Țeapa marca Altex la Iași, după ce o femeie a mers cu televizorul la reparat și i s-au cerut bani. Bătrâna în vârstă de 72 de ani vrea să meargă la OPC
Femeia a strâns banii din pensie pentru a își cumpăra televizorul, iar garanția nu acoperă reparația. Compania o acuză că nu l-a ținut în condiții optime și că este vina sa. Asta, în timp ce bătrâna a mai plătit și o extra garanție, de 2 ani, pentru a fi sigură de reparație.
Țeapă marca Altex la Iași
Aurica Chiriac a cumpărat, acum 2 ani, un televizor, marca Samsung, cu diagonala de 80 de cm, de la Altex Era, pe care l-a folosit, însă s-a defectat la începutul lunii noiembrie 2023. Mergând cu el la reparat, pentru că avea garanție, a plătit și o extra garanție, însă nici la ora actuală nu a ajuns la un consens cu compania.
„În decembrie 2021 am strâns și eu niște bani din pensie ca să îmi iau un televizor. Am mers la Altex Era și mi-am ales un televizor, marca Samsung, care a costat 1.000 de lei. Nu este foarte mult, dar pentru mine înseamnă ceva. L-am luat acasă, unde l-am pus în dormitor, mă uitam și eu seara la ceva, că sunt singură. Când am cumpărat televizorul, mi s-a spus că am garanție la el 2 ani.
La începutul lunii noiembrie, televizorul s-a defectat deodată și l-am dus la reparat la Altex Era, pentru că încă era în garanție. Acolo, m-a ajutat un angajat care mi-a spus că îmi primește televizorul doar că urmează să îmi expire garanția și ar fi mai bine să plătesc o extra garanție de 2 ani ca să nu fie probleme. Eu am plătit 100 de lei și l-au primit la reparat după”, povestește Aurica Chiriac.
Bătrâna de 72 de ani a rămas fără televizor, așteptând să fie reparat, ba mai mult, s-a trezit și cu o altă surpriză neplăcută. Trebuie să plătească în plus, dacă vrea să fie reparat, în ciuda faptului că are garanție.
„După câteva zile, m-am trezit cu un telefon de la Altex, că nu poate fi reparat televizorul, că expiră garanția și nu acoperă intervalul de timp, dar le-am explicat că am mai plătit pe 2 ani și au verificat. Din nou, după 2-3 zile, m-au sunat să îmi spună că pot să îl repare, doar că mă costă 850 de lei. Le-am spus că eu am extra garanție, de ce să plătesc suma respectivă, nu mi se pare corect.
La care ei mi-au comunicat că televizorul a fost ținut în condiții improprii și s-au oxidat circuitele din el, fiindcă l-am ținut în aburi. Eu l-am ținut în dormitor, mai beam o cafea sau un ceai, nu ar fi fost de unde să fie aburi. M-au păcălit să plătesc în plus 100 de lei și nici televizorul nu este reparat, nu am eu de unde să dau atâția bani, trebuie să strâng din pensie. Am să merg și la Protecția Consumatorului pentru că nu mi se pare corect cum au procedat”, mai adaugă Aurica Chiriac.
Managerul magazinului nu a oferit niciun răspuns
Reporterii BZI s-au deplasat la magazinul Altex Era, pentru a cere un punct de vedere de la managerul magazinului, Vasile Ciobanu. La fața locului, o angajată a specificat că acesta este în pauză și nu poate fi deranjat, însă l-a sunat să îl informeze. Acesta i-a transmis colegei faptul că trebuie să contactăm serviciul clienți și că nu are nimic de precizat cu privire la această situație. Atitudinea companiei față de clientă este evidentă, iar ultima șansă a femeii este de a primi ajutor de la Protecția Consumatorilor.
Țeapă marca Altex pentru o femeie din Iași, după ce a dus televizorul la reparat. Compania i-a cerut bani suplimentar, chiar dacă avea garanție.
Sigur i-a cerut 850 lei și nu 85 lei? Sunt f multi oameni , ignoranți, care nu au „trecut” inca la noua exprimare a leului.
Iau cerut bani de încâ un șmelț de televizoe second-hend–hai la altex la luat țepe–
Asta cu garanția extinsă 2 ani in plus….e VRAJEALĂ !!!🤣😅🤣😂
Sunt 2 metode frauduloase( dar absolut legale) prin care magazinul/ service-ul anulează garanția unui produs si a mai „trage” bani de pe cumpărator :
1) prin pastrarea necorespunzătoare , asa a pățit și bunicuța din Iași. Reparatorul stropeste cu o substanță corozivă si după aia face poze la placa de bază ” corodată” si alte componente pt ” dovadă” iar tu ești bun de plată
Sau
2) prin metoda loviturii. Produsul trimis sau sosit la service e lovit sau scăpat jos de ” personalul autorizat” in mod intentionat. Astfel ei au anulat garantia produsului iar reparația o plăteste clientul,adică tu!
Se numește economie de piață ! Dacă toate firmele ar repara gratis in garanție aceste tv, aragaze,frigidere…firmele respective ar intra in faliment in secunda 2 !!!
MAI SUNT SI ALTE METODE DE ANULARE A GARANTIEI UNUI PRODUS DAR VĂ POVESTESC IN EPISODUL URMATOR.
PS: De unde stiu? Am pățit-o și eu cu un telefon: arata impecabil, nicio zgârietură,l.am trimis pt că se restarta singur( probleme la placa de bază, trebuia schimbată pe banii producătorului)…și mă sună aia de la service că telefonul are ecranul spart, urme de lovitură,etc….😥🥴😢
Acum mă judec cu ei, e un telefon la 5.500 lei, nu la 400 lei.
Am mai remarcat la Altex că dacă nu ești vreun cunoscător și ceri sfatul vânzătorilor, iti bagă pe gat aparate depășite ca performanță, greu vandabile, dar la prețuri mari. Tot aștia erau renumiți pentru umflarea prețurilor inainte de Black Friday.
Nimic mai scârbos decât să auzi pe mațe-fripte, corporatist de piei de cloșcă, de la Altex, având păreri prea specifice în materie de electronică. Auzi la ei, cică ”aburi” și… ”oxidarea circuitelor”. Băi, cât de prost și de cocălar & pțipoancă poți să fii ? După părerea lor, acolo e ceva cu ruginirea fierului, mă mir că nu i-au spus că a făcut baie cu televizorul în brațe, încă băgat în priză. Natura absolut scârboasă a corporatistului se vede prin victima aleasă – o babă de 72 de ani, încă pe care au pus-o să plătească aproape încă odată valoarea TV-ului. De aia nu mai calc pe-acolo de zeci de ani, preferând să cumpăr din străinătate. Altex ? Scump și prost !
Compania este pe deplin culpabilă și trebuie să răspundă în fața OPC. Poate fi sancționată cu amendă și cu obligarea reparației integrale a aparatului. Aparatul are o problemă majoră dacă s-a stricat după doar 2 ani de folosire. Prejudiciul clientei trebuie recuperat.
🩸Daca te iei dupa mintea angajatilor de la magazinul de electrocasnice, toate defectele is din cauza cumparatorului…ăia zic orice ca sa nu acorde garantia iar tu sa platesti reparatia produsului in perioada de garantie.
🩸Trebuie amendat magazinul iar directorul sa fie dat afara. Nimic nu se intampla fara stirea lui in acel magazin.
🩸Se zvoneste ca angajații din magazin au normă la refuzat garanții…adică primesc bonus dacă refuză cât mai multe garanții pt motive imbecile. Protectia consumatorului trebuie sa verifice această practica ilegală.
i s-a facut un bine. televizorul tampeste si da dependenta – crezi ca n-ai sa poti fara el. vax! poti fara el, si inca foarte bine.
Samsung = SAMSHIT !!! Cea mai proasta marca!!! Reclama la greu.
Samsung e super fain. Nei e de rahat !
Am avut in anii 90 tv Nei și se strica inainte de revelion, ceapa mamii lor..aku 2 ani am cumparat un led marca Nei si s-a stricat inainte de Paște. AM CUMPARAT SAMSUNG 4K UHD, MERGE SI ACUMA APROAPE NON STOP
Cum vede dacă are certificat de handicap nevăzător cu însoțitor ? Alb – negru ca pe timpuri ?
Au banii copiii ei amărâți !
Mare mincinoasa. Asta luat batranele si le prostea ca sa le ingrijeasca si le lua pensia. Toata zona centrala o cunoaste. Acum umbla cu batic in cap. Inainte era o doamna cu palarie. Sarmana ! Samsung l-a luat de pe timpul cand avea nore. Nici norele nu au mai stat langa ei.
ALTEX isi bate joc de orice idee de garantie, iar multe produse sunt contrafacute, te duci la ei cu obiectul in garantie, te cheama dupa 15 zile sa-l ridici in aceeasi stare in care l-ai predat, jigodiile te acuza ca nu l-ai utilizat corespunzator(ceea ce de multe ori e absurd!), contactezi furnizorul lor, aflii ca nici nu e de la ei, nu e un produs original!!!
ANPC pe ei, si mai ales, EVITATI ALTEX!