Prima pagină » Actualitate » Toți șoferii trebuie să știe acest truc: Aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină
Toți șoferii trebuie să știe acest truc: Aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină

Toți șoferii trebuie să știe acest truc: Aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină

11 nov. 2024, 10:31,
Cristian ZAVASTIN în Actualitate

Aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină recomandă producătorii de mașini. Acest truc îi va ajuta să evite problemele la sistemul de răcire.

Aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină

Este foarte important ca aerul condiționat al mașinii să funcționeze și iarna pentru a lăsa lichidul de răcire să funcționeze.

Când aveau cea mai mare nevoie, mulți dintre șoferi s-au trezit că aerul condiționat al mașinii nu mai funcționează. Problema a apărut după ce toată iarna au mers cu aerul condiționat oprit. Astfel, lichidul de răcire s-a scurs, iar sistemul de A/C avea nevoie de un service complet.

Chiar dacă mașina consumă mai mult dacă funcționează și aerul condiționat, vom ieși mai ieftin decât dacă mașina va ajunge la service pentru a repara problemele la compresor.

De asemenea, atunci când observați că geamurile mașinii se aburesc, indiferent dacă funcționează sau nu aerul condiționat, este posibil să existe probleme la filtrul de habitaclu. Acest filtru oprește pătrunderea impurităților din exterior prin sistemul de ventilație.

Tot filtrul de habitaclu este de vină și atunci când apare mirosul de „putred” din gurile de ventilație. Frunzele mici și alte materii organice se descompun în interiorul crăpăturilor filtrului, ceea ce duce la apariția ciupercilor și a altor microorganisme. De aici și mirosul neplăcut.

Soluția pentru a scăpa de această problemă este înlocuirea filtrului de habitaclu.

Ce se strică la aerul condiționat

Cel mai des la aerul condiționat se strică semeringurile conductelor, fapt ce duce la evaporarea freonului din instalație. Se mai strică și compresorul de aer condiționat din cauza căldurii pe care o produce, dar și din cauză că funcționează pe bază de ambreiaj cu fricțiune. Radiatorul poate să piardă și el freon dacă este fisurat, sau valva de de expansiune poate să nu funcționeze cum trebuie și să răcească vaporizatorul. Însă cel mai des se strică etanșarea circuitului, lucru ușor de reparat, sau compresorul.

Când utilizăm aerul condiționat, trebuie să fim atenți să nu îl pornim la turație mare, fapt ce ar putea duce la uzura prematură a compresorului. În plus, dacă simțim că aerul introdus nu este suficient de rece, e clar că pe undeva s-a evaporat substanța de răcire și trebuie să încărcăm instalația cu freon. Această operațiune este bine să o facem indiferent de anotimp, deoarece vara aerul condiționat ne ține răcoare în mașină, iar vara ne ajută la dezaburirea rapidă a geamurilor.

Când plouă, umiditatea din aer și diferențele de temperatură fac ca parbrizul să se aburească. Dacă avem aer condiționat, trebuie să-l folosim și parbrizul se va curăța în câteva secunde. La fel și pe timp de iarnă, când avem geamurile înghețate: degeaba dăm noi pe căldură, pentru că trebuie să dăm drumul la AC dacă vrem să avem parbrizul curat repede. E bine să dăm drumul la aerul condiționat și pe timp de iarnă, chiar dacă nu avem călduri, chiar dacă nu avem geamul aburit, doar ca freonul să-și facă traseul prin circuit și pentru ca uleiul cu care este amestecat să lubrifieze și să țină mereu unse garniturile. Așadar, aerul condiționat trebuie să funcționeze și iarna în mașină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
22 noiembrie 2024
22 noiembrie 2024