Prima pagină » Economic Local » Tramvaiele nu vor mai circula prin zona Elena Doamna – Tătărași de săptămâna viitoare. Schimbări radicale în transportul public din Iași. CTP face modificări în itinerariile mijloacelor de transport
Tramvaiele nu vor mai circula prin zona Elena Doamna - Tătărași de săptămâna viitoare. Schimbări radicale în transportul public din Iași. CTP face modificări în itinerariile mijloacelor de transport

Tramvaiele nu vor mai circula prin zona Elena Doamna – Tătărași de săptămâna viitoare. Schimbări radicale în transportul public din Iași. CTP face modificări în itinerariile mijloacelor de transport

29 mai 2020, 04:00,
Vlad Alexa în Economic Local

Începând de săptămâna viitoare, CTP Iași va devia mai multe rute de tramvai care circulă pe strada Pădurii, acolo unde calea de rulare intră într-un proces de reabilitare și modernizare. Din acest motiv, în zona Elena Doamna – Piața Chirilă din Tătărași Nord nu vor mai circula tramvaiele de pe rutele 1, 3 și 13. Pentru că și calea de rulare din bulevardul Tudor Vladimirescu (vechiul traseu pentru tramveiele 1 și 13) este în reabilitare, vagoanele vor circula deviat prin zona Podu Roș – Calea Chișinăului

Transportul public Iași va suferi modificări importante începând de luni, 1 iunie 2020, acestea putând fi făcute chiar încă de duminică, 31 mai. Conducerea CTP Iași va devia mai multe trasee de tramvai care circulă pe strada Pădurii din municipiul Iași, care va intra într-un proces de reabilitare în zona căii de rulare a tramvaielor. Este vorba despre un amplu proiect denumit „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care cuprinde, printre altele, modernizarea căii de rulare pe porțiunea Elena Doamna – Piața Chirilă din Tătărași Nord. Astfel, tramvaiele de pe traseele 1, 13 și 3 vor avea itinerariile schimbate. Pentru că și calea de rulare din bulevardul Tudor Vladimirescu este în reabilitare, tramvaiele respective vor circula deviat prin Podu Roș – Calea Chișinăului.

„Vor începe lucrările de modernizare pe zona Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță și din acest motiv tramvaiele nu vor mai circula pe strada Pădurii. Modificările ar putea fi făcute încă de duminică. Cel mai probabil, acestea vor circula deviat prin zona Podu Roș, dar vom veni cu o informare oficială asupra itinerariilor exacte pe care vor circula tramvaiele”, a explicat Cristian Stoica, directorul general al CTP Iași .

Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași va fi gata până la finalul anului 2020

Proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași” cuprinde toate zonele care până acum nu au fost modernizate. Tronsonul „Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță” se referă la efectuarea de lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicoriță pe o lungime de 1.334,60 metri. Totodată, aici se vor realiza elementele componente necesare funcționării căii de rulare tramvai, construirea a două stații de transport public, reabilitarea străzii Pădurii pe o lungime de carosabil de 325 metri, precum și reabilitarea de trotuare pe lungimea liniei de tramvai pe suprafața de 1.864 metri pătrați.

În acest proiect sunt incluse și componentele „Piața Podu Roș – Intersecție cu bulevardul Primăverii” și „Bulevardul Virgil Săhleanu – Intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora”. Prima componentă include efectuarea de lucrări de construcții și instalații aferente liniei de tramvai Piața Podu Roș – intersecție cu Bulevardul Primăverii pe o lungime de 914 metri de linie simplă, reabilitarea a două peroane ale stațiilor de transport public, construirea a două stații noi și reabilitarea trotuarelor pe lungimea liniei de tramvai pe suprafața de 3.320 metri pătrați. Tronsonul „Bulevardul Virgil Săhleanu – Intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora”, care se află deasemenea în reabilitare. Proiectul prevede modernizarea liniei de tramvai cuprinsă între bulevardul Metalurgiei și rond Țuțora (capăt zona industrială) pe o lungime de 3.472 metri de linie simplă și bucla de întoarcere pe o lungime de 210 metri de cale simplă de rulare.

Valoarea totală a proiectului este de 114.284.517 lei, inclusiv TVA, din care lucrările de construcții – montaj reprezintă 44.293.234 lei, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 36 de luni, din care 24 de luni durata de execuție a lucrărilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 decembrie 2024
21 decembrie 2024