Examenul de titularizare pentru profesori urmează să fie modificat, a anunțat ministrul Educației, Daniel David, precizând că în prezent analizează structura actuală a acestuia și că va veni cu propuneri concrete în luna mai.
Deși oficialul nu consideră necesare schimbări „dramatice”, recunoaște că actualul sistem nu este unul satisfăcător și trebuie îmbunătățit.
Un proces nemulțumitor pentru sistemul de educație
Ministrul a subliniat că una dintre cele mai frecvente și intense teme de discuție în rândul cadrelor didactice este examenul de titularizare, un proces care, în forma sa actuală, generează frustrare și nemulțumiri.
„Am înțeles că este o problemă și deja analizez ce se întâmplă, pentru a înțelege mai bine atât din punct de vedere formal, cât și informal. Primesc feedback de la oameni și în luna mai voi veni cu o concluzie și cu măsuri de schimbare”, a declarat ministrul Educației.
Daniel David a evitat să ofere detalii concrete despre modificările care urmează să fie propuse, însă a precizat că nu este necesară o reformă radicală, ci mai degrabă ajustări punctuale acolo unde sistemul actual prezintă deficiențe.
„Nu înseamnă că trebuie schimbat dramatic, poate doar corectat în anumite segmente. După luna mai voi veni cu un diagnostic și cu o propunere concretă”, a explicat ministrul.
Profesorii așteaptă claritate și soluții
Anunțul vine într-un moment în care profesorii reclamă deficiențele majore ale procesului de titularizare, care deseori îi împiedică să obțină un post stabil în sistemul de învățământ, chiar și atunci când au competențele necesare.
Rămâne de văzut dacă modificările propuse vor rezolva problemele actuale sau dacă vor genera noi controverse în rândul dascălilor care, an de an, trec printr-un proces birocratic greoi și imprevizibil.