretic de Informatică

Transfer de emoții care însoțesc învățarea on-line – demararea unui proiect transnațional la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

11 nov. 2020, 02:00,
Valentin Hutanu, în Eveniment-Social

Start în proiectul transnațional „Ursuleții de pluș RO – MD”, la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași. Instituția publică parteneră este Gimnaziul „Ion Creangă” din Republica Moldova. Acesta se desfășoară cu scopul de a sprijini transferul și implementarea de practici inovatoare în educație, facilitând schimbul de experiențe de învățare la nivel european și oferind posibilitatea instituțiilor partenere din Republica Moldova și România să colaboreze la nivel transnațional

A demarat proiectul transnațional „Ursuleții de pluș RO-MD” derulată de două instituții partenere, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași și Instituția Publică Gimnaziul „Ion Creangă” din Republica Moldova. Acesta se desfășoară cu scopul de a sprijini transferul și implementarea de practici inovatoare în educație, facilitând schimbul de experiențe de învățare la nivel european și oferind posibilitatea instituțiilor partenere din Republica Moldova și România să colaboreze la nivel transnațional. Profesorii coordonatori – Floricica Morariu și Costina Macovei de la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași și Diana Rotari de la Instituția Publică Gimnaziul „Ion Creangă” din Republica Moldova au demarat pe 9 noiembrie 2020 activitățile on-line de intercunoaștere între elevii celor două școli.

Ursulețul de pluș Bucurel va călători peste Prut și va studia la Instituția Publică Gimnaziul „Ion Creangă” din Țarigrad, Republica Moldova, timp de trei săptămâni

Ursulețul de pluș Bucurel va călători peste Prut și va studia la Instituția Publică Gimnaziul „Ion Creangă” din Țarigrad, Republica Moldova timp de trei saptămâni, după care se va întoarce acasă cu multe impresii și cunoștințe noi. Copiii vor face o agendă personalizată, iar pe prima pagină vor redacta o scrisoare în numele ursulețului adresată elevilor de la școala parteneră. Deși este o perioadă de încercări, copiii au făcut cunoștință cu elevii de peste Prut, au schimbat impresii și au prezentat unii altora ursuleții pregătiți pentru călătorie. Când ambii ursuleți vor ajunge la destinație, elevii celor două instituții se vor întâlni din nou pentru a povesti despre drumul parcurs. Timp de trei săptămâni, ursulețul Bucurel va merge la toate lecțiile împreună cu elevii din instituția parteneră și va învăța alături de elevi.

„Ne-am întâlnit on-line cu elevii dintr-o clasă de a VI-a și am văzut cum e să înveți în Republica Moldova”, a punctat Adelina Iuscinschi, elevă

Experiența din proiect a fost împărtășită de elevii Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Mosil” din Iași.

„Ne-am întâlnit on-line cu elevii dintr-o clasă de a VI-a și am văzut cum e să înveți în Republica Moldova. Toți elevii păreau foarte uniți, când îi întrebam ceva, toți doreau să răspundă. M-am simțit că și cum eram colegi de clasă”, a spus Adelina Iuscinschi, elevă în clasa a V-a B la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.

Mai departe, un alt coleg arată că:

„Chiar dacă în lume este o mare și urâtă pandemie cu care ne confruntăm cu toții, elevii de la Școala din Republica Moldova sunt fericiți și își păstrează lumina interioară. Copiii de la școala parteneră sunt simpatici și prietenoși, au un grai dulce și păreri diferite. Abia aștept să învăț cât mai multe de la ei. Poate vom avea ocazia peste ceva timp să ne și întâlnim”, a adăugat Mara Damian, elevă în aceeași clasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *