Prima pagină » Local » Toate detaliile despre autostrada A7 Bacău-Pașcani! Cine sunt cei care vor fi expropriați pentru a face loc rutei cu 4 benzi- FOTO
Toate detaliile despre autostrada A7 Bacău-Pașcani! Cine sunt cei care vor fi expropriați pentru a face loc rutei cu 4 benzi- FOTO

Toate detaliile despre autostrada A7 Bacău-Pașcani! Cine sunt cei care vor fi expropriați pentru a face loc rutei cu 4 benzi- FOTO

08 apr. 2022, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Exproprierea terenurilor pentru autostrada A7 Bacău-Pașcani va cuprinde suprafețe din mai multe localități aflate în cele trei județe tranzitate de ruta cu 4 benzi. Proiectul a primit recent și acordul de mediu pentru a putea fi scos la licitația pentru proiectare și execuție

Proiectul autostrăzii A7 Bacău-Pașcani a primit recent avizul legat de acordul de Mediu. Investiția, inclusă în autoruta de pe traseul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. După avizarea indicatorilor tehnico-economici ai tronsonului Bacău-Pașcani, recent a fost emis și avizul de Mediu pentru demararea investiției. Proiectul pe tronsonul din zona Moldovei va avea o lungime totală de circa 77,4 kilometri, traseul fiind localizat pe teritoriul județelor Bacău, Neamț și Iași.

În urmă cu câteva săptămîni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a arătat că proiectul ajunge la circa 6,3 miliarde de lei. Fondurile ar urma să fie asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Detalii depre exproprierea terenurilor pentru autostrada A7 Bacău-Pașcani

Traseul autostrăzii traversează intravilanul și extravilanul a 31 de localități, printre care și județul Iași. Proiectul prevede realizarea unui tronson de autostradă cuprins între Municipiul Bacău și Municipiul Pașcani, inclusiv conexiunea cu orașul Roman și cu drumul de mare viteză Focșani-Bacău, prin varianta de ocolire a orașului Bacău. Profilul autostrăzii va fi în conformitate cu normele pentru autostrăzi, cu două benzi de circulație pe fiecare sens de mers, bandă mediană, acostamente și bandă de urgență. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a autostrăzii, proiectul include și alte componente.

Traseul A7 va cuprinde în Iași comuna Hălăucești (localitatea Hălăucești și extravilanul localității Luncași), comuna Mircești (localitatea Mircești și extravilanul localității Iugani), comuna Mogoșești-Siret (localitatea Muncelu de Sus), Municipiul Pașcani (zonele Sodomeni, Broșteni, Pașcani),dar și comuna Stolniceni-Prăjescu (extravilanul localităților Cozmești, Brătești, Stolniceni-Prăjescu). Traseul a fost stabilit în cursul anului trecut. Deciziile legate de exproprierea proprietarilor de terenuri pentru tronsonul A7 Bacău-Pașcani va fi analizată în perioada următoare.

Traseul A7 Bacău-Pașcani trece prin 1.200 de hectare de teren din 3 județe

Conform documentelor din acordul de Mediu, traseul A7 cuprinde 1.241,9 hectare de teren. Din această suprafață, 1.142 de hectare vor fi teren arabil, și numai 2,2 hectare intră la categoria ”curți construcții”. Alte 38,1 hectare de teren intră la categoria drumurilor publice.

”Pentru realizarea proiectului propus este necesară ocuparea unor suprafețe de teren ce vor fi ocupate de ampriza autostrăzii, zona de siguranță a acesteia și pentru stabilirea de legături rutiere, dotările autostrăzii și relocările de utilități”, se arată în acordul de Mediu.

În documente se arată faptul că profilul transversal al autostrăzii va avea 26 de metri, inclusiv drumul de câte 2 benzi pe sens, benzile de ghidaj (câte 2 pe fiecare sens), o bandă meridiană, una pentru staționarea de urgență pe fiecare sens, precum și acostamente.

Noduri rutiere pe traseul A7 din județul Iași. Apar 29 de poduri și 63 de pasaje

Pe traseu au fost proiectate 9 noduri rutiere, dintre care 3 sunt în județul Iași. Acestea cuprind nodul de la Mogoșești-Siret (km 58+300-km 59+600), nod care asigură legătura cu DJ208. Un alt nod este cel ce se intersectează cu viitoarea A8, Târgu Mureș-Iași (km 70+290-km 72+200). Al treilea nod este cel de la Pașcani (km 76+160-km 77+293) ce asigură legătura cu drumul național DN28A și cu Municipiul Pașcani. În cadrul traseului A7 au fost proiectate și alte 23 de poduri peste cursurile de apă, dar și 2 viaducte. De asemenea, mai apar și 63 de pasaje pe acest traseu A7 Bacău-Pașcani. O parte a acestora intră pe nodul rutier dintre A7 și A8 de pe teritoriul județului Iași.

Situri naturale traversate de A7

În documentul ajuns la Agenția Națională pentru Protecția Mediului se arată și alte lucrări ce vor fi realizate pentru construcția tronsonului A7. Proiectul autorutei se intersectează sau se află în vecinătatea unor situri naturale, dar și cu alte lucrări de investiții. Proiectul trece pe o lungime de 0,82 kilometri cu situl ”Natura 200-Râul Moldova”, între Tupilați și Roman, și se învecinează cu alte 13 situri. Acordul de Mediu prevede ca la finalizarea lucrărilor zonele afectate să fie refăcute.

Pe lângă supravegherea arheologică pe toată lungimea traseului, se recomandă și o cercetare arheologică pe cele 7 situri de pe traseu.

DOCUMENT AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`