Prima pagină » Titlurile zilei » Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un ieșean a cumpărat un laptop, dar i-a ieșit pe ochi cadoul. La ieșire a fost forțat să plătească
Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un ieșean a cumpărat un laptop, dar i-a ieșit pe ochi cadoul. La ieșire a fost forțat să plătească

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un ieșean a cumpărat un laptop, dar i-a ieșit pe ochi cadoul. La ieșire a fost forțat să plătească

03 iul. 2020, 04:00,
Ciprian Boaru în Titlurile zilei

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Un client al magazinului s-a trezit că trebuie să plătească un cadou primit odată cu un laptop marca Huawei. A explicat că nu este interesat de cadou, dar a fost nevoit să plătească suma de 300 lei. Acum încearcă să-și găsească dreptatea la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului

Țeapă la magazinul Altex din Iași! Ieșeanul Marian Grigoraș a avut o surpriză neplăcută în momentul în care a apelat la serviciile companiei. Pe data de 18 iunie a cumpărat un laptop marca Huawei Mate Book D14, cu procesor AMD Ryzen 5-3500U, cu o frecvență de 3.7 GHz. Conform descrierii, echipamentul are o memorie RAM de 8 GB, SSD 512 GB etc. Noul laptop l-a costat pe ieșean 2.800 lei. Însă, laptop-ul nu a funcționat mult timp, motiv pentru care a cerut banii înapoi. Nemulțumit de atitudinea Altex, a formulat o plângere la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Iași.

Țeapă la magazinul Altex din Iași, după ce ieșeanul Marian Grigoraș a vrut să recupereze suma plătită

Clientul Altex a rămas cu un gust amar, după ce a trebuit să achite valoarea unui cadou.

„Am cumpărat un laptop marca Huawei. După ce am achitat suma de 2.800 lei, am primit un cadou ce a constat într-un kit de Microsoft Office, cu licență, pentru o perioadă de 365 zile. La scurt timp, laptop-ul nu mai funcționa în parametrii inițiali. Se bloca când vizonam un filmuleț pe youtube, trebuia să resetez calculatorul de fiecare dată. Am cerut banii înapoi, îmi era frică să cer înlocuirea.

Când am returnat laptop-ul, mi-au spus să plătesc contravaloarea cadoului, adică 300 lei. Mie mi se pare o țeapă treaba asta. Am spus că le dau kit-ul înapoi pentru că nu am nevoie. Mi-au spus că nu mai poate fi primit pentru că e cu licență. Putea să existe o soluție de blocare a licenței. Mi-au dat banii pe laptop, dar m-au obligat să plătesc acest kit. Lumea trebuie să știe de aceste practici”, a povestit Marian Grigoraș, în vârstă de 46 de ani.

Directorul de la magazinul Altex susține că fiecare client are dreptul să facă reclamații în cazul în care se simte nedreptățit

Contactat telefonic, un reprezentant al magazinulu a precizat că, în conformitate cu regulamentul de lucru, nu se poate face retur pentru orice produs.

„Conform regulamentului nostru, nu putem să facem retur pentru aceste produse cadou. Kit-ul respectiv este cu licență, care odată activat nu mai poate fi refolosit. Nu trebuia să desigileze cadoul. Este la fel și în cazul cadourilor constând în jocuri video sau produse de îngrijire corporală. O licență activată nu poate fi reutilizată. Fiecare client are dreptul să facă reclamații. Noi nu putem să facem retur la orice”, a declarat Florin Pușcașu, director magazin Altex din Iași. La nivel național, Altex România SRL a înregistrat în anul 2019 o cifră de afaceri de 4 miliarde lei, adică 833 milioane euro. Profitul a fost de 75,4 milioane lei, datorii de 1 miliard de lei, cu un număr de 3.546 angajați. Afacerea este controlată de omul de afaceri Dan Constantin Ostahie.

Magazinul Altex nu se află la prima abatere, fiind la un moment dat una dintre cele mai amendate companii

Într-o ediție a cotidianului BZI, din 2017, a fost prezentat alt caz cu un client nemulțumit. Respectivul client a cumpărat un cuptor electric Whirlpool, dar destul de repede au apărut defecțiuni. A încercat să rezolve problema pe cale amiabilă. Însă, reprezentanții Altex nu erau foarte interesați de petiția clientului. În consecință, reclamația a ajuns la CJPC. Comisarii au analizat reclamația și au constatat că dreptatea este de partea clientului. Firma a fost amendată cu 5.000 de lei pentru că nu a fost schimbat produsul aflat în perioada de garanție sau pentru că nu a fost returnată contravaloarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *