Telefoanele mobile ar putea fi interzise pentru o categorie de cetățeni! Franța vrea să limiteze utilizarea telefoanelor de către copiii cu vârsta până în 11 ani și a anunțat că va impune reguli stricte. Iată care este motivul.
Telefoanele mobile ar putea fi interzise pentru o categorie de cetățeni!
Copiilor sub 11 ani ar trebui să le fie interzis să aibă un telefon mobil, în timp ce utilizarea smartphone-urilor cu acces la internet ar trebui interzisă celor sub 13 ani, au decis autoritățile din Franța. Mai mult, aplicaţiile de social media ar trebui interzise copiilor sub 15 ani, iar minorii de peste 15 ani ar trebui să aibă acces doar la platforme considerate ,,etice”, se precizează în noul proiect de lege.
Un studiu recent realizat de neurologul Servane Mouton a arătat că reţelele de socializare ar putea afecta profund sănătatea mintală a tinerilor şi medicul a cerut companiilor de tehnologie să protejeze copiii care se află în stadii critice de dezvoltare a creierului.
Raportul a constatat, de asemenea, că timpul excesiv petrecut în faţa ecranelor are un impact asupra somnului copiilor şi este unul dintre factorii care determină obezitatea infantilă, în timp ce social media poate creşte riscurile de anxietate şi depresie.
Rămâne de văzut dacă noul proiect de lege va fi aprobat și pus în aplicare în Franța.
Lege strictă și pentru adulții care au telefoane
Guvernul britanic a adoptat o lege care interzice anumite parole utilizate de mulți posesori de telefoane mobile. În Marea Britanie, conform noilor legi, tehnologiile care utilizează parole slabe precum „admin” sau „12345” vor fi interzise. Aceste legi cer ca toate dispozitivele inteligente să respecte standarde minime de securitate. Producătorii de telefoane, televizoare și alte dispozitive inteligente sunt acum legal obligați să protejeze aceste dispozitive conectate la internet împotriva accesului neautorizat al infractorilor cibernetici. Utilizatorii sunt îndemnați să folosească parole mai sigure.
Acțiunea guvernului britanic vine într-un moment în care consumatorii și companiile sunt din ce în ce mai expuși la atacuri cibernetice într-un ritm alarmant. Consumatorii vor fi mai liniștiți că dispozitivele lor inteligente sunt protejate de infractorii cibernetici.
O altă lege valabilă pentru cei care au telefoane mobile a intrat în vigoare și în România. Parlamentul European a adoptat marți, 23 aprilie, directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor prin repararea acestora.
Producătorul va fi obligat să repare produsul la un preț rezonabil și într-un termen rezonabil după expirarea perioadei de garanție legală. Consumatorii vor avea acces la piese de schimb, instrumente și informații despre modul în care pot repara produsele. Consumatorii vor avea acces la un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparație. Acest formular va include detalii despre prețul și durata reparației în funcție de defectul constatat.
În plus, pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni dedicate fiecărei țări. Prin intermediul acestei platforme, consumatorii vor putea găsi cu ușurință ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din comunitate.