Surpriză în traficul rutier din municipiul Iași. Primăria are în plan o modificare majoră de trafic pe strada Lascăr Catargi din zona centrală. Proiectul noii piste de biciclete pe traseul Agronomie-Tudor va cuprinde și modificarea sensului de trafic pe strada Lascăr Catargi, o arteră unde se parchează extrem de greu. Proiectul final va fi dezbătut în Comisia de Circulație din cadrul municipalității
Una dintre străzile din centrul Iașului va fi transformată în arteră cu sens unic în perioada următoare. Noul proiect legat de masterplanul pentru pistele de biciclete din municipiul Iași va cuprinde și o modificare majoră de trafic pe o stradă care leagă zona Copou de centrul orașului. Proiectul celor aproape 12 kilometri de piste pentru biciclete va include și transformarea străzii Lascăr Catargi în stradă cu sens unic, cu circulația spre Spitalul Sfântul „Spiridon” din municipiu. Proiectul va fi analizat în aceste zile în Comisia de Circulație de la Primăria Iași.
Surpriză în traficul rutier din Iași. Sens unic pe Lascăr Catargi
Proiectul noii piste de biciclete va include însă o măsură ce poate stârni nemulțumirea conducătorilor auto din oraș. Circulația pe strada Lascăr Catargi se desfășoară pe două benzi, câte una pe fiecare sens, iar locurile de parcare sunt aproape inexistente. În condițiile în care în zonă sunt și Institutul Regional de Oncologie, Școala ”Varlaam Mitropolitul”, dar și mai multe imobile de locuit, transformarea acestei străzi într-una cu sens unic ar duce la îngreunarea circulației. Pe Lascăr Catargi este și sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Iași. Însă, pompierii nu ar fi afectați de măsura instituirii sensului unic, legislația permițând și circulația pe contrasens în caz de urgență.
Primăria vrea să extindă strada Lascăr Catargi până pe Independenței
Un alt proiect al Primăriei, avansat încă de anul trecut, prevede extinderea străzii până la bulevardul Independenței. În urmă cu câteva zeci de ani, cele două străzi erau legate între ele. Un plan din 1959 arată cum erau dispuse la vremea respectivă străzile și cum fosta Karl Marx se intersecta cu Friedrich Engels (actuala Vasile Conta), înainte de a da în Gheorghi Dimitrov (actualul Bulevardul Independenței). Totuși, în condițiile în care strada rămâne sens unic, până la bulevardul Independenței ar fi extinsă doar pista de biciclete.
Traseu de aproape 12 kilometri pe ruta Agronomie-Tudor
Traseul noii piste de biciclete va începe din rond Agronomie și va coborî până la intersecția bulevardului Carol I – strada Gheorghe Asachi. Ulterior, bicicliștii vor circula pe această stradă cu sens unic până pe Lascăr Catargi, pe sens de coborâre până în parcul Independenței, pe lângă statuie, până pe bulevardul Independenței. Traseul va continua pe ruta Independenței-strada Elena Doamna-coborâre pe la Stația Pădurii până în Tudor Vladimirescu, unde se va face joncțiunea cu pista actuală existentă.
”Varianta finală a proiectului tehnic pentru pistele de biciclete, care va fi pe axa Rond Agronomie–Tudor Vladimirescu, va cuprinde 11.56 kilometri pe ambele sensuri. Prima provocare a fost să identificăm un traseu potrivit pentru bicicliștii ieșeni. Urmează analiza variantei propuse în comisia de circulație și ne putem apuca de munca propriu-zisă”, a spus Daniel Juravle, viceprimarul municipiului Iași.
Zeci de mii de euro pentru studiul privind pistele de biciclete
Pentru realizarea masterplanului pentru biciclete, municipalitatea a plătit 82 de mii de euro, studiul fiind făcut de firma Geoartis din Iași.
”Pista de biciclete va fi făcută pe carosabil, urmând a fi delimitată de popici și pioni reflectorizanți. Va cuprinde o porțiune de trotuar în Copou în zona străzii Asachi. Decizia finală va fi luată în aceste zile, în cadrul comisiei de circulație”, a mai spus viceprimarul Daniel Juravle.
În aceste condiții, traficul rutier din municipiul Iași ar urma să se schimbe radical.
Mmmm,apoi pe nenii astia de la primarie nu ii poate ingramadi nimeni ia sa incerce sa intre un pic in riverani sa isi bage masinile in curti parcarea nu e pe strada pe nenea cu restaurantul sa il scuture putin si mai bine nu dispui de locuri de parcare lipsa autorizatie pe astia de prin Podu Roș tare ia ti mai ingramadit de pe bld Tutora deci se poate in Copou nu se poate e prea multa lume buna la acele cascioare ?la scoala se mai poate veni si pe jos nu odrasla sa o duci pana la tablă ,miscare nene ca de asta cresc doar niste obezi .
Iar e plin orașul de donatori. Ei abia merg in picioare apoi pe 2 roti …
Pt irina.Ce sa spun donatori,pe doua roti.Da,sunt donator pe doua roti cand tu esti la volan si in loc sa fii atenta la trafic, tu esti cu gandul la Vasile si coada lui.De cate ori ai fost la servici cu bicicleta zile la rand sa vezi cum este?
Irina, iti donez ceva lung si gros, sa ti_l bag adanc in gat!
Exact cum spune Gheorghe, NU e corect sa se transforme o strada emblematica pentru oras intr-o parcare generala, pentru ca sa se vina la restaurant sau sa fie dusi copiii la scoala, cu masina (e scoala de cartier! Toti sunt din cartier, nu?). In plus, circulatia salvarilor, masinilor de pompieri va fi puternic afectata. Este evident ca, prin transformarea intr-o strada cu sens unic, se va circula pe o singura banda. Oare semnul de „Oprirea interzisa” nu are nici o semnificatie? De ce sa nu respectam semnele ce circulatie?
Dar ce facem noi, riveranii, cand in Copou pe alei, in zona parcurilor, sambata si duminica nu mai putem parca de atatea masini???? Sunt stradute cu accesul interzis cu exceptia riveranilor, si? Full de masini parcate chiar si in poarta de acces! Unde este renumita politie???? Efectiv dispar imediat cum se aglomereaza zona!!! Halal institutii!!
Probabil trag sforile la primarie parintii care-si duc copii la scoala in zona, dar mai ales cei de la Oscar si celelalte crasme de pe strada aia. Oricum, si vizavi de Oscar masinile restaurantului opresc pe toata latimea trotuarului, de nu mai au pietonii pe unde merge, dar politia se face ca nu vede. Nimeni nu mai respecta nicio regula in Iasi, fiecare face doar ce-i taie capul, ca nu mai exista politie in strada.
Cum, ăi, să vin eu 150km la oraș pentru luat masa + selfie să mă vadă bostonienii, și să nu mă lase cu Sanderul pe contrasens ???
Dacă toți mârlanii din vs,bt,sv,nt,bc…etc au fost lăsați la oraș așa se întâmplă….dă-i țăranului nas și se ridică prostul…tu i în gat.
vrem piste de biciclete in tot orasul, separate si marcate cu indicatoare. toti calicii si-au luat masina si acum efectiv ajungi mai repede pe jos din cauza traficului sufocat de rable euro 4 sau mai rau.
Antit sint din iasi dar SANTETI o scursura umana ,sint ieseni care au masini pe alt judet din varii motive ,sint locuitori din alte judete care vin la medic la studii si care aduc un aport Iasului prin venirea lor dar mintea dumneavoastra plata nu poate intelege mersul lucrurilor .Scuzati ma ca am vorbit cu dumneavoastra dar….. un om ca dumneavoastra trebuie tinut la distanta mare !
Pt anonim
Ce aport aduc cei din alte jud?
Glod,țărăneală,poluare,aglomerație,manele,curve,tâlhării???
Regres total al Iașului din pricina lor…cine se naște cu glod între degete,așa moare!!!
Vrem pizde de biciclete
Vegasluienii si bostonienii sunt de cea mai joasa speta. Vorbesc in cunostinta de cauza. Oamenii astia nu invata nimic, nu stiu sa asculte sau sa execute. Stau pur si simplu ca vitele la rumegat si se bucura de statutul de „ieseni”. Zero.
Macar de astia daca am scapa ar fi bine, ca aia din bacchau macar mai sunt cat de cat mai spalati.