Prima pagină » Titlurile zilei » Tramvaiele de la CTP Iași sunt cârpite cu sârmă. Compania nu are piese de schimb, iar meseriașii se descurcă așa cum pot: „Am luat vagonul de la reparat și ei mi-au pus șuruburi vechi, ruginite” – FOTO

Tramvaiele de la CTP Iași sunt cârpite cu sârmă. Compania nu are piese de schimb, iar meseriașii se descurcă așa cum pot: „Am luat vagonul de la reparat și ei mi-au pus șuruburi vechi, ruginite” – FOTO

05 feb. 2024, 02:00, 24 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

O nouă situație incredibilă la CTP Iași, tramvaiele GT4 sunt reperate cu sârmă, după care sunt trimise pe traseu. Angajații se plâng că vagoanele sunt într-o stare deplorabilă, însă compania nu are fonduri pentru a cumpăra piese

În această iarnă, tramvaiele companiei de transport au fost puse la încercare, astfel că au început să apară și defecțiunile. Odată ce ajung în depou, mecanicii trebuie să se gândească cum pot să facă reparații cu un număr redus de piese. Compania are stoc pentru o săptămână, iar dacă intervine ceva mai grav, trebuie să dea comandă.

Tramvaiele de la CTP Iași au ajuns să fie reparate cu sârmă

tabel vagoane defecte

Zeci de vagoane stau defecte în depou

Vatmanii se întorc cu tramvaiele defecte pentru reparații, dar constată că piesa nu a fost înlocuită, ci doar pusă din nou și prinsă cu un șurub sau o sârmă. Din cauză că sunt tramvaie defecte, unii angajați sunt trimiși acasă pentru că nu au cu ce să lucreze în ziua respectivă. Totodată, siguranța călătorilor este pusă în pericol, pentru că oricând se poate întâmpla un accident.

„Situația nu este una nouă, însă acum este mai drastic decât înainte. Piese de schimb nu avem deloc, tramvaiele sunt reparate cu șuruburi vechi, sârme și bandă de izolat. Puncte de sudură, peste tot, care abia mai rezistă, cad toate la tramvaiele astea vechi. La compresor, unde este cel mai important, numai bucăți de sârmă, să lege furtunele. De când au venit și vagoanele de la Dacia, problema este și mai gravă, nu este spațiu pentru toate, nu sunt oameni să le repare, dar oricum nu au cu ce să le repare. Când vii cu vagonul stricat înapoi în depou, le spui problema și ei îți ridică din umeri că nu au cu ce.

Am pățit-o și eu, personal, m-am dus cu o problemă la revizor și, când am luat tramvaiul reparat, am constatat că mi-au pus șuruburi vechi, ruginite. Sunt colegi care dimineața pleacă acasă, fără să fie plătiți, pentru că nu au cu ce să lucreze, e o bătaie de joc la adresa noastră, a angajaților, dar și la adresa călătorilor, că trebuie să circule cu tramvaiele în această stare, mi-e și rușine. Primăria a investit în sistemul de e-ticketing, a investit în sistemul anti-coliziune, însă tramvaiele abia mai țin. După ce a fost zăpada de la începutul lunii ianuarie, au rămas serios afectate, când mai merg pe traseu, găsesc câte o piesă căzută de pe la un tramvai chiar pe linie. Noi vrem să muncim în condiții decente și să ni se dea piese de schimb, nu cârpeli cu sârme”, povestește un vatman de la CTP.

Angajatul a vrut să își păstreze anonimatul pentru că se teme de eventuale repercusiuni din partea companiei pentru informațiile divulgate.

Compania nu are fonduri pentru piese

Conducerea companiei a precizat că sunt foarte multe tramvaie și autobuze, iar pentru a asigura piesele de schimb are nevoie de fonduri, iar situația nu este tocmai bună la CTP. Astfel că se lucrează cu un stoc minim de piese care se epuizează rapid. Compania de transport are, în mod normal, în jur de 130 de vagoane, însă multe dintre ele sunt defecte.

„Piese avem la tramvaiele vechi, dar nu se mai aduc pe stoc ca înainte. Noi avem un stoc minim, dar mai comandăm când trebuie să aducă, doar că trebuie să mai și plătim. Acum nu mai lucrează nimeni ca înainte, plătești și ai piesele. La un parc așa de mare, întotdeauna, o să trebuiască multe lucruri. Trebuie fonduri, este destul de greu fără ca să faci ceva. Mai facem și noi recondiționări în ateliere. Înainte aveam un stoc pentru o lună. Acum apar tot felul de reparații la care nu te aștepți și trebuie să faci comandă. Dacă vreun meseriaș a procedat greșit, vom face anchetă, am mai avut și eu sesizări”, a declarat Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Tramvaiele de la CTP Iași sunt reparate cu sârmă din cauză că nu sunt piese de schimb.

Comentarii
  • Cand directorul primeste 20.000 lunar degeaba si nu-l trage nimeni la raspundere, cand am facut greva si liderii de sindicat s-au dus la tv si nu au vorbit de ce probleme sunt, pt ca au primit directive sa nu-l supere pe Chirica, cand in preajma alegerilor se primea sms cu cine sa votam, ati uitat??
    Piese nu sunt de ani de zile, salariile vatmanilor si a muncitorilor sunt intre 2500-2800, rar 3000, pt ca nu sunt fixe.
    Dl primar a venit la greva si ne-a tratat ca pe sclavi… in birouri zac unii peste alti, rude peste rude si nu fac nimic. Prostii muncesc sa-i tina in spate!
    Asta-i adevarul

  • Daca la CTP ar fi un manager capabil s-ar mișca ceva, dar atâta vreme cât primăria nu plătește banii pe subvențiile acordate,iar tu că director stai degeaba in biroul ăla pe un salariu de 3500 de euro, personalul Țesa e alcătuit doar din rude ,sunt persoane care plimba hârtii de la un birou la altul, nu are nimeni interes că această companie să meargă, nu că nu ar fi de unde sa achiziționeze piese, nu se vrea!

  • Bani de piese nu sunt, dar de salarii si alte beneficii sunt cu siguranta, in detrimentul sigurantei cetatenilor.
    Cum sunt controlate tir-urile la strada asa sa fie controlate si tramvaiele la capetele de linii si daca nu sunt ok pentru a functiona pe trasee sa fie oprite de la strada si depozitate in depou.
    Controlul trebuie sa il faca altii, din afara, care nu sunt mana in mana cu aia de la companie.
    Simplu.

  • Mergem si ne laudam in spatiul public cu proiecte viabile (linii de tramvai spre Tomesti si Era) 80 de kilometri de linii ultramoderne si depoul sau garajul repara cu sarma si holsurubul. Avem e-ticketing care nu functioneaza corespunzator sau deloc (bani aruncati pe fereastra) mai vrem sisteme anticoliziune ca sa fie puse pe ce? De ce nu se vorbeste nimic despre piesele de schimb? Se vorbeste de economie dar de cand se face economie pe vietile oamenilor?

  • Ieri, duminica seara 4 februarie ora 18.30.! Astept un tramvai 6 spre Dacia! Ma uit pe aplicatia moovit.. scria orarul ; 18.30 , 18.40 , 18.50, 19…etc din 10 in 10 min.! Si astept…astept nimic, treceau doar tramvaie vechi facand niste zgomote asurzitoare pe absolut toate traseele! 7,8, 9 , 13 …la ora 18 50 apare un 6 dinspre Dacia, zic măi , taci ca i bine si asa ! Ehh , cand sa faca macazul sa faca rondul inapoi spre Dacia, ..pauza , nu s-a mai clintit un mm! Vatmanul , ture in jurul tramvaiului, impreuna cu , colegii din tramvaiele adunate deja in spate spre cuza vodă! Pana la urma l au impins in rond si , la 19.12 a aparut un tramvai pesa nou venind dinspre Tudor! Statiile full, vociferari, ziceri de bine etc!!! …..a mai trecut o zi!

  • Costelus Ionel

    TOTUL ESTE UN CIRC PROST IN CTP-ul IESEAN
    1) Pancardele arata mai mereu eronat timpul, 1 minut la CTP inseamna cam 3 pe ceas

    2) Vatmanii sunt f agresivi, lasa tramvaiul in statie si traverseaza dupa femei sa le insulte inapoi, va trimit la redactie nr sesizarii sa va dea imaginile din 1.2.24 statia sub pasaj ora 16:15

  • Bai ia fii atent tramvaiele Pesa nu sunt tramvaie noi , sunt second Tu ai vazut cum arata un tramvai Pesa nou? Eu da . Este diferenta vizibila intre Pesa cele vechi cumparate de CTP si cele noi. Golaneala la CTP.

  • Incompetentul ala de primar Chirica ascunde asta sub pres de ani de zile. Defapt el conduce compania din umbra, nu panarama aia de Stoica (chiar daca sunt neamuri). Daca-l votati in continuare pe Chirica (un excroc notoriu), sa nu va plangeti dupa 2024 ca mergeti cu rablele astea de tramvaie.

  • Lasați gargara. Pozele nu au legătură cu realitatea. Nu sunt poze recente.
    Să le luăm pe rând:

    Poza 1 , nu știu când este făcută, asfaltul e uscat. Acolo este un furtun de la nisipelniță. Mai mult ca sigur e legat de către vatman, in timpul curselor s-ar fi desprins și la legat chiar vatmanul ca să își facă regimul de ore. Mai mult ca sigur tramvaiul nu a ieșit așa din depou.

    Poza 3, sunt pîrghia scurtă și pîrghia lungă de la tamburii de frână, dar la cum arată sunt sigur că au fost luate de pe jos de la locul de deșeuri fieroase. Astea nu sunt de pe tramvai. Pe tramvai se pun noi, dacă canelurile sunt uzate.

    Poza 4 și 5 sunt făcute de la distanță cu zoom maxim, să arate ce, că sunt câteva tramvaie la defecte? E normal să fie. sunt defecte diferite, tramvaie tamponate. Iaca se adună. Cine știe și de când e poza.

    Poza 6, s-a izolat să nu intre apă. Normal trebuia să fie bandă neagră, dar e mai bună asta galbenă. Voi acasă nu aveți firele izolate ? Aaaaa, dar stați că nu puteți să le vedeți, sunt băgate prin pereți.

    Poza 7 e ușa de la cabina vatmanului. El, vatmanul, și-a pus așa ceva, că așa a vrut el, că asta a avut la îndemână. Se vede că este și yală pe ușă dar nu o folosește.

    Poza 8, da, e legat cu sârmă deoarece cârligul de agățare este îndoit și nu mai stă tamponul la locul lui. Dar mai mult ca sigur nu a ieșit așa la stradă. Aia este pusă de vatman ca să poată sta la stradă să își facă orele. Este vina vatmanului. Trebuia să se retragă și se remedia problema.

    Poza 9, e din depou. e de la un tramvai în timpul reviziei, în timpul reparațiilor. Nu are legătură cu ieșitul așa la stradă.

    Poza 10, la fel. este din depou. Este în timpul reparațiilor. Se înlocuiește o piesă defectă acolo. Care tot din vina vatmanului s-a întâmplat, că nu știe să manevreze controlerul, ci il tot bruschează. calătorii știu simptomele. Când se pleacă mai smucit, sau se frânează mai bruscat.

    Poza 11 nu este de la tramvai. Se vede clar că este o roată de mașină, cine știe din ce parc e luată, poza e făcută pe soare, deci nu e de acuma.

    Poza 12, nu s-a închis acel capac. Tot ce trebuia să facă vatmanul era să acționeze acele închuietori. Este posibil, că se vede și un p.o.s. de bilete – albastru, să fie din vina călătorilor care se tot sprijină cu umărul de el, să fi deranjat acel capac.

    Deci, nu înteleg articolul.

  • Sume uriase de bani din bugetul public au fost pierdute in combinatiile scandaloase prin intermediul carora s-au adus autobuze second-hand la Iasi. Banii cu care se putea moderniza transportul public de persoane au ajuns,insa in buzunarele unor afaceristi controversati care au profitat din plinde insolventa RATP si nou infiintata CTP. Peste 5 milioane de lei a fost capacul pus de Unistil SRL Barlad in doar trei combinatii prin care a adus 76 de autobuze second-hand la Iasi. Cei peste un milion de euro care au ajuns in buzunarele celor implicati puteau fi folositi pentru achizitia de autobuze sau tramvaie noi. Compania Unistil SRL, fostul operator privat de transport din Iasi, controlat de omul de afaceri Vasile Puscasu, a facut profituri uriase din bugetul public in ultimii ani prin combinatii scandaloase care au fost in dauna cetatenilor si care a bagat milioane de lei in buzunarele celor implicati in aceste afaceri. Ultima mare lovitura data de Vasile Puscasu la Iasi a fost la scurt timp dupa falimentarea RATP si infiintarea Companiei de Transport Public Iasi. Este vorba despre un contract prin care CTP Iasi a inchiriat de la Unistil SRL 16 autobuze model Scania la un pret cu care autobuzele s-ar fi putut cumpara. Practic, CTP Iasi a platit pentru inchirierea celor 16 autobuze de la firma Unistil SRL, pentru o perioada de un an, o suma de 1.440.000 lei, adica 90.000 lei (20.000 euro) pentru fiecare autobuz inchiriat pentru 12 luni. Cu alte cuvinte, s-a platit pentru inchirierea unui autobuz pe o perioada de 12 luni tot atatia bani cat s-ar fi platit pentru cumpararea unui autobuz asemanator. In caietul de sarcini care a fost intocmit de specialistii in achizitii ai CTP Iasi, a existat o cerinta obligatorie care pare una cu dedicatie. Este vorba despre termenul de livrare a autobuzelor, care a fost fixat la doar 3 zile pentru un lot de 10 vehicule.Toate acestea au fost date uitarii.

  • Cuuuuum???? Tramvaiele astea noi …..nu sant noi ??????🤔🤨…..nici sh , nu prea par a fi dl Vlad!!

  • chirica dute la oi

  • Între timp la Cluj, circula deja autobuze pe hidrogen. La Iași, din cauza retardului „autorităților”, autobuzele electrice încă sunt considerate că fiind „ultima tehnologie”.
    Trebuie sa admitem că Iașul este înapoiat. Ieșenii, la fel. Faptele vorbesc. Iar asta nu se întâmplă doar de câțiva ani. Este dintotdeauna. Tocmai din acest motiv apare ca nefiresc faptul că la Iași a fost infiintata prima universitate.

  • 2500 – 3000 lei sunt banii la lichidare. Salariile se dau însă avans (50% din salarul de bază) și lichidare. În luna decembrie niciunul dintre vatmanii și șoferii care au lucrat toată luna nu au luat sub 5000 lei net.

  • ISCTR la CTP

    Daca vreti sa faceti o adevarata investigatie jurnalistica atunci verificati cate controale au facut cei de la ISCTR la compania de transport in ultimii ani si cate tramvaie/autobuze au fost verificate cu privire la defectiunile tehnice periculoase. Va spun eu, niciunul, si-au luat lunar banii ca sa taca din gura. Coruptia ucide!

  • controale, controale

    cine se joaca cu viata calatorior ? de ce nu se fac controale neanuntate privind securitatea tramvaielor si a autobuzelor ? in tara asta totul e pe dos. CORUPTIA primarului CHirica nu are limite.

  • Ca la noi la nimeni

    Unde poți sa legi cu sarma, e păcat sa pui șurub

  • Emil minti!!!
    Salariile sunt 2500-3000

  • Emil, salariile nu se dau la timp… hai du-te si te culca, te-a pus Stoica sa iesi la rampa??

  • In poza nr.11 se poate observa o inovatie jurnalistica in care s-a pozat un tramvai cu anvelope. Probabil un model nou de tramvai..

  • Va plangeti prea mult fratilor, vreti controale de la ISCTR, sa vad eu dupa aceea cu ce mai lucrati, ce mai conduceti, ce salar mai luati daca trag astia vagoanele pe dreapta, nu stiti cate eforturi se fac zilnic, saptamanl, lunar, pentru ca voi sa aveti cu ce lucra si sa va castigati o bucata de paine. Voi nu stiti ca sugem si din bugetul local o suma considerabila pentru a avea bani de salarii, curent, combustibil pentru autobuze, consumabile, birotica, etc. Nu mai criticati conducerea, oamenii din birouri, fiecare isi face ce are in fisa postului. Cu bune, cu rele, cu minusuri, traim, supravietuim si mergem mai departe. Doamne ajuta si pazeste pe toti cei care suntem in aceasta companie pe viitor si fara prea multe comentarii si neajunsuri.

  • Nu inteleg de ce un vatman sau sofer ar trebui sa aiba mai mult salariu decat o persoana cu studii superioare In timp ce ei jucau table, unii isi stricau papucii spre facultate, pt ca nu erau bani de bilet. La CTP toti soferii si vatmanii au salariul net cu mult peste personalul tesa, dar perceptia lor e alta, uita sa spuna ca ca unii dintre ei au cate 5 sau 6 executori la plata, ei sunt cei revoltati. Sunt si exveptii, soferi cu facultate, oameni de calitate, reapectuosi, amabili … dar putini.

  • Grevă până apare scris in contract negru pe alb. Tot voi veți fi pusi la răspundere in caz de accident cu victime. Pușcărie sau fără salar 2 săptămâni?

  • Emi, soferii, vatmanii si muncitorii tin CTP-UL, asa prosti cum sunt. Daca in birouri era eficienta se vedea la strada calitatea serviciilor. Stati unii peste altii si mancati banii statului degeaba. Vino si stai o zi la strada, sau in depou in frig printre sobolani.
    Noi raspundem in caz de accident.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *