Prima pagină » Bzi.ro » Top 10 sloganuri care au devenit legendă
Top 10 sloganuri care au devenit legendă

Top 10 sloganuri care au devenit legendă

01 aug. 2011, 17:31,
Echipa BZI.ro în Bzi.ro
a:3:{s:7:"site_id";i:1;s:6:"old_id";i:231875;s:8:"site_url";s:10:"www.bzi.ro";}
O revistă americană de prestigiu a publicat o colecție inedită cu sloganurile americane care au sfidat timpul și au reușit să intre în istorie. Sub titulatura „știința sloganului„, publicația face cunoscute publicului larg cele mai trainice companii publicitare din toate timpurile, al căror succes se datorează în mare parte unor sloganuri inspirate. Jurnaliștii de peste Ocean oferă și „rețeta” unui slogan reușit – „o parte cuvinte alese, două părți poziționare a mărcii și glazura de virtute și idealism. Oh, să nu uităm și de un strop de noroc”, scriu aceștia.
1. CAFEAUA MAXWELL: „Good to the last drop”/ Bună până la ultima picătură (1926 – până în prezent)
Publicitării au valorificat la maximum replica unui lider de la Casa Albă. Legenda spune că președintele american, Theodore Roosevelt, tocmai își terminase de băut ceașca de cafea Maxwell la „Hermitage”, o cafenea selectă, când, entuziasmat, a declarat că licoarea este „bună până la ultima picătură”. Întâmplarea avea loc acum mai bine de un secol, 1907, dar „Maxwell House”, compania care producea cafeaua respectivă, a păstrat sloganul până astăzi. De-a lungul timpului, odată cu apariția pe piață a mai multor competitori, au existat încercări de a modifica anumite părți din slogan. Varianta „bună” a fost adeseori schimbată cu formule îmbunătățite, de tipul „mai bună” sau chiar „grozavă”, dar niciuna n-a mers.
2. DIAMANTELE DE BEERS: „A diamond is forever”/ Diamantele sunt pentru totdeauana (1947 – până în prezent)
Acest slogan imprimat de „DeBeer”, unul dintre cei mai mari producători de diamante din lume, este supranumit „cel mai bun slogan al secolului al XX-lea”. Creat în anul inventării tranzistorului și a apariției primului telefon mobil de către de un copywriter tânăr, Frances Gerety, în 1947, fraza a prins imediat la public. De atunci, fraza a fost preluată și în cinematografie, fiind folosită într-un film din seria Bond, sau în muzică. De exemplu, acum doi ani, Kanye West a lansat hit-ul „Diamonds are forever”.
3. CEREALELE WHEATIES: „The Breakfast of Champions”/ Micul dejun al campionilor (1929 – până în prezent)
„Wheaties” are același slogan din 1927, când a ridicat un panou publicitar pe care scria acest lucru. Din 1934, atunci când pe cutia de cereale a apărut un atlet – Lou Gehrig, un jucător de baseball al echipei „New York Yankees” – personajul a fost schimbat, dar sloganul a rămas același.
4. NIKE: „Just do it”/ Fă-o pur și simplu (1993 – până în prezent)
Sloganul companiei Nike, unul dintre cele mai faimoase din istoria publicității, a apărut în cadrul unei întâlniri din 1988. În discuțiile dintre publicitării de la „Wieden and Kennedy” și un grup de angajați „Nike”, specialiștii au găsit soluția „Just do it”. Fraza inspirată îi aparține de fapt lui Dan Weiden, care, vorbind cu admirație despre atitudinea proactivă a echipei Nike, ar fi zis la un moment dat: „Voi, cei de la Nike, faceți ceea ce trebuie”.
5. COMPANIA DE ADVERTISING GOT MILK?: „Got milk?”/ Aveți lapte? (1993 – până în prezent)
Creat inițial pentru o companie de procesare a laptelui, în 1993, „Got milk” este probabil cel mai cunoscut și parodiat slogan. Scopul acestuia nu a mai fost apoi promovarea unei anumite firme, ci încurajarea consumul de lapte de vacă la nivel național. Din aceste considerente, după 1993, toți producătorii de lapte au putut să-l utilizeze. În urma adoptării acestui slogan, s-au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor.
6. COMPANIA DE ASIGURĂRI STATE FARM: „Like a good neighbor, State Farm is there”/Ca un vecin bun, State Farm este aici (1971 – până în prezent)
De când a găsit formula-magică, „State Farm” nu a mai schimbat-o. În 1969, după ce Uraganul Camille a lovit orașul Galveston din Texas, un jurnalist a scris un articol despre faptul că cei mai norocoși localnici au avut o asigurare State Farm și vor primi despăgubiri consistente. Doi ani mai târziu, compania s-a folosit de articol pentru a crea „Like a Good Neighbor, State Farm is There”. Deși au trecut aproape 40 de ani de atunci, State Farm încă mai folosește sloganul în campaniile sale publicitare și nu dă semne că ar avea de gând să renunțe vreodată la el.
7. LANȚUL DE MAGAZINE FAST- FOOD McDONALD’s:: „I’m lovin’ it”/ Îl iubesc (2003 – până în prezent)
Alte sloganuri consacrate ale uneia dintre cele mai cunoscute companii din lume sunt: „The closest thing to home”/ Cel mai aproape de casă (1967-1969), /”You deserve a break today”/ Meriți astăzi o pauză (1971-1975), „It’s a good time for the great taste of McDonald’s”/ Este timpul pentru gustul grozav McDonald’s (1984-1988), „Did somebody say McDonald’s?”/ A zis cineva McDonald’s? (1997-2000), „We love to see you smile”/ Adoram să te vedem zâmbind (2000-2003). După ce a experimentat 22 de sloganuri numai în Statele Unite, McDonald’s a lansat, în 2003, campania „I’m lovin’ it”, prima campanie globală. La sfârșitul anului, JustinTimberlake a înregistrat o piesă intitulată „I’m Lovin’ It” care a fost folosită de McDonald’s ca temă pentru campania cu același nume. Contractul i-a adus lui Timberlake o sumă de 6 milioane de dolari, precum și vânzări-record ale albumului.
8. COMPANIA DE CURIERAT ȘI LOGISTICA FedEX: „When it absolutely, positively has to be there overnight”/ Când trebuie să ajungă neapărat peste noapte (1978-1983) …”The world on time”/ Lumea la timp (2009 – până în prezent)
Printre alte fraze reprezentative, marca FedEx, amintim: „Our most important package is yours”/ Cel mai important pachet al nostru este al tău (1991-1994), „The way the world works”/ Cum merge lumea (1996-1998), „Be absolutely sure”/ Să fii absolut sigur (1998-2000), „Relax, it’s FedEx”/ Relaxează-te, e FedEx (2004-2008). Sloganurile FedEx au drept obiectiv creșterea comerțului online. La început, se scotea în evidență ideea de siguranță și livrare la timp, dar, odată cu globalizarea economiei în anii 1990, compania a început să accentueze cuvântul „lume” și să se centreze pe client.
9. COCA-COLA: „Great național temperance beverage”/ Băutura mării cumpătări naționale (1906)….”Make it real”/ Transformă(-ti visul) în realitate (2005)
Compania cunoscută de o lume întreagă a mizat pe o listă lungă de sloganuri. Cele mai vechi includ: ,”Meet me at the soda fountain”/ Haide să ne întâlnim la fântâna băuturilor răcoritoare (1930), „Don’t wear a tired, thirsty face”/ Nu mai fi obosit, renunță la sete (1933). La fiecare câțiva ani, în funcție de schimbările survenite în plan social, Coca-Cola pare să țină pasul cu noile tendințe și să găsească un slogan adecvat. Dacă la început, compania obișnuia să se concentreze pe experiența „unică” a fiecărei sticle de Coca-Cola băute, în ultima vreme, sloganurile par a sublinia ceva permanent și nedefinit, cum ar fi „Always Coca-Cola”/ Întotdeauna Coca-Cola, scrie The Atlantic.
10. Pepsi: „Twice as much for a nickel”/ Dublu la același preț (1939 -1950)…”Every Pepsi refreshes the world”/ Fiecare Pepsi răcorește lumea (2010- prezent)
Provocarea fundamentală a Pepsi a fost mereu aceea de a se distinge de competitorul său principal, Coca-Cola, cu gust atât de similar, încât dacă ne legăm la ochi înainte, nu știm care dintre cele două băuturi avem în pahar. Pentru a compensa și a reuși să câștige noi clienți, compania americană și-a stabilit drept public-ținta tinerii și a mizat pe reclame în care au jucat vedete iubite de o lume întreagă. Michael Jackson, Justin Timberlake, fosta trupa Spice Gîrls au fost numai câteva dintre celebritățile care au transmis mesajele „Pepsi”. Printre alte sloganuri care au învins istoria, semnate Pesi-Cola, mai pot fi enumerate: „Come alive, you’re in the Pepsi generation”/ Trezește-te, ești în generația Pepsi (1987-1990), „Generation Next”/ Generația viitorului (1997-1998), „Something for everyone”/ Câte ceva pentru toată lumea (2008 – prezent).
Bugetul.ro
Adio, ANPC pentru Cristian Popescu Piedone! Curtea de Apel București i-a dat vestea, după ce a fost acuzat de nepotism
redactia.ro
Donald Trump a decis. Ce se întâmplă cu trupele americane din România
Bugetul.ro
Spitalul care nu va mai exista. 150 de milioane de euro pierdute din cauza incompetenței locale
a1.ro
Filmările pentru Insula Iubirii sezon9 s-au încheiat:„Emoțiile ating cele mai înalte cote, trăirile sunt mai puternice ca oricând”
Playtech.ro
Horoscopul weekendului 28-30 martie. Vin veşti bune, vor fi zile de relaxare
observatornews.ro
Bărbatul torturat de hoţi pentru card voia să îi cumpere fiului un apartament de 100.000 €. A murit fără să spună codul PIN
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Medicii și profesorii își pierd joburile. Multe alte meserii dispar
SportpeSurse
Total suprinzător! A ieșit la suprafață adevărata relație dintre Gigi Becali și Anca Alexandrescu
Playtech.ro
Ce salariu are un căpitan de aeronavă. Atribuţiile pe care le are comandantul justifică suma
Dailybusiness.ro
Secretul neștiut când faci curățenie. Cum poți transforma baia cu pasta de dinți!
RomaniaTV
Ministerul Muncii, anunţ IMPORTANT pentru toţi salariaţii şi angajatorii. S-a aprobat joi în Guvern
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Anunţ important de la BNR pentru toţi românii cu valută „la ciorap”
redactia.ro
Doliu în medicina românească. A murit unul dintre cei mai importanți medici. A fost un profesionit desăvârșit
ego.ro
Vești proaste pentru Gabriela Cristea! Ce s-a aflat după demisia de la Antena Stars EXCLUSIV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
29 martie 2025
29 martie 2025