Prima pagină » National » Temu și Shein, în vizorul UE. Ce reguli a impus Comisia Europeană
Temu și Shein, în vizorul UE. Ce reguli a impus Comisia Europeană

Temu și Shein, în vizorul UE. Ce reguli a impus Comisia Europeană

01 iul. 2024, 11:45,
în National

Temu și Shein vor fi în vizorul UE. Temu şi Shein au primit ordine de la autorităţile de reglementare tehnologice din UE să furnizeze detalii despre modul în care respectă regulile europene privind conţinutul online până pe 12 iulie, în urma plângerilor organismelor de protecţie a consumatorilor. Iată ce reguli a impus Comisia Europeană.

Temu și Shein, în vizorul UE

Temu și Shein vor fi supuse unor cerinţe privind serviciile digitale, și anume să se implice mai mult pentru a aborda conţinutul ilegal şi dăunător de pe platformele lor, după ce au fost desemnate ca platforme online foarte mari având în vedere numărul mare de clienți.

Comisia Europeană a trimis solicitări de informaţii companiilor, dorind să afle cum le permit utilizatorilor să le notifice despre produsele ilegale şi să-şi gestioneze interfeţele online pentru a preveni înşelarea sau manipularea utilizatorilor prin aşa-numitele modele întunecate.

,,Această acţiune se bazează şi pe o plângere depusă la Comisie de către organizaţiile de consumatori. Atât Temu, cât şi Shein trebuie să furnizeze informaţiile solicitate până la 12 iulie 2024.”, se arată într-un comunicat.

Reprezentanții companiei Temu au declarat că vor coopera cu Comisia Europeană.

,,Ne angajăm pe deplin să respectăm toate legile şi reglementările aplicabile pe pieţele în care ne desfăşurăm activitatea.”, a spus un purtător de cuvânt într-un e-mail.

Reprezentanții Shein au precizat că vor continua să lucreze îndeaproape cu UE.

,,Am primit cererea de informaţii de la Comisia Europeană şi ne străduim să o rezolvăm cu promptitudine.”, a spus un purtător de cuvânt.

O nouă directivă europeană pentru toți clienții

Directiva europeană privind repararea produselor se va aplica în mod egal tuturor companiilor care operează pe piața UE. Producătorii vor avea obligația de a oferi servicii de reparații pentru bunurile enumerate în Anexa II, atâta timp cât acestea sunt supuse cerințelor de reparabilitate. Anexa II cuprinde mașini de spălat, mașini de spălat cu uscător, frigidere, mașini de spălat vase, televizoare, aspiratoare, uscătoare de rufe, echipamente de sudură, smartphone-uri, tablete, telefoane fără fir, servere și produse de stocare a datelor, mărfuri care încorporează baterii de mijloace ușoare de transport. Orice consumator din UE are dreptul de a solicita reparații de la producător, indiferent de locul în care compania își desfășoară activitatea.

Comisia Europeană va supraveghea punerea în aplicare a directivei de către statele membre. Dacă un stat membru nu transpune corect Directiva europeană, Comisia poate iniția o procedură de încălcare a dreptului comunitar. Producătorii din afara UE trebuie să se conformeze directivei la nivel european. Responsabilitatea reparației este a reprezentantului autorizat, a importatorului sau a vânzătorului bunurilor introduse pe piața UE. Directiva europeană nu oferă stimulente directe pentru producători, ci încurajează consumatorii să opteze pentru repararea produselor în locul înlocuirii acestora.

Consumatorii vor avea acces la un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparație. Acest formular va include detalii despre prețul și durata reparației în funcție de defectul constatat. Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni dedicate fiecărei țări. Prin intermediul acestei platforme, consumatorii vor putea găsi cu ușurință ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din comunitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`