Prima pagină » Titlurile zilei » Traficul infernal din zona Pasajului Galata dă bătăi de cap șoferilor. Ce măsuri vor lua autoritățile din Iași – FOTO

Traficul infernal din zona Pasajului Galata dă bătăi de cap șoferilor. Ce măsuri vor lua autoritățile din Iași – FOTO

09 mai 2023, 02:00, 19 ,
Andrei ROTARU în Titlurile zilei

Traficul infernal din zona Pasajului Galata dă bătăi de cap șoferilor. În ciuda faptului că autoritățile locale au făcut mai multe încercări de a rezolva problema, traficul rămâne o problemă majoră pentru șoferi

Cu toate acestea, autoritățile susțin că circulația din zona Pasajului Galata este paralizată doar la anumite ore ale zilei. Radu Botez, președintele Comisiei de Circulație, spune că se încearcă a se deschide bariera din Mircea cel Bătrân, însă este sceptic în privința acestui lucru, deoarece CFR nu va aviza demersul.

Traficul infernal din zona Pasajului Galata dă bătăi de cap șoferilor

Pasaj Galata (1)

Există și planuri pentru a face strada cu sens unic în zona Pasajului Galata. Această măsură ar putea ajuta la reducerea traficului din zonă, însă autoritățile trebuie să analizeze mai întâi impactul acestei decizii asupra traficului și asupra circulației în zonă

Reprezentanții Primăriei Iași au trimis către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – Regionala Căi Ferate Iași o adresă prin care solicită permisiunea de a deschide bariera de trecere la nivel cu calea ferată din Galata. Această inițiativă ar permite utilizarea Căii Galata, ca arteră de acces în cartierul Galata, precum și a ambelor benzi de circulație de sub Pasajul Galata, ca ieșire din cartier.

Radu Botez, președintele Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Iași, declară că această modificare rămâne la nivel de idee, dar și că pentru a face acest lucru este necesar avizul CFR-ului.

„A fost o idee. Se încearcă a se deschide fosta barieră din Galata – Mircea cel Bătrân, însă nu cred că vom obține avizul celor de la CFR. Conform legislației, nu mai este posibilă trecerea la nivel cu calea ferată în interiorul orașelor. Singura soluție ar fi realizarea a unui nou subpasaj pe bulevardul N. Iorga, însă și aici este cale lungă”, declară Radu Botez.

De asemenea, există și planuri pentru a face stradă cu sens unic în zona Pasajului Galata. Această măsură ar putea ajuta la reducerea traficului din zonă, însă autoritățile trebuie să analizeze impactul acestei decizii asupra circulației. Radu Botez mai susține că traficul este același, iar acumularea de mașini se realizează în zona Pasajului Galata.

„Este aceeași problemă în zonă. Dacă acumularea de mașini se realiza la Gara Internațională, odată cu montarea pilonilor din plastic, pentru delimitarea benzii unice, și a semaforizării din zona Pasajului Galata, problema apare în zona aceasta. În schimb, s-a descongestionat traficul de la Gara Internațională”, mai susține președintele Comisiei de Circulație.

Noi măsuri pentru fluidizarea traficului din oraș

Pasaj Galata (4)

În ciuda faptului că autoritățile locale au făcut mai multe încercări de a rezolva această problemă, traficul din zona Pasajului Galata rămâne o problemă majoră pentru șoferi

Autoritățile din Iași au propus noi măsuri pentru a fluidiza traficul din oraș și a îmbunătăți circulația rutieră. Astfel, se preconizează amplasarea unei benzi unice pe jumătatea Pasajului Alexandru cel Bun, pentru a preveni circulația mașinilor pe linia de tramvai, din cauza staționării îndelungate a tramvaiului în zonă. În plus, se vor face schimbări ale timpilor de semaforizare în intersecția de la Belvedere cu strada ce duce spre comuna Miroslava, în funcție de intervalul orar, pentru a permite prioritatea autoturismelor care vin din centru în orele de după-amiază și pentru a evita blocajele pe axul drumului.

Pe lângă aceste măsuri, autoritățile au hotărât și interzicerea virajului la stânga de pe bulevardul mare din Nicolina, în intersecția cu strada ce duce spre comuna Miroslava, pentru a evita blocajele de trafic de pe acest ax. Deciziile au fost luate de Comisia de Circulație din Iași, condusă de Radu Botez, în urma discuțiilor avute pentru a decongestiona traficul din oraș.

Traficul infernal din zona Pasajului Galata dă bătăi de cap șoferilor, iar autoritățile își doresc să îl fluidizeze, mai ales în orele de vârf, și să îmbunătățească condițiile de circulație rutieră. Cu toate acestea, este posibil ca implementarea noilor măsuri să necesite timp și efort, dar este important să fie luate în considerare pentru a face față problemelor de trafic din oraș și a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor.

Comentarii
  • Iar băgați poza acestui sobolan priceput de la primărie? Lăsați omu sa facă ceva la piețe ca acolo e rampa de lansare !

  • Se propune utilizarea trecerii peste calea ferata stiind ca nu se va aproba? Din ciclul „Mircea, fa-te ca muncesti”.
    Acolo traversarea e sinucidere curata, cu sau fara bariere, data fiind curba fara vizibilitate.

  • Renunțați la virajul la stânga spre podul de piatră

  • mai lasati bibiul mototolilor ca v-au crescut bucile cat la kardashian

  • Pai bariera de la BJATM nu e tot in oras si mai e una mai incolo,o dati de gard,administratia pulyy

  • Franta va cheltui 2,2 miliarde de euro pentru piste de biciclete si va acorda subventii de 500 milioane de euro pentru cumpararea de biciclete. Noi, cand si cat?

  • La noi se cheltuie pe șpâgi–

  • Nu va rezolva nimic, in curand acest oras se va bloca cu totul si asta din cauza folosirii fiecarui petec de pamant pentru construirea de noi blocuri, si nu te spatii verzi cum ar fi firesc. Fiecare bloc construit va aduce noi masini in oras si tot asa, poluare, zgomot, aglomeratie, nervi….. o spirala a mortii incete dar sigure a acestei urbe……..Copoul o mandrie a IASULUI de altadata, a ajuns o trist amintire……Nu exista viziune pe termen lung……..

  • Cătălin Andrieș

    Așa arată haosul imobiliar și spaguta pentru fiecare bloc construit pe fiecare petec de pământ fără parcări fără gândire….
    Soluții nu sunt multe….
    Ca noi circulam pe același drum făcut de tovarășul Nicolae….
    După el potopul…
    Huoooo

  • Nu va rezolva nimic, orice carpeala facuta, este o amanare a mortii incete, dar sigure a acestui oras….. Fiecare petec de pamant este folosit pentru a construi blocuri si nu spatii verzi cum ar fi firesc, asta aduce alte masini noi in oras, poluare, zgomot, nervi….. Copoul care a ajuns dintr-un simbol al orasului , o trista zona urbana aglomerata si tot asa……

  • Gheorghe Nichita, penitenciar Vaslui

    Botez era un incompetent inca de pe vremea de cand era viceprimar. Trebuia sa-i gaseasca Chirica o functie dupa alegerile locale din 2020, functie platita cu 2000 euro net. Romanasul asta cica la origine este constructor de imobiliare, mai nou o arde pe infrastructura rutiera si culmea, este asa de destept ca in Bucium unde locuieste el, este un mare calvar auto. Na poftim, astia sunt meseriasii din primaria Iasi, neamurile puse pe functii ale lui Chirica. Votati in continuare Chirica …

  • Cineva a zis asa : incet, incet, bloc dupa bloc, si Copoul va fi ca Dacia.

  • Ce viziune pe termen lung?! De 30 de ani este evident ca orasul se extinde, ca zona metropolitana a devenit aglomerata, iar „vizionarii” inca vorbesc despre a folosi transportul public ca sa micsoreze traficul. Nu inteleg, „vizionarii”, ca ritmul de dezvoltare depaseste oferta transportului public, necesitatile de deplasare sint mai mari, altele, decit ce poate oferi transportul public. Deja trebuia sa avem sosele suplimentare create in oras, dar este un subiect inexistent, sint aceleasi sosele create pe vremea comunismului (nu are rost sa comparam valorile de trafic atunci si acum). In 30 de ani nu s-a reusit construirea unei sosele de centura… dincolo de interese imobiliare exista doar niste minti de cirpaci: cirpesc astazi ca o sa vada miine ce se va mai putea face.

  • Stimați edili
    Vajnici conducători ai urbei
    Nimeni nu cere să dați imposibilul
    Pentru aspecte tehnice există ingineri
    FOLOSIȚI-I
    Ei vă vor semaforiza și temporiza circulația din Podu Roșu. Pe niște semafoare care stau de pomană. Ei vor rezolva intersecția din Tudor Vladimirescu – Kaufland
    ȘI ATENȚIE. Tot ei vă vor ajuta să ”dregeți” și beleaua de pe bd. N. IORGA
    DAR TOTUL ÎNCEPE CU SINCRONIZAREA CELOR 4 SEMAFOARE DE LA Gara Internațională până la Podu de Piatră.
    Și, dacă scoateți din trafic și polițiștii de la ”locală” care dirijează traficul doar când e semaforul pe verde, o să vedeți ce bine merge treaba

  • Schimbările făcute în aceasta zona nu au făcut decât sa înrăutățească situația. Era aglomerat și înainte,dar acum e crimă. Nu știu cine vine cu aceste idei,dar e clar ca se deplasează cu elicopterul,nu cu mașina. Rușine sa va fie,Primăria Iași!

  • Si pe unde sa se creeze „sosele suplimentare” in orasul Iasi, @Anonim? Doar daca mai daramam din blocuri, si mai betonam din spatiile verzi ramase.

  • schimbarie nu sunt ca sa te incurajeze sa folosesti masina mai des, ci ca sa te descurajeze sa o folosesti

  • E bine tot ce se face : banda unica, popice, etc, doar e cam tarziu. Trebuiau demult facute.

  • Am urmatoarea propunere pentru primarul orasului Iasi. Sa se voteze in Consiliul Local, ca timp de 2 saptamini, in administratia publica (primarie, consiliul judetean), institutiile publice, politie etc, de la primar si directorul cel mai mare sa nu mai fie utilizate masinile de serviciu. Le bagati fratilor in garaje si asa frumusel, veniti la serviciu cu transportul in comun, plecati la vilisoarele voastre de la marginea orasului, tot cu transportul in comun, cu taxiul etc. Vor constata in acest fel ce conditii ofera transportul in comun, vor sta la coada si in statii cit trebuie, vor vedea si pe tiganii care nu platesc bilet si maninca seminte, vor vedea si cit de disciplinati din soferii de autobuze sau cei de taxi. Vor lua contact cu situatia din teren si vor vedea astfel realitatea. Asa, ca tu nu platesti un leu ca sa vii la serviciu, ca iti plateste institutia masina, ca ai loc de parcare la institutie, ca dimineata iti pui fundul in masina si tup la
    serviciu e foarte simplu sa dai din gura sau sa ai initiative care dupa foarte scurt timp se dovedesc proaste . Sinteti de acord Domnule primar sa votati aceasta masura ? Daca da, va mai propun una, o saptamina din luna, pentru protectia mediului si incurajarea transportului in comun, primaria si
    toate institutiile publice nu utilizeaza masinile, doar transportul in comun. Dupa 3 luni de exemplu dat de voi, urmeaza si cetatenii. DE ACORD Domnule primar? Daca nu, sa vedem cine preia initiativa ?

  • Ce a tot incercat Primaria?????? Sa descongestioneze traficul????? Doamne fereste de asa incapabili! Pai omul asta „a rezolvat” traficul de ani de zile, de a rupt orasul. Nimeni nu face o comisie independenta, din profesionistii mediului universitar si lasa orasul pe mana unor habarnisti care sufoca orasul. Lasati prostiile cu masini multe-ca nu ati construit nicio sosea, lasati prostiile cu autorizatiile de constructii pentru interese proprii, lasati chestia cu poluarea ca tot din cauza voastra este si plecati dracului din Primarie pana nu va fugaresc cetatenii care v-au votat si pe care efectiv nu-i reprezentati.

  • Ne dam toti cu parerea, dar treaba trebuie facuta asa cum se cuvine de cei care sint platiti sa o faca. Comentariile sint strigate pentru ca situatia e foarte grava, iar nepasarea si nesimtirea autoritatilor au atins cote de nesuportat. Daca nu o fac, trebuie trasi la raspundere si pusi sa plateasca. Trebuie dati in
    judecata. Eu am o intrebare. De ce se chinuie tot felul de incompetenti dintre cei ce ocupa astazi posturi bine platite sa propuna solutii ? Nu vedeti ca nu stiu si nu se pricep. Haosul din oras o demonstreaza pe deplin. Cei din lumea civilizata cum fac ? In Japonia, in Franta, la Londra, in Germania cum se face ? Trimiteti 10 studenti fisneti sa faca poze si sa noteze cum fac altii si apoi aratati imagini idiotilor de la noi. E atit de greu sa nu cautam sa reinventam apa calda ? Eu cred ca problemele in traficul urban nu au aparut acum la noi. Cum fac bre altii ? Ce e asa e complicat ?

  • Guzganul Rozaliu

    Trimite-ți-l pe Botez acasă, e un atârnache și un habarnist

  • Cum fac altii? Benzi unice, transport in comun, biciclete. In Pontevedra (Spania) masinile au interzis in partea centrala si sunt reguli stricte la periferie.

  • Pe termen lung , o solutie ar fi ca linia ferata care incurca cel mai mult in oras , sa fie ,,bagata” sub pamant ori aeriana.

    Lasati fanteziile cu Bahlui navigabil si metrou

    @Marin ce spui tu e ,,Para Malaiața in Gura lui Natafleața” Ptr. ce draq ii platim pe cei ce ,,stau” la stat.

  • Daca primaria face banda separata pentru biciclete si scutere sub 25 km/h, da’ pe strada, nu pe trotuar, atunci eu las masina. Pe bune. Ori imi iau bicicleta electrica, ori scuter. Am vazut unu’ misto de tot la un magazin in Dacia.

  • Nu e o splutie buna pentru ca daca se deschide bariera vor avea loc accidente la cum conduc unii neatenti

  • Deja se zvonește distrugerea căminelor din Bularga , Moldomobola , sunt deja 2 poduri minim intens circulate in paragina , o să fie foarte frumos in trafic .

  • Trece calea ferată prin oraș și nu este folosită , să se facă treceri peste și poate o mica strada N – S 2 benzi .

  • pt.anonimul din Pontevedra (Spania)

    pentru anonimul din Pontevedra (Spania):
    lasa deoparte recomandarile proaste, vezi-ti de schimbat pamparsii si ranit la baba ptcare muncesti.
    aia te plateste pt.munca, nu ca sa gandesti, oricum gandesti prost.
    stai jo!

  • Chiar nu ati inteles dupa atat timp ca popicele au stricat tot acolo?Sau va faceti ca nu intelegeti?Intai alternativa si apoi decizii de astea radicale.Sictir dnu primar.

  • pentru @pt.anonimul din Pontevedra (Spania)

    Am lucrat in Danemarca si in Germania. Acolo, astia ca tine sunt vazuti ca prostul satului, care mai departe de varful nasului nu vede. Acolo vezi o gramada de nemti, multi in varsta, peste 60 oricum, ca merg cu bicicleta si nu le cade blazonul. Aici vezi misecuvenisti nesimtiti, cum esti si tu, care confunda civilizatia cu propria comoditate. Visul lor este sa parcheze masina langa pat. Mai scoate capul in lume, trogloditule, poate inveti ceva!

  • Ati blocat complet traficul pe bd. Iorga, in podul de piatra este haos venind dinspre gara, pentru un tramvai sau un bus care vine o data la 30-45 minute. Botez, mergi la Popricani si propune acolo fluidizarea traficului in camp.

  • am fost si eu la o consultare din aia cu cetatenii, la primarie. gargara,
    teatru fara bani. fiecare cu interesu lui. care cum se ridica, dadea indicatii pe unde trebe facut drumu, cum sa fie zebrele, semafoarele, totu ca sa ajunga el mai usor unde are treaba.

  • citeste cineva comentariile?
    de geaba se scrie aici

  • Lasati masinile acasa ,folositi mijloacele the transport in comun …nu Moare Nimeni .

  • De giratorii nu s-a auzit? Se poate face la podul dinspre cantemir spre palas…peste Bahlui. Ca si asa nu dati drumul la semafoarele alea de peste 3 ani…
    Un giratoriu mic dupa ce treci de podul dinspre Mircea spre Piata Alexandru…
    etc

    La iesirea din pasajul Galata lasati intermitent spre dreapta…spre Gara Internationala. Sunt cateodata 3-5-6 masini care fac dreapta si s-ar putea strecura printre cei ce vin din podul de piatra.
    Puneti semafor la tribunalul nou din Tg. Cucu

    etc etc

  • Suntem conduși de o adunătură de prosti

  • Trebuie demarate urgent lucrările la Pasarelele Bucium și Alexandru, dar în special Bucium, că e jale ce e dedesubt.

  • Nimic…dar CFR trebuie sa-si monteze panouri fonoabsorvante de-a lungul caii ferate care traverseaza orasul…vine implementarea si a Directivei UE…nu mai faceti voi poluare fonica noaptea.

  • Bucurestiul mareste linia de metrou si construeste poduri, Clujul face metrou, voi de ce nu faceti cu bani din PNRR o strada suspendata cu 8 benzi peste raul Bahlui ? De la un capat la altul al Iasului?

  • Poate nu mai stau masinile pe o banda pentru viraj stanga spre pasajul subteran, dar in schimb stau masinile pe doua benzi pe splai Bahlui din Podu Ros pana in Podul de Piatra.
    Si cu asta ce-am facut? Asa se fluidizeaza traficul? In Iasi este o regula daca nu se gasesc solutii se pune interzis sau se redirijeaza circulatia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`